[A6-2.8 AAH] wymiana popychaczy i dokrecanie wałków.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

[A6-2.8 AAH] wymiana popychaczy i dokrecanie wałków.

Post autor: adriang92 »

Siemanko. Dwa pytania co do wymiany szklanek, po pierwsze jakim momentem dokrecać wałki? Drugie jak przygotować nowe szklanki? Jak będą z olejem to pakowac po prostu czy wyciskać? Jak beda suche zalewac czy na sucho?
W planie tez założenie swoich wałków ktore siedzialy w tym silniku, aktualnie siedza te z glowic ktore kupilem i sa lekko wytarte. I tu pytanie przekładać same walki czy razem mocowaniem?
Powód naprawy stuki.. Co najlepsze jedynie podczas rownych obrotów slychac terkotanie na cieplym silniku.. Podczas przyspieszania zwalniania jest cisza zaczyna sie od 2.5tys obrotow jak lecimy rownym tempem czyli silnik ani nie zwalnia ani nie ciagnie od ma pewne obroty tak jak by na luzie.. Ma 3tys dajmy na yo leci rownym tempem i terkocze... Reszta glowic zrobiona zawory itd nowe. Dol caly..
kamilo
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kraśnik

Post autor: kamilo »

Jako że będe wymieniał uszczelniacze zaworów,ja bedę dokrecał wałki 10 Nm.Natomiast co do szklanek można ich nie napełniać,wtedy silnik potrzebuje dużo więcej czasu do ich napełnienia(dłużej klekoczą)jednak zaleca sie zalewanie szklanek olejem(chodzi o te beczułki)-ja tak kiedyś robiłem w seacie.To terkotanie to na pewno silnik?

edit:Ojj...chyba sie mylę, nie 10Nm a 17Nm.Teraz to zdurniałem. :shock:
Ostatnio zmieniony 2016-08-19, 22:29 przez kamilo, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaga10056
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-03-28, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Gaga10056 »

Mam identyczny objaw, czy posiadasz skrzynie automatyczną ?Bo tez podejrzewam o to własnie ją. Na wolnych obrotach brzmi to dokładnie tak. Udało się naprawić?


przemo28
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-18, 21:56
Imię: Przemek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dolnosląskie
Płeć:

Post autor: przemo28 »

Moment dokręcania sopek wałka to 20NM. A dokładnie tak :
- Stopniowo i równomiernie dokręcić pokrywy łożysk 1 (pierwsza od strony koła paska rozrządu) i 4 (pierwsza od strony grodzi silnika) - naprzemiennie kolejno po przekątnej.
- Zamontować pokrywy łożysk -2 (druga od strony paska) i -3 (trzecia od strony paska). Moment dokręcania: 20 Nm . POZDRAWIAM.
Witam Wszystkich posiadaczy czterech pierścieni.
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

przemo28 pisze:- Stopniowo i równomiernie dokręcić pokrywy łożysk 1 (pierwsza od strony koła paska rozrządu) i 4 (pierwsza od strony grodzi silnika) - naprzemiennie kolejno po przekątnej.
- Zamontować pokrywy łożysk -2 (druga od strony paska) i -3 (trzecia od strony paska). Moment dokręcania: 20 Nm . POZDRAWIAM.
Skąd ta instrukcja kolego? Ja całe życie powtarzam że odkręcanie zaczyna się od brzegów a dokręcanie od środka żeby się ulożyło/odprężyło.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
przemo28
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2012-10-18, 21:56
Imię: Przemek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dolnosląskie
Płeć:

Post autor: przemo28 »

A widzisz kolego nie każdy silnik jest taki sam. Szukałem tych instrukcji bardzo długo. I w każdej jest tak samo opisane. Zobacz na którym cylindrze są największe naprężenia wałka gdy 3 cylinder jest w GMP. I wychodzi na to, że ma to sens. Składałem tak już kilka głowic w ABC i AAH i nic się złego nie dzieje. Zgodzę się, że w przypadku większej liczby cylindrów przypadających na jedną głowicę sposób podany przez Ciebie jest jak najbardziej ok ( wiadomo dłuższy wałek inne siły działają na niego) ale tutaj akurat to tak nie działa. POZDRAWIAM.
Witam Wszystkich posiadaczy czterech pierścieni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”