[100-2.6 ABC] brak mocy - potrzebna pomoc

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

[100-2.6 ABC] brak mocy - potrzebna pomoc

Post autor: tomasz84 »

Mam problem z mocą silnika częściej jej nie ma niż jest...zdarzają się przypadki że czasem "złapie" i ciągnie. Problem jest od kilku lat i przyznam się że trochę temat odpuściłem.
Problem był na poprzednim silniku i na tym po przeszczepie od Butterbean też występuje.
Po podłączeniu pod VAG był jeden błąd sonda - została wymieniona - błąd skasowany. VAG nie pokazuje żadnego błędu.
Ostatnie próby "walki" były w zeszłym roku - wymiana cewek BERU i kabli BOSCH - bez rezultatu...jak muł tak muł co prawdą jak "złapie" to wyczuwalna poprawa mocy po tej wymianie. Auto jeździ na benzynie i na gazie. Problem jest i tu i tu. Co do objawów to nie jest to szarpanie, pedał w podłogę i nie za wiele się dzieje.
Wczoraj sprawdzone czujniki G4 (wartość 0,96 oma) i G28 (wartość 0,94 oma).
Nie wiem jakie są potrzebne jeszcze informację z chęcią dopisze. Proszę Was o jakąś wskazówkę...pomoc. Szkoda mi to auto sprzedawać bo trochę sporo kasy w nie wsadziłem. Jak ktoś ogarnia V jestem w stanie podjechać.
przepraszam za opis pewnie jest chaotyczny.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

tomasz84, pierwsza sprawa, rozrząd dobrze ustawiony?
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Rafał_93, rozrząd nie był ruszany od czasu wymiany silnika, a z tego co pamiętam to u Butterbean auto z tym silnikiem "latało" przed rozebraniem na części...
po za tym problem był taki san na poprzednim motorze
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

tomasz84 pisze:zdarzają się przypadki że czasem "złapie" i ciągnie.
Gdyby nie to zdanie spytałbym, czy za wiele nie oczekujesz od takiego muła, sam mam to wiem jaka to "rakieta". Ale skoro czasem miewa moc...
Problem był na poprzednim silniku i na tym po przeszczepie od Butterbean też występuje.
No to dziwne co nieco i od razu podpowiada, że "drogi Watsonie, problem tkwi więc w czym innym".
Ograniczenie mocy poza silnikiem?
Obciążenie. Więc łożyska, hamulce. Czy auto puszczone na luz(manual?) toczy się lekko?
Katalizator? Drożność mam na myśli. Może coś w wydechu się przemieszcza, widziałem taki przypadek w BMW, okazjonalnie pognity wydech się częściowo przytykał.
Idzie jak muł ale czy leci do wyższych obrotów? Czy ma to wpływ na moc? To znaczy czy mimo słabszego przyśpieszenia osiąga duże prędkości?


Przekładałeś pewnie sam słupek? Kolektor ssący rozbierałeś?
Sam nie wiem, sprawdzić trzeba, czy nie jest nadmiernie hamowany samochód(jak pisałem np. hamulce zapieczone), czy osprzęt ok, drożność wydechu.

Bo dwa silniki po kolei? Niby możliwe ale...
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

miron72 pisze:czy za wiele nie oczekujesz od takiego muła, sam mam to wiem jaka to "rakieta". Ale skoro czasem miewa moc...
wiem że to ferrari nie jest ale jest różnica między muleniem a tym jak "zaskoczy"
miron72 pisze:Obciążenie. Więc łożyska, hamulce. Czy auto puszczone na luz(manual?) toczy się lekko?
obciążenie to 80kg w mojej osobie. Tarcze i klocki poszły na pierwszą wymianę przy zakupie. Auto się toczy na luzie. Manual.
miron72 pisze:Katalizator? Drożność mam na myśli. Może coś w wydechu się przemieszcza, widziałem taki przypadek w BMW, okazjonalnie pognity wydech się częściowo przytykał.
katalizatorów brak. Robiłem już taką próbę że wydech odpięty przed katalizatorami i to samo.
miron72 pisze:To znaczy czy mimo słabszego przyśpieszenia osiąga duże prędkości?
bez problemu >>200
miron72 pisze:Przekładałeś pewnie sam słupek? Kolektor ssący rozbierałeś?
silnik był bez pompy, rozrusznika, alternatora
co do kolektora to był i rozbierałem go bo robiłem go pod gaz. Został wyczyszczony i uszczelniony.
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Hmmm...
Żebyś nie napisał, że go podpinaliście to by można gdybać "map sensor" czy coś tam.
W zasadzie 99% tego co mi do głowy przychodzi wyrzuciłoby błędy :/

A jak dokładniej wygląda różnica? Od razu ją czuć? Po czym? Dźwięk się zmienia?
Inaczej pracuje?
Przecież nie codziennie się butuje na maxa...chyba hehe, czasem może być ciężko zmianę wychwycić, chyba, że oczywista.

Masz ASR?
Objawy różne na tym samym paliwie z jednego tankowania? Bo w końcu skoro masz LPG to chyba rzadko na benie bujasz?
Sekwencja?
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

miron72 pisze:A jak dokładniej wygląda różnica? Od razu ją czuć? Po czym? Dźwięk się zmienia?
Inaczej pracuje?
Przecież nie codziennie się butuje na maxa...chyba hehe, czasem może być ciężko zmianę wychwycić, chyba, że oczywista.
różnica wygląda tak że brakuje mu mocy. Wciskasz pedał gazu i nie ma reakcji takiej jak być powinna, jaka zdarza się teraz od czasu do czasu. Nie wiem jak to można jeszcze inaczej opisać.???
nie trzeba auta butować by poczuć że auto nie ma mocy.
miron72 pisze:Masz ASR?
nie
miron72 pisze:Objawy różne na tym samym paliwie z jednego tankowania? Bo w końcu skoro masz LPG to chyba rzadko na benie bujasz?
to się dzieje od kilkunastu miesięcy ... jak by to był problem jednego tankowania to by go już nie było. Sekwencja.
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

tomasz84 pisze:
miron72 pisze: to się dzieje od kilkunastu miesięcy ... jak by to był problem jednego tankowania to by go już nie było. Sekwencja.
Miałem na myśli raczej w obrębie jednego zalania. Bo jakby się to działo np. przy zalaniu raz gazem do wyjeżdżenia(czy dotankowania) to można by gdybać -na jednej stacji gaz ok, na drugiej do bani, a na benie skoro mniej się jeździ to jakaś inna, losowa przyczyna była.
Ale to pada w zasadzie jako teza.

Masz swoje kabelki do diagnostyki? Ile razy próbowałeś podpięcia? Były jakieś problemy ze sczytaniem błędów, czy ogólnie diagnostyką?


To wszystko jest...dość dziwne. Tu by naprawdę można wiele podpiąć ale jakoś nie przychodzi mi do głowy nic co by śladu nie zostawiło w postaci błędów. Ale przyznaję, wyjątkowo ciężki dzień miałem i myślenie coś słabo idzie :-P
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

tomasz84, jeśli w przypadku jednego i drugiego silnika reakcja była taka sama więc:
1. Wymiana przewodów nie bosch a Beru.
2. Oznaczenie świec które zastosowałeś, podaj?
3. Moduł zapłonu próbowałeś podmienić bądź wymienić?
4. Sondę Lambda zakupiłeś ori czy uniwersalną?
5. Silnik na postoju wkręca się swobodnie na obroty?

Podejrzewam że jeśli problem był na Twoim silniku dużo wcześniej to winy należy szukać w osprzęcie silnika. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

miron72 pisze:Masz swoje kabelki do diagnostyki? Ile razy próbowałeś podpięcia? Były jakieś problemy ze sczytaniem błędów, czy ogólnie diagnostyką?
ja nie mam ale był podpinany przez nie jednego elektryka/diagnostę i błędów nie pokazuje. Próby były różnymi urządzeniami.
Grzesiek_Cichy pisze:1. Wymiana przewodów nie bosch a Beru.
beru były przed boschem
Grzesiek_Cichy pisze:
świece kupuję cały czas takie same NGK a jaki model nie pamiętam - wcześniej było na takich ok
Grzesiek_Cichy pisze:3. Moduł zapłonu próbowałeś podmienić bądź wymienić?
miałem podmieniany ale też był niewiadomego pochodzenia :/
Grzesiek_Cichy pisze:4. Sondę Lambda zakupiłeś ori czy uniwersalną?
zamiennik ... ale nie wydaj mi się by sonda robiła takie coś. po za tym brak błedu na sondach... pracuja.
Grzesiek_Cichy pisze:5. Silnik na postoju wkręca się swobodnie na obroty?
tak nie ma z tym problemu
Grzesiek_Cichy pisze:Podejrzewam że jeśli problem był na Twoim silniku dużo wcześniej to winy należy szukać w osprzęcie silnika.
też mam takie podejrzenia ... pytanie tylko co to jest :roll:
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

tomasz84, dzięki za szybkie odpowiedzi. Wyczytałem że posiadasz lpg....możesz odpiąć zasilanie instalacji lpg, zakręcić zawór lpg i najlepiej zwal klemy w celu zresetowania ecu(30min). Taki mały sprawdzian czy winy nie ponosi tutaj montaż tejże instalacji. Wtedy chciałbym wiedzieć jak zachowuje się samochód na samej benzynie jeśli miałbyś oczywiście chwilę czasu na taki mały test. :ok:



Jeśli chodzi o przewody to Beru nie wymienia się na inne, chyba że nowe. Kwestia sondy to tutaj mam zdanie podobne tylko ori. Swiece BUR6ET.

Najlepszego!!
Ostatnio zmieniony 2016-03-18, 22:58 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Grzesiek_Cichy A tak mi się przypomniało że po wymianie silnika zrobiłem na samej benz około 1000km i po tym czasie zabrałem się za inst. gaz. także to raczej też jest wykluczone. Gaz był wtedy odłączony.

Co do kabli BERU to było na nich tak samo jak jest teraz na BOSCHa. Beru miałem kupione nowe kilka lat temu.
Co do świec to całkiem możliwe, że są to właśnie BUR6ET.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

tomasz84, Jesli problem występuje i na pb i na lpg nie zostaje nic jak sonda, ecu silnika. W sumie to zostało. Dużą uwagę skupia jednak ta uniwersalna sonda. Gdybyś miał uszkodzony czujnik ciśnienia listwy pb to zalewałoby go bądź miałbyś problem z odpalaniem.

Masz poprawnie założone przewody zapłonowe?
Ostatnio zmieniony 2016-03-18, 23:41 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Grzesiek_Cichy, w zasilaniu gazem ecu silnika nie bierze znaczacego udzialu. Ja z kolei chciałbym zobaczyć mapy dla brnzyny i fla LPG. jesli instalacja jest slabo zamontowana to LPG bedzie powodowalo rozjezdzanie sie map benzyny, a to w konsekwencji prowadzi do zlego podawania map dla gazu.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

Grzesiek_Cichy pisze:Masz poprawnie założone przewody zapłonowe?
tak jest prawidłowa kolejność
Rafał_93 pisze:Ja z kolei chciałbym zobaczyć mapy dla brnzyny i fla LPG.
po niedzieli podjadę do gazownika
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”