[A6-2.8 AAH] Zła praca silnika na benzynie

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

[A6-2.8 AAH] Zła praca silnika na benzynie

Post autor: przemek198787 »

Koledzy problem taki pacjent 2.8 aah strasznie kuleje na benzynie, nie wkręca się na obroty zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy strasznie przerywa, filtr paliwa zmieniony, pompa paliwa nowa, do tego nowe świece zapłonowe, teraz przypadłość zaczęła dolegać również na LPG, zauważyłem że jeden z przewodów WN ma uszkodzona izolację, więc chyba to może być problem, zwłaszcza że te przewody pewnie są w aucie od nowości, ewentualnie może cewka szwankuje? Jest jakiś sposób na jej sprawdzenie, przy pomocy np miernika? Ewentualnie ktoś coś mógłby podpowiedzieć. Zamówiłem dziś przewody NGK zmieni się zobaczę czy będzie poprawa, wszelkie sugestie mile widziane.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Wymień przewody skoro już zamówione i daj znać czy coś się zmieniło :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Dobra przewody już mam, dzisiaj pewnie wlecą pod maskę, multimetr zakupiony, a dokładny opis co i jak mierzyć przy jego pomocy znalazłem w sam naprawiam a4b5, jest opis odnośnie układu zapłonowego w silnikach AAH.
Edit: Przewody zmienione stare popękane były, cewka przemierzona, wrażenia po wymianie, auto lepiej się zbiera albo mi się wydaje 😁, silnik pracuje równiej, niestety na benzynie nadal kicha, nie chce się wkręcać na obroty przerywa ewidentnie brak mocy, wydaje mu się że problem jest po stronie układu paliwowego, spróbuję zapodać jakiś specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy.
Edit: Dzisiaj walki ciąg dalszy, po podłączeniu vaga pokazuje stały błąd 17509 sonda lambda czujnik 1 strona 1 zbyt niskie napięcie? Jakieś sugestie, napięcie do sondy dochodzi ponad 13v. Czujnik 1 strona jeden to chyba ta sonda po stronie pasażera?
Edit: Dzisiaj po ponownym podłączeniu kompa znów ten sam błąd, wykasowałem znowu na razie nie powrócił, ale dodaje gazu na pb i auto się dusi, sprawdzałem programem polski vag 4, napięcie sond waha się od 0.2v do 0.9v więc moim zdaniem prawidłowo. Jak prawidłowo przemierzyć ją multimetrem? Chodzi mi o pomiar napięcia podczas pracy? Sonda ma 3 przewody 2 białe i jeden czarny, rozumiem, że te białe to są od grzałki,a czarny to masa?? Żeby sprawdzic jej działanie muszę podpiąć multimetr w czarny przewód a drugi dać na kolektor dobrze kombinuję? Nikt nic nie poradzi?
Edit 26.05.2020 walki ciąg dalszy. Podmienilem pompę paliwa na oryginalną bez zmian, regulator ciśnienia paliwa nowy bez zmian przychodzi mi na myśl jeszcze któryś z czujników temperatury silnika, chodzi o ten który podaje do ECU? Może on źle działa? Macie może wartości oporów przy poszczególnych temperaturach żebym mógł go zdiagnozować poprawnie
Ostatnio zmieniony 2020-05-26, 08:23 przez przemek198787, łącznie zmieniany 6 razy.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Dzisiaj po podpięciu vaga oprócz 17509 wskoczył 17514 po sprawdzeniu na necie oba błędy wskazują na jakąś nieszczelność przeciek powietrza, dodam że oba odpowietrzenia pokryw zaworów mam pęknięte i owinięte taśma izolacyjna, może to być przyczyną niewłaściwej pracy silnika i falowania obrotów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”