[A6-2.8 AAH] Problem z odpalaniem [benzyna+LPG, quattro]
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
@TheStig95 Ok. Chyba tak zrobię, a przepływkę raczej wykluczam. Po zdjęciu wtyczki nic się nie zmienia - dalej tragicznie odpala. A co do tego czujnika to błąd już jest od baaaaaardzo dawna. Ten czujnik podaje na licznik sygnał i awaryjnie odłącza klimatronik - na komputerze jest dobra temperatura. Dodatkowo podmiana czujnika nie pomogła niestety, więc albo kolega mi wysłał wadliwy, albo problem jest gdzieś indziej.
@lukaszz2369 Oki, spróbuję kompa podmienić.
Panowie najdziwniejsze jest to, że jak coś robię przy aucie (na przykład ostatnio wymieniłem filtr paliwa i wyczyściłem kilka wtyczek) to auto zaczęło dobrze odpalać przez kilka dni i teraz znowu dramat... Odpięcie przepływki nie pomogło i dalej źle odpala. Zastanawiam się jeszcze nad tym czujnikiem położenia wału - może rzeczywiście nie ma iskry, bo jest zabrudzony i nie łapie czy coś? Gdzie mogę go znaleźć? Jak się do niego dostąć?
@lukaszz2369 Oki, spróbuję kompa podmienić.
Panowie najdziwniejsze jest to, że jak coś robię przy aucie (na przykład ostatnio wymieniłem filtr paliwa i wyczyściłem kilka wtyczek) to auto zaczęło dobrze odpalać przez kilka dni i teraz znowu dramat... Odpięcie przepływki nie pomogło i dalej źle odpala. Zastanawiam się jeszcze nad tym czujnikiem położenia wału - może rzeczywiście nie ma iskry, bo jest zabrudzony i nie łapie czy coś? Gdzie mogę go znaleźć? Jak się do niego dostąć?
Ostatnio zmieniony 2020-07-20, 23:20 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
lukaszz2369, przy cewce byłyby jakiekolwiek inne objawy typu falowanie obrotów, szarpanie, utrata mocy czy podobne - tutaj nic takiego nie występuje. Z autem poza odpalaniem nie ma żadnych innych problemów.
bass16, jak dalej będę tak wszystko podmieniał to taniej mnie wyjdzie chyba kupić drugie auto - no i jeszcze mniej nerwów. Sporo osób mówiło, że to nie są objawy czujnika położenia wału - więc pytanie czy jest sens?
bass16, jak dalej będę tak wszystko podmieniał to taniej mnie wyjdzie chyba kupić drugie auto - no i jeszcze mniej nerwów. Sporo osób mówiło, że to nie są objawy czujnika położenia wału - więc pytanie czy jest sens?
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
- Płeć:
Kombinuję razem z Tobą bo chcę Ci po prostu pomóc A widzę że temat się ciągnie dosyć długo. Skoro sprawdziłeś, że podczas tego "ciężkiego" palenia iskra na świecy jest, wtryskiwacze wszystkie działają prawidłowo i prąd do nich dochodzi, paliwo się nie cofa i jest podawane na tłoki no to musi palić Jeszcze jedna rzecz która mi przychodzi do głowy to słaba kompresja ?
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
bass16, wręcz bardzo długo Dziękuję za każdą radę. Iskrę sprawdzę jeszcze raz, aby się upewnić. Wtryski sprawdzałem poprzez wsadzenie "żaróweczki" we wtyczkę i mrygało - a więc powinno być ok. Na gazie też słabo odpalał, a więc nie jest to raczej wina paliwa. Ciśnienie paliwa sprawdzone, nie cofa się nic. Kompresja sprawdzona, na 5 cylindrach niecałe 14 bar, na jednym grubo ponad 12.
- hamish
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Napiszę jeszcze raz - G110 to dwupinowy czujnik temperatury cieczy, który daje sygnal do ecu, znajduje się między głowicą a ścianą grodziową od strony kierowcy. Czujnik czteropinowy nie jest diagnozowany przez ecu tylko przez klimatronik. Jeśli nie wierzysz to odepnij oba czujniki, sprawdź błędy, potem podepnij czteropinowy i sprawdź błędy ponownie.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Ok rozumiem. Kilka osób mi mówiło, że jest to czteropinowy czujnik temperatury i nie miałem powodu im nie wierzyć. Skoro mówisz, że jest to dwupinowy czujnik to sprawdzę również jego, ponieważ powinienem mieć jeszcze ten dwupinowy czujnik gdzieś i go podmienię. Apropo błędu na klimatroniku/ECU to błąd pojawia się właśnie w sekcji 08, która odpowiada za klimatyzację. Dodatkowo ten czujnik raczej nie powoduje u mnie problemów z odpalaniem, bo błąd występuje już ze 2/3 lata, a problemy z odpalaniem zaczęły się pół roku temu.hamish pisze:Napiszę jeszcze raz - G110 to dwupinowy czujnik temperatury cieczy, który daje sygnal do ecu, znajduje się między głowicą a ścianą grodziową od strony kierowcy. Czujnik czteropinowy nie jest diagnozowany przez ecu tylko przez klimatronik. Jeśli nie wierzysz to odepnij oba czujniki, sprawdź błędy, potem podepnij czteropinowy i sprawdź błędy ponownie.
Ostatnio udało mi się zauważyć, że auto zawsze dobrze odpala po dłuższym postoju (gdzieś tak około tygodnia?). Może to kogoś nakieruje i jeszcze będzie w sstanie coś podpowiedzieć?