[100-2.6 ABC] brak mocy - potrzebna pomoc
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
[100-2.6 ABC] brak mocy - potrzebna pomoc
Mam problem z mocą silnika częściej jej nie ma niż jest...zdarzają się przypadki że czasem "złapie" i ciągnie. Problem jest od kilku lat i przyznam się że trochę temat odpuściłem.
Problem był na poprzednim silniku i na tym po przeszczepie od Butterbean też występuje.
Po podłączeniu pod VAG był jeden błąd sonda - została wymieniona - błąd skasowany. VAG nie pokazuje żadnego błędu.
Ostatnie próby "walki" były w zeszłym roku - wymiana cewek BERU i kabli BOSCH - bez rezultatu...jak muł tak muł co prawdą jak "złapie" to wyczuwalna poprawa mocy po tej wymianie. Auto jeździ na benzynie i na gazie. Problem jest i tu i tu. Co do objawów to nie jest to szarpanie, pedał w podłogę i nie za wiele się dzieje.
Wczoraj sprawdzone czujniki G4 (wartość 0,96 oma) i G28 (wartość 0,94 oma).
Nie wiem jakie są potrzebne jeszcze informację z chęcią dopisze. Proszę Was o jakąś wskazówkę...pomoc. Szkoda mi to auto sprzedawać bo trochę sporo kasy w nie wsadziłem. Jak ktoś ogarnia V jestem w stanie podjechać.
przepraszam za opis pewnie jest chaotyczny.
Problem był na poprzednim silniku i na tym po przeszczepie od Butterbean też występuje.
Po podłączeniu pod VAG był jeden błąd sonda - została wymieniona - błąd skasowany. VAG nie pokazuje żadnego błędu.
Ostatnie próby "walki" były w zeszłym roku - wymiana cewek BERU i kabli BOSCH - bez rezultatu...jak muł tak muł co prawdą jak "złapie" to wyczuwalna poprawa mocy po tej wymianie. Auto jeździ na benzynie i na gazie. Problem jest i tu i tu. Co do objawów to nie jest to szarpanie, pedał w podłogę i nie za wiele się dzieje.
Wczoraj sprawdzone czujniki G4 (wartość 0,96 oma) i G28 (wartość 0,94 oma).
Nie wiem jakie są potrzebne jeszcze informację z chęcią dopisze. Proszę Was o jakąś wskazówkę...pomoc. Szkoda mi to auto sprzedawać bo trochę sporo kasy w nie wsadziłem. Jak ktoś ogarnia V jestem w stanie podjechać.
przepraszam za opis pewnie jest chaotyczny.
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Gdyby nie to zdanie spytałbym, czy za wiele nie oczekujesz od takiego muła, sam mam to wiem jaka to "rakieta". Ale skoro czasem miewa moc...tomasz84 pisze:zdarzają się przypadki że czasem "złapie" i ciągnie.
No to dziwne co nieco i od razu podpowiada, że "drogi Watsonie, problem tkwi więc w czym innym".Problem był na poprzednim silniku i na tym po przeszczepie od Butterbean też występuje.
Ograniczenie mocy poza silnikiem?
Obciążenie. Więc łożyska, hamulce. Czy auto puszczone na luz(manual?) toczy się lekko?
Katalizator? Drożność mam na myśli. Może coś w wydechu się przemieszcza, widziałem taki przypadek w BMW, okazjonalnie pognity wydech się częściowo przytykał.
Idzie jak muł ale czy leci do wyższych obrotów? Czy ma to wpływ na moc? To znaczy czy mimo słabszego przyśpieszenia osiąga duże prędkości?
Przekładałeś pewnie sam słupek? Kolektor ssący rozbierałeś?
Sam nie wiem, sprawdzić trzeba, czy nie jest nadmiernie hamowany samochód(jak pisałem np. hamulce zapieczone), czy osprzęt ok, drożność wydechu.
Bo dwa silniki po kolei? Niby możliwe ale...
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
wiem że to ferrari nie jest ale jest różnica między muleniem a tym jak "zaskoczy"miron72 pisze:czy za wiele nie oczekujesz od takiego muła, sam mam to wiem jaka to "rakieta". Ale skoro czasem miewa moc...
obciążenie to 80kg w mojej osobie. Tarcze i klocki poszły na pierwszą wymianę przy zakupie. Auto się toczy na luzie. Manual.miron72 pisze:Obciążenie. Więc łożyska, hamulce. Czy auto puszczone na luz(manual?) toczy się lekko?
katalizatorów brak. Robiłem już taką próbę że wydech odpięty przed katalizatorami i to samo.miron72 pisze:Katalizator? Drożność mam na myśli. Może coś w wydechu się przemieszcza, widziałem taki przypadek w BMW, okazjonalnie pognity wydech się częściowo przytykał.
bez problemu >>200miron72 pisze:To znaczy czy mimo słabszego przyśpieszenia osiąga duże prędkości?
silnik był bez pompy, rozrusznika, alternatoramiron72 pisze:Przekładałeś pewnie sam słupek? Kolektor ssący rozbierałeś?
co do kolektora to był i rozbierałem go bo robiłem go pod gaz. Został wyczyszczony i uszczelniony.
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Hmmm...
Żebyś nie napisał, że go podpinaliście to by można gdybać "map sensor" czy coś tam.
W zasadzie 99% tego co mi do głowy przychodzi wyrzuciłoby błędy
A jak dokładniej wygląda różnica? Od razu ją czuć? Po czym? Dźwięk się zmienia?
Inaczej pracuje?
Przecież nie codziennie się butuje na maxa...chyba hehe, czasem może być ciężko zmianę wychwycić, chyba, że oczywista.
Masz ASR?
Objawy różne na tym samym paliwie z jednego tankowania? Bo w końcu skoro masz LPG to chyba rzadko na benie bujasz?
Sekwencja?
Żebyś nie napisał, że go podpinaliście to by można gdybać "map sensor" czy coś tam.
W zasadzie 99% tego co mi do głowy przychodzi wyrzuciłoby błędy
A jak dokładniej wygląda różnica? Od razu ją czuć? Po czym? Dźwięk się zmienia?
Inaczej pracuje?
Przecież nie codziennie się butuje na maxa...chyba hehe, czasem może być ciężko zmianę wychwycić, chyba, że oczywista.
Masz ASR?
Objawy różne na tym samym paliwie z jednego tankowania? Bo w końcu skoro masz LPG to chyba rzadko na benie bujasz?
Sekwencja?
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
różnica wygląda tak że brakuje mu mocy. Wciskasz pedał gazu i nie ma reakcji takiej jak być powinna, jaka zdarza się teraz od czasu do czasu. Nie wiem jak to można jeszcze inaczej opisać.???miron72 pisze:A jak dokładniej wygląda różnica? Od razu ją czuć? Po czym? Dźwięk się zmienia?
Inaczej pracuje?
Przecież nie codziennie się butuje na maxa...chyba hehe, czasem może być ciężko zmianę wychwycić, chyba, że oczywista.
nie trzeba auta butować by poczuć że auto nie ma mocy.
niemiron72 pisze:Masz ASR?
to się dzieje od kilkunastu miesięcy ... jak by to był problem jednego tankowania to by go już nie było. Sekwencja.miron72 pisze:Objawy różne na tym samym paliwie z jednego tankowania? Bo w końcu skoro masz LPG to chyba rzadko na benie bujasz?
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
tomasz84 pisze:Miałem na myśli raczej w obrębie jednego zalania. Bo jakby się to działo np. przy zalaniu raz gazem do wyjeżdżenia(czy dotankowania) to można by gdybać -na jednej stacji gaz ok, na drugiej do bani, a na benie skoro mniej się jeździ to jakaś inna, losowa przyczyna była.miron72 pisze: to się dzieje od kilkunastu miesięcy ... jak by to był problem jednego tankowania to by go już nie było. Sekwencja.
Ale to pada w zasadzie jako teza.
Masz swoje kabelki do diagnostyki? Ile razy próbowałeś podpięcia? Były jakieś problemy ze sczytaniem błędów, czy ogólnie diagnostyką?
To wszystko jest...dość dziwne. Tu by naprawdę można wiele podpiąć ale jakoś nie przychodzi mi do głowy nic co by śladu nie zostawiło w postaci błędów. Ale przyznaję, wyjątkowo ciężki dzień miałem i myślenie coś słabo idzie
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
tomasz84, jeśli w przypadku jednego i drugiego silnika reakcja była taka sama więc:
1. Wymiana przewodów nie bosch a Beru.
2. Oznaczenie świec które zastosowałeś, podaj?
3. Moduł zapłonu próbowałeś podmienić bądź wymienić?
4. Sondę Lambda zakupiłeś ori czy uniwersalną?
5. Silnik na postoju wkręca się swobodnie na obroty?
Podejrzewam że jeśli problem był na Twoim silniku dużo wcześniej to winy należy szukać w osprzęcie silnika. Pozdrawiam
1. Wymiana przewodów nie bosch a Beru.
2. Oznaczenie świec które zastosowałeś, podaj?
3. Moduł zapłonu próbowałeś podmienić bądź wymienić?
4. Sondę Lambda zakupiłeś ori czy uniwersalną?
5. Silnik na postoju wkręca się swobodnie na obroty?
Podejrzewam że jeśli problem był na Twoim silniku dużo wcześniej to winy należy szukać w osprzęcie silnika. Pozdrawiam
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
ja nie mam ale był podpinany przez nie jednego elektryka/diagnostę i błędów nie pokazuje. Próby były różnymi urządzeniami.miron72 pisze:Masz swoje kabelki do diagnostyki? Ile razy próbowałeś podpięcia? Były jakieś problemy ze sczytaniem błędów, czy ogólnie diagnostyką?
beru były przed boschemGrzesiek_Cichy pisze:1. Wymiana przewodów nie bosch a Beru.
świece kupuję cały czas takie same NGK a jaki model nie pamiętam - wcześniej było na takich okGrzesiek_Cichy pisze:
miałem podmieniany ale też był niewiadomego pochodzeniaGrzesiek_Cichy pisze:3. Moduł zapłonu próbowałeś podmienić bądź wymienić?
zamiennik ... ale nie wydaj mi się by sonda robiła takie coś. po za tym brak błedu na sondach... pracuja.Grzesiek_Cichy pisze:4. Sondę Lambda zakupiłeś ori czy uniwersalną?
tak nie ma z tym problemuGrzesiek_Cichy pisze:5. Silnik na postoju wkręca się swobodnie na obroty?
też mam takie podejrzenia ... pytanie tylko co to jestGrzesiek_Cichy pisze:Podejrzewam że jeśli problem był na Twoim silniku dużo wcześniej to winy należy szukać w osprzęcie silnika.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
tomasz84, dzięki za szybkie odpowiedzi. Wyczytałem że posiadasz lpg....możesz odpiąć zasilanie instalacji lpg, zakręcić zawór lpg i najlepiej zwal klemy w celu zresetowania ecu(30min). Taki mały sprawdzian czy winy nie ponosi tutaj montaż tejże instalacji. Wtedy chciałbym wiedzieć jak zachowuje się samochód na samej benzynie jeśli miałbyś oczywiście chwilę czasu na taki mały test.
Jeśli chodzi o przewody to Beru nie wymienia się na inne, chyba że nowe. Kwestia sondy to tutaj mam zdanie podobne tylko ori. Swiece BUR6ET.
Najlepszego!!
Jeśli chodzi o przewody to Beru nie wymienia się na inne, chyba że nowe. Kwestia sondy to tutaj mam zdanie podobne tylko ori. Swiece BUR6ET.
Najlepszego!!
Ostatnio zmieniony 2016-03-18, 22:58 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
Grzesiek_Cichy A tak mi się przypomniało że po wymianie silnika zrobiłem na samej benz około 1000km i po tym czasie zabrałem się za inst. gaz. także to raczej też jest wykluczone. Gaz był wtedy odłączony.
Co do kabli BERU to było na nich tak samo jak jest teraz na BOSCHa. Beru miałem kupione nowe kilka lat temu.
Co do świec to całkiem możliwe, że są to właśnie BUR6ET.
Co do kabli BERU to było na nich tak samo jak jest teraz na BOSCHa. Beru miałem kupione nowe kilka lat temu.
Co do świec to całkiem możliwe, że są to właśnie BUR6ET.
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
tomasz84, Jesli problem występuje i na pb i na lpg nie zostaje nic jak sonda, ecu silnika. W sumie to zostało. Dużą uwagę skupia jednak ta uniwersalna sonda. Gdybyś miał uszkodzony czujnik ciśnienia listwy pb to zalewałoby go bądź miałbyś problem z odpalaniem.
Masz poprawnie założone przewody zapłonowe?
Masz poprawnie założone przewody zapłonowe?
Ostatnio zmieniony 2016-03-18, 23:41 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Grzesiek_Cichy, w zasilaniu gazem ecu silnika nie bierze znaczacego udzialu. Ja z kolei chciałbym zobaczyć mapy dla brnzyny i fla LPG. jesli instalacja jest slabo zamontowana to LPG bedzie powodowalo rozjezdzanie sie map benzyny, a to w konsekwencji prowadzi do zlego podawania map dla gazu.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat