Witam!
Niedawno robiłem remont góry silnika mojego audi A6 2.6 ABC Quattro Automat. Zdecydowałem sie na to, ponieważ po pierwsze zaczął pompowac do układu chłodzenia co objawiało się wyrzucaniem płynu z układu, notorycznym jego zapowietrzaniem. Poza tym silnik pracował pięknie, równo, niczego się nie można było doczepić, po drugie, jak pomierzyłem sobie ciśnienia na cylindrach, 4 były rowne 11Bar, na jednym miałem 9 i na jednym 6Bar. Zrzuciłem głowice...dałem głowice do zrobienia, okazało się za na tych dwóch cylindrach miałem dosyc mocno podpalone gniazda zaworów wydechowych. Czas oczekiwania na głowice spedziłem na zaopiekowaniu sie wszystkim czym można było, regeneracja alternatora, rozrusznika, czyszczenie kolektora dolotowego i przepustnicy. Silnik poskładany uruchomiony, działa, jedyny nieprzyjemny efekt, który mnie denerwuje to szarpnięcie przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu. Zwłaszcza przy jezdzie na niewielkich prędkościach w obszarze zabudowanym kiedy w zasadzie tylko lekko muskam pedał gazu za kazdym razem jak zdejmuje z niego nogę, po ok. sekundzie - dwóch mam takie szarpniecie jakby coś gwałtownie wyhamowywało samochód. Obroty silnika na biegu jałowym też są troche podwyższone, bo lekko ponad 1000. Już przeglądałem cały układ podciśnienia pod kątem nieszczelności ale niczego nie znalazłem. Czasem zdaża się, ze efekt nie występuje, ale to sa sporadyczne przypadki. Podpinając VAGa nie widzę błędów w silniku, w skrzyni biegów czasem pojawia mi się błąd od wyłącznika swiateł STOP - zwarcie do masy, sprawdzałem...nie znalazłem niczego podejrzanego. czy któś już może sie borykał z podobnym objawem?
[A6-2.6 ABC] Szarpie przy odpuszczaniu pedału gazu
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-10-25, 17:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wisła/Kępno
[A6-2.6 ABC] Szarpie przy odpuszczaniu pedału gazu
Ostatnio zmieniony 2020-06-07, 16:51 przez Arabi, łącznie zmieniany 1 raz.
Każdy kto choć raz probował puścić cichacz w towarzysytwie wie jak operować sprzęgłem
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Jest to efekt nieszczelnego kolektora ssącego. Składałeś na silikon wysokotemperaturowy?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2016-10-25, 17:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wisła/Kępno
Znalazłem!!! Faktycznie efekt pojawia sie przy nieszczelnościach układu podciśnienia. Kolanko przy trójniku przewodu który idzie do wspomagania hamulca miało dziurę. Po załataniu (na razie) obroty silnika spadły do 850 i ustało szarpanie przy zdejmowaniu nogi z pedału gazu.
A tak przy okazji...ktos wie czy do wymiany czujnika temperatury w chłodnicy (tego od wentylatorów) trzeba spuszczać płyn z układu??
A tak przy okazji...ktos wie czy do wymiany czujnika temperatury w chłodnicy (tego od wentylatorów) trzeba spuszczać płyn z układu??
Każdy kto choć raz probował puścić cichacz w towarzysytwie wie jak operować sprzęgłem
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć: