Witam wszystkich , postanowiłam zwrócic sie o pomoc albo jakąkolwiek podpowiedz i wskazowki bo juz straciłam siłe i pomysły .
A wiec :
Auto audi 100 c4 2.8 AAH quattro 1993 rok Avant
Auto zostało kupione jakiś czas temu , własciciel twierdził ze napewno uszkodzona jest uszczelka pod głowicą , audi wywalało wodę i gotowało . Pojechałam po nią przywiozłam na lawecie , postawiłam do mechanika , przegładał wszystko dokładnie wykonał test głowic czy rzeczywiście to uszczelka i okazało się na szczęście że nie wymieniona została pompa wody, termostat , winowajcą okazał sie termowłącznik w chłodnicy , chociaż nowy był wadliwy bo właczał wentylatory tylko na 1 bieg a nie załaczał 2 , podmieniony został używany czujnik ze starej chłodnicy i teraz jest w miare ok właczają sie przy 90 stopniach ale na 2 bieg także całkiem światła przygasają i pod maska huragan ... Jest tez poblem z ogrzewaniem , pod maską koło ściany grodziowej znajduje sie bodajże tak sie to nazywa , zaworek podciśnieniowy
Po zdjęciu przewodzika z zaworka ogrzewanie jest , po podłczeniu go niestety nie jest aż tak intensywne i ciepłe jak bez podłaczonego przewodu , auto dłuższy czas jezdziło z odłaczonym . Dzis zauważyłam że coś się dzieje , wrcając z trasy zaczeła mi piszczec kontrolka od gazu , auto odrazu przewaliło na benz , zatrzymałam się otworzyłam maskę , przewody od płynu chłodniczego twarde , wiec jakieś duże cisnienie i zauważyłam że nie właczało wentylatorów, deliktnie odkęciłam korek od płynu żeby zeszło trochę cisnienia (zagotowała wodę , ) i auto odpaliło na gazie , przy odpaleniu słychać klekotanie , nie było tego i nie mam pojęcia , klekotanie słychać tylko przy odpaleniu , podczas jazdy i postoju nie . Dodam jeszcze że wczesniej po wymianie czujnika w chłodnicy korek nawet na gorącym silniku można było odkęcac i nie wywalała wody , przewody były ciagle miekkie , a teraz nie mam pojęcia czemu twardnieją . Któregoś dnia pojechałam do znajomka który podłaczył mi auto pod kompa i pokazało tam temperature cieczy chłodzącej 153 stopnie , a na blacie 90 ... Czujnik temp tez zaczyna wariowac bo czasem jest te 90 ale czesciej nawet po przejechaniu 100 km wskazówka leży . Najbardziej obawiam się tego klekotania aby silnik całkiem nie padł , czy możliwe że to przez odłaczony przewód podcisnieniowy od zaworka gotuje wodę i twardnieją przewody ? Nie ukrywam że nie bardzo chciałabym dostać prezęnt na świeta w postaci wymiany silnika . Jutro planuje zmienić olej i sprawdzać czy klekotnie ustanie ...
Olej jaki jest teraz zalany to TOTAL QUARTZ 10 W 40 SYNTHETIC BASED .
Bardzo proszę o jakieś wskazówki podpowiedzi bo naprawdę jest to dla mnie bardzo ważne.
Przepraszam za takie nieskładne pisanie no ale cóż jestem kobietą
Pozdrawiam i liczę na pomoc
[100-2.8 AAH] Klekocze przy odpaleniu , twardniejące przewod
- syluska6
- Adept
- Posty: 27
- Rejestracja: 2013-09-17, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Augustów
[100-2.8 AAH] Klekocze przy odpaleniu , twardniejące przewod
Ostatnio zmieniony 2016-12-07, 20:23 przez syluska6, łącznie zmieniany 1 raz.
Sylwia
-
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mainburg
Jesli oba przewody sa twarde po dluzszej pracy silnika to wszysto ok. Obieg cieczy chlodzacej jest. Moze warto przeplukac uklad jakims dodatkiem do czyszczenia ? Tylko to jest ryzyko bo moze sie cos rozszczelnic. Co do klekotania to raczej nie ma z tym nic wspolnego uklad chlodzenia, moze to byc popachacz. U mnie halasowaly wtryskiwacze od gazu.
Mój szerszeń.
- syluska6
- Adept
- Posty: 27
- Rejestracja: 2013-09-17, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Augustów
Witam. Właśnie jestem w trakcie sprawdzania sprężania...
Nie mam pojęcia jaka jest norma i ile powinno być
U mnie jest tak :
Na lewej głowicy stojąc przodem do auta :
1-12,5
2- 11
3- 11
4- 12
5- 12
6- 12
Nie mam pojęcia jaka jest norma i ile powinno być
U mnie jest tak :
Na lewej głowicy stojąc przodem do auta :
1-12,5
2- 11
3- 11
4- 12
5- 12
6- 12
Ostatnio zmieniony 2016-12-08, 19:13 przez syluska6, łącznie zmieniany 3 razy.
Sylwia
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Tragedii nie ma z tym sprężaniem. A to klekotanie to na ciepłym czy zimnym? Bo jak przy odpaleniu na zimnym i klekotanie z rejonu głowicy/dekli zaworowych to może szklanki już kiepskie i one klepią. Ewentualnie szklanki mogą klepać bo zaworki ciśnieniowe oleju w głowicy nie trzymają ciśnienia + zaworki zwrotne pod kolektorem dolotowym nie trzymają po zgaszeniu silnika oleju w obrębie głowic. Masz na liczniku wskaźnik ciśnienia oleju?
Co do gotowania - a nie masz zapowietrzonego układu? Ten zaworek ciśnieniowy to możesz ręką otwierać zamykać - wymacaj dźwigienkę od wewnętrznej strony i delikatnie spróbuj ruszyć i ją zablokować na pozycji otwarty żeby grzał na nagrzewnicę szło na maksa. I na tym zaworku jest taka śrubka plastikowa do odpowietrzania - wykręć ją całkiem i stamtąd ma sikać non stop woda jak dajesz deko gazu. Dopiero wtedy ją wkręcasz (ale nie do końca) i znowu - dajesz gazu żeby obieg był większy, jak leci woda to zakręcasz. Tylko z czuciem odkręcaj/zakręcaj bo to plastik!
Jak sterowanie tym zaworem na nagrzewnicy nie chodzi to może coś z podciśnieniem nie tak?
Co do gotowania - a nie masz zapowietrzonego układu? Ten zaworek ciśnieniowy to możesz ręką otwierać zamykać - wymacaj dźwigienkę od wewnętrznej strony i delikatnie spróbuj ruszyć i ją zablokować na pozycji otwarty żeby grzał na nagrzewnicę szło na maksa. I na tym zaworku jest taka śrubka plastikowa do odpowietrzania - wykręć ją całkiem i stamtąd ma sikać non stop woda jak dajesz deko gazu. Dopiero wtedy ją wkręcasz (ale nie do końca) i znowu - dajesz gazu żeby obieg był większy, jak leci woda to zakręcasz. Tylko z czuciem odkręcaj/zakręcaj bo to plastik!
Jak sterowanie tym zaworem na nagrzewnicy nie chodzi to może coś z podciśnieniem nie tak?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- skowron
- Mechanik
- Posty: 123
- Rejestracja: 2011-11-27, 15:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mauritius
Zaworek od nagrzewnicy jest zawsze otwarty, chyba ze wlaczysz klime/zimny nawiew na max wtedy mikroswitch zalacza zaworek ktory podaje podcisnienie na ten zawor ktory sie zamyka, z racje tego ze jest zima mozesz mu wypiac podcisnienie, natomiast wymontuj go i zobacz czy jest drozny, co do nie wlaczajacych sie wentylatorow sam z tym walcze, wystarczy ze dotkniesz obudowe termoswitcha od wiatrakow czy jest tak samo goraca jak gorny waz na chlodnicy, u mnie jest letnio, wiec jezdze na zmostkowanej wtyczce na 1 biegu caly czas, bo za chiny nie wlaczy mi wiatrakow i zagotuje plyn od razu...Wydaje mi sie ze cos nie do konca jest ok z tym calym ukladem gdzie goracy plyn wpada na gore chlodnicy i z lewej strony na dole wychodzi na termostat, moze byc niedrozna chlodnica, mozesz sprobowac poluzowac ten termoswitch od wiatrakow jak juz wskaznik bedzie na 85C i popuscic plynu, zobacz czy nie wlaczy ci od razu wiatrakow, u mnie tak jest i jade czyscic chlodnice mimo ze ma 3 lata i byla nowa z ASO!!! ALe po drodze padla chlodniczka oleju wiec na pewno mam syf w ukladzie,.....co do klekotania to pewnie szklanki lub dojscie oleju do nich, przeplucz moze uklad olejowy jakims specyfikiem zanim zmienisz olej, albo zalej pelen syntetyk na jakis czas, powodzenia