[100-2.8 AAH] Klekocze przy odpaleniu , twardniejące przewod

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
syluska6
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2013-09-17, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

[100-2.8 AAH] Klekocze przy odpaleniu , twardniejące przewod

Post autor: syluska6 »

Witam wszystkich , postanowiłam zwrócic sie o pomoc albo jakąkolwiek podpowiedz i wskazowki bo juz straciłam siłe i pomysły .
A wiec :
Auto audi 100 c4 2.8 AAH quattro 1993 rok Avant
Auto zostało kupione jakiś czas temu , własciciel twierdził ze napewno uszkodzona jest uszczelka pod głowicą , audi wywalało wodę i gotowało . Pojechałam po nią przywiozłam na lawecie , postawiłam do mechanika , przegładał wszystko dokładnie wykonał test głowic czy rzeczywiście to uszczelka i okazało się na szczęście że nie :-) wymieniona została pompa wody, termostat , winowajcą okazał sie termowłącznik w chłodnicy , chociaż nowy był wadliwy bo właczał wentylatory tylko na 1 bieg a nie załaczał 2 , podmieniony został używany czujnik ze starej chłodnicy i teraz jest w miare ok właczają sie przy 90 stopniach ale na 2 bieg także całkiem światła przygasają i pod maska huragan ... Jest tez poblem z ogrzewaniem , pod maską koło ściany grodziowej znajduje sie bodajże tak sie to nazywa , zaworek podciśnieniowy
Obrazek
Po zdjęciu przewodzika z zaworka ogrzewanie jest , po podłczeniu go niestety nie jest aż tak intensywne i ciepłe jak bez podłaczonego przewodu , auto dłuższy czas jezdziło z odłaczonym . Dzis zauważyłam że coś się dzieje , wrcając z trasy zaczeła mi piszczec kontrolka od gazu , auto odrazu przewaliło na benz , zatrzymałam się otworzyłam maskę , przewody od płynu chłodniczego twarde , wiec jakieś duże cisnienie i zauważyłam że nie właczało wentylatorów, deliktnie odkęciłam korek od płynu żeby zeszło trochę cisnienia (zagotowała wodę , ) i auto odpaliło na gazie , przy odpaleniu słychać klekotanie , nie było tego i nie mam pojęcia , klekotanie słychać tylko przy odpaleniu , podczas jazdy i postoju nie . Dodam jeszcze że wczesniej po wymianie czujnika w chłodnicy korek nawet na gorącym silniku można było odkęcac i nie wywalała wody , przewody były ciagle miekkie , a teraz nie mam pojęcia czemu twardnieją . Któregoś dnia pojechałam do znajomka który podłaczył mi auto pod kompa i pokazało tam temperature cieczy chłodzącej 153 stopnie , a na blacie 90 ... Czujnik temp tez zaczyna wariowac bo czasem jest te 90 ale czesciej nawet po przejechaniu 100 km wskazówka leży . Najbardziej obawiam się tego klekotania aby silnik całkiem nie padł , czy możliwe że to przez odłaczony przewód podcisnieniowy od zaworka gotuje wodę i twardnieją przewody ? Nie ukrywam że nie bardzo chciałabym dostać prezęnt na świeta w postaci wymiany silnika . Jutro planuje zmienić olej i sprawdzać czy klekotnie ustanie ...
Olej jaki jest teraz zalany to TOTAL QUARTZ 10 W 40 SYNTHETIC BASED .
Bardzo proszę o jakieś wskazówki podpowiedzi bo naprawdę jest to dla mnie bardzo ważne.
Przepraszam za takie nieskładne pisanie no ale cóż jestem kobietą :-)
Pozdrawiam i liczę na pomoc :-)
Ostatnio zmieniony 2016-12-07, 20:23 przez syluska6, łącznie zmieniany 1 raz.
Sylwia
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

przyjrzyj się chłodnicy czy nie jest zakamieniona i czy dochodzi gorący płyn do czujnika wentylatorów
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
platnerz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mainburg

Post autor: platnerz »

Jesli oba przewody sa twarde po dluzszej pracy silnika to wszysto ok. Obieg cieczy chlodzacej jest. Moze warto przeplukac uklad jakims dodatkiem do czyszczenia ? Tylko to jest ryzyko bo moze sie cos rozszczelnic. Co do klekotania to raczej nie ma z tym nic wspolnego uklad chlodzenia, moze to byc popachacz. U mnie halasowaly wtryskiwacze od gazu.
Mój szerszeń.
Awatar użytkownika
syluska6
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2013-09-17, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

Post autor: syluska6 »

Witam. Właśnie jestem w trakcie sprawdzania sprężania...
Nie mam pojęcia jaka jest norma i ile powinno być
U mnie jest tak :
Na lewej głowicy stojąc przodem do auta :
1-12,5
2- 11
3- 11

4- 12
5- 12
6- 12
Ostatnio zmieniony 2016-12-08, 19:13 przez syluska6, łącznie zmieniany 3 razy.
Sylwia
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Tragedii nie ma z tym sprężaniem. A to klekotanie to na ciepłym czy zimnym? Bo jak przy odpaleniu na zimnym i klekotanie z rejonu głowicy/dekli zaworowych to może szklanki już kiepskie i one klepią. Ewentualnie szklanki mogą klepać bo zaworki ciśnieniowe oleju w głowicy nie trzymają ciśnienia + zaworki zwrotne pod kolektorem dolotowym nie trzymają po zgaszeniu silnika oleju w obrębie głowic. Masz na liczniku wskaźnik ciśnienia oleju?

Co do gotowania - a nie masz zapowietrzonego układu? Ten zaworek ciśnieniowy to możesz ręką otwierać zamykać - wymacaj dźwigienkę od wewnętrznej strony i delikatnie spróbuj ruszyć i ją zablokować na pozycji otwarty żeby grzał na nagrzewnicę szło na maksa. I na tym zaworku jest taka śrubka plastikowa do odpowietrzania - wykręć ją całkiem i stamtąd ma sikać non stop woda jak dajesz deko gazu. Dopiero wtedy ją wkręcasz (ale nie do końca) i znowu - dajesz gazu żeby obieg był większy, jak leci woda to zakręcasz. Tylko z czuciem odkręcaj/zakręcaj bo to plastik!

Jak sterowanie tym zaworem na nagrzewnicy nie chodzi to może coś z podciśnieniem nie tak?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
skowron
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2011-11-27, 15:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mauritius

Post autor: skowron »

Zaworek od nagrzewnicy jest zawsze otwarty, chyba ze wlaczysz klime/zimny nawiew na max wtedy mikroswitch zalacza zaworek ktory podaje podcisnienie na ten zawor ktory sie zamyka, z racje tego ze jest zima mozesz mu wypiac podcisnienie, natomiast wymontuj go i zobacz czy jest drozny, co do nie wlaczajacych sie wentylatorow sam z tym walcze, wystarczy ze dotkniesz obudowe termoswitcha od wiatrakow czy jest tak samo goraca jak gorny waz na chlodnicy, u mnie jest letnio, wiec jezdze na zmostkowanej wtyczce na 1 biegu caly czas, bo za chiny nie wlaczy mi wiatrakow i zagotuje plyn od razu...Wydaje mi sie ze cos nie do konca jest ok z tym calym ukladem gdzie goracy plyn wpada na gore chlodnicy i z lewej strony na dole wychodzi na termostat, moze byc niedrozna chlodnica, mozesz sprobowac poluzowac ten termoswitch od wiatrakow jak juz wskaznik bedzie na 85C i popuscic plynu, zobacz czy nie wlaczy ci od razu wiatrakow, u mnie tak jest i jade czyscic chlodnice mimo ze ma 3 lata i byla nowa z ASO!!! ALe po drodze padla chlodniczka oleju wiec na pewno mam syf w ukladzie,.....co do klekotania to pewnie szklanki lub dojscie oleju do nich, przeplucz moze uklad olejowy jakims specyfikiem zanim zmienisz olej, albo zalej pelen syntetyk na jakis czas, powodzenia
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”