Siemanko. Dwa pytania co do wymiany szklanek, po pierwsze jakim momentem dokrecać wałki? Drugie jak przygotować nowe szklanki? Jak będą z olejem to pakowac po prostu czy wyciskać? Jak beda suche zalewac czy na sucho?
W planie tez założenie swoich wałków ktore siedzialy w tym silniku, aktualnie siedza te z glowic ktore kupilem i sa lekko wytarte. I tu pytanie przekładać same walki czy razem mocowaniem?
Powód naprawy stuki.. Co najlepsze jedynie podczas rownych obrotów slychac terkotanie na cieplym silniku.. Podczas przyspieszania zwalniania jest cisza zaczyna sie od 2.5tys obrotow jak lecimy rownym tempem czyli silnik ani nie zwalnia ani nie ciagnie od ma pewne obroty tak jak by na luzie.. Ma 3tys dajmy na yo leci rownym tempem i terkocze... Reszta glowic zrobiona zawory itd nowe. Dol caly..
[A6-2.8 AAH] wymiana popychaczy i dokrecanie wałków.
-
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: kraśnik
Jako że będe wymieniał uszczelniacze zaworów,ja bedę dokrecał wałki 10 Nm.Natomiast co do szklanek można ich nie napełniać,wtedy silnik potrzebuje dużo więcej czasu do ich napełnienia(dłużej klekoczą)jednak zaleca sie zalewanie szklanek olejem(chodzi o te beczułki)-ja tak kiedyś robiłem w seacie.To terkotanie to na pewno silnik?
edit:Ojj...chyba sie mylę, nie 10Nm a 17Nm.Teraz to zdurniałem.
edit:Ojj...chyba sie mylę, nie 10Nm a 17Nm.Teraz to zdurniałem.
Ostatnio zmieniony 2016-08-19, 22:29 przez kamilo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-10-18, 21:56
- Imię: Przemek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dolnosląskie
- Płeć:
Moment dokręcania sopek wałka to 20NM. A dokładnie tak :
- Stopniowo i równomiernie dokręcić pokrywy łożysk 1 (pierwsza od strony koła paska rozrządu) i 4 (pierwsza od strony grodzi silnika) - naprzemiennie kolejno po przekątnej.
- Zamontować pokrywy łożysk -2 (druga od strony paska) i -3 (trzecia od strony paska). Moment dokręcania: 20 Nm . POZDRAWIAM.
- Stopniowo i równomiernie dokręcić pokrywy łożysk 1 (pierwsza od strony koła paska rozrządu) i 4 (pierwsza od strony grodzi silnika) - naprzemiennie kolejno po przekątnej.
- Zamontować pokrywy łożysk -2 (druga od strony paska) i -3 (trzecia od strony paska). Moment dokręcania: 20 Nm . POZDRAWIAM.
Witam Wszystkich posiadaczy czterech pierścieni.
- pili
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
- Imię: Marcin
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Brodnica
- Płeć:
Skąd ta instrukcja kolego? Ja całe życie powtarzam że odkręcanie zaczyna się od brzegów a dokręcanie od środka żeby się ulożyło/odprężyło.przemo28 pisze:- Stopniowo i równomiernie dokręcić pokrywy łożysk 1 (pierwsza od strony koła paska rozrządu) i 4 (pierwsza od strony grodzi silnika) - naprzemiennie kolejno po przekątnej.
- Zamontować pokrywy łożysk -2 (druga od strony paska) i -3 (trzecia od strony paska). Moment dokręcania: 20 Nm . POZDRAWIAM.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-10-18, 21:56
- Imię: Przemek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dolnosląskie
- Płeć:
A widzisz kolego nie każdy silnik jest taki sam. Szukałem tych instrukcji bardzo długo. I w każdej jest tak samo opisane. Zobacz na którym cylindrze są największe naprężenia wałka gdy 3 cylinder jest w GMP. I wychodzi na to, że ma to sens. Składałem tak już kilka głowic w ABC i AAH i nic się złego nie dzieje. Zgodzę się, że w przypadku większej liczby cylindrów przypadających na jedną głowicę sposób podany przez Ciebie jest jak najbardziej ok ( wiadomo dłuższy wałek inne siły działają na niego) ale tutaj akurat to tak nie działa. POZDRAWIAM.
Witam Wszystkich posiadaczy czterech pierścieni.