[100-2.6 ABC] Grzeje się oraz nagrzewnica nie grzeje
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn/Lublin
[100-2.6 ABC] Grzeje się oraz nagrzewnica nie grzeje
Panowie i Panie Problem jak wyżej ..
Jak lecę trasą, na zewnątrz (-15 stopni) to temperatura silnika trzyma się poniżej 85 stopni. Kiedy jest nieco cieplej (+5) temperatura silnika po trasie około 91-92 stopnie. W mieście im cieplej tym szybciej się nagrzewa. Czyli w mieście 97 stopni załącza się wentylator i co ciekawe zbija do 91 stopni. I tak już balansuje 97 wentylator i 91. Mało tego kiedy lecę po trasie zatrzymuję się otwieram maskę dotykam chłodnicy i rogi chłodnicy są wyraźnie chłodniejsze niż reszta czy tak powinno być???. Układ na pewno odpowietrzony termostat już 3 wymieniłem Wahler Vernet znowu Wahler i dalej to samo.
Moje pytanie czy to jest zapchana chłodnica ??? czy czujnik temperatury ????
Drugi temat nagrzewnica nie grzeje
Grzanie na maxa i na postoju leci lekko ciepłe powietrze, dodaje gazu zaczyna lecieć CIEPŁE powietrze. (nagrzewnica napewno odpowietrzona)
Moje pytanie : Czy to zapchana nagrzewnica i jeśli tak to czy da się odetkać bez wyciągania znaczy czy ktoś stosował te specyfiki do odkamieniania układu ??? np. Prestone.
Auto zagazowane STAG 300+
Jak lecę trasą, na zewnątrz (-15 stopni) to temperatura silnika trzyma się poniżej 85 stopni. Kiedy jest nieco cieplej (+5) temperatura silnika po trasie około 91-92 stopnie. W mieście im cieplej tym szybciej się nagrzewa. Czyli w mieście 97 stopni załącza się wentylator i co ciekawe zbija do 91 stopni. I tak już balansuje 97 wentylator i 91. Mało tego kiedy lecę po trasie zatrzymuję się otwieram maskę dotykam chłodnicy i rogi chłodnicy są wyraźnie chłodniejsze niż reszta czy tak powinno być???. Układ na pewno odpowietrzony termostat już 3 wymieniłem Wahler Vernet znowu Wahler i dalej to samo.
Moje pytanie czy to jest zapchana chłodnica ??? czy czujnik temperatury ????
Drugi temat nagrzewnica nie grzeje
Grzanie na maxa i na postoju leci lekko ciepłe powietrze, dodaje gazu zaczyna lecieć CIEPŁE powietrze. (nagrzewnica napewno odpowietrzona)
Moje pytanie : Czy to zapchana nagrzewnica i jeśli tak to czy da się odetkać bez wyciągania znaczy czy ktoś stosował te specyfiki do odkamieniania układu ??? np. Prestone.
Auto zagazowane STAG 300+
Ostatnio zmieniony 2013-02-25, 19:15 przez gosu10, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn/Lublin
To są objawy które były od samego początku. Wraz z upływem czasu ( rok już jeżdżę) temperatura silnika wraca do normy ale dalej po trasie za wysoko natomiast nagrzewnica słabiej grzeje. Czyli się zapycha
W sumie racja może i czujnik wymienić to jest raptem 10 min roboty i odpowietrzyć
W sumie racja może i czujnik wymienić to jest raptem 10 min roboty i odpowietrzyć
Ostatnio zmieniony 2013-02-25, 19:19 przez gosu10, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mlody
- Mechanik
- Posty: 228
- Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
ja u siebie uzyłem uwaga nie śmiać się kostek odkamieniającej do zmywarki:) Złapałem wiadro nalałem ciepłej wody. wrzuciłem chyba z 8 tych tabletek to się rozpuściło wsadziłem pompkę w wiadro dwa węze do nagrzewnicy i puściłem pompkę. Pochodziło 15min zmieniłem kierunek przepływu i znów pochodziło z 15 min. Wymiana wody parę takich cykli i grzało.
GEKON Quattro
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
prościej zacząć od diagnozy klimy. Mi nie grzał bo gubił adaptację silnik ciepło zimno. Co do zapchanej nagrzewniczy - łatwo sprawdzić przewody od niej. W przypadku zapchania będzie wyczuwalna różnica temperatur pomiędzy powrotem a dopływem.
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn/Lublin
Klapa sterująca zimnym ciepłym powietrzem działa. Wnioskuję to na podstawie kodów climatronica.
Pawel27, Przewody o których mówisz faktycznie ewidentnie jest jeden ciepły drugi gorący.
Wracając do chłodnicy. Panowie jeśli możecie, zatrzyma się któryś po przejechaniu około 20 km po trasie i sprawdzi czy ma róznicę w temperaturze chłodnicy. Czyli czy rogi chłodnicy są chłodniejsze niż pozostała część chłodnicy
pifu, a w którym miejscu podłączałeś się do nagrzewnicy?? w grodzi pomiędzy szybą a silnkiem ??? (czyli tam gdzie złącze OBD) czy może w komorze silnika odpinałeś reduktor i tam pachałeś wodę ??
Pawel27, Przewody o których mówisz faktycznie ewidentnie jest jeden ciepły drugi gorący.
Wracając do chłodnicy. Panowie jeśli możecie, zatrzyma się któryś po przejechaniu około 20 km po trasie i sprawdzi czy ma róznicę w temperaturze chłodnicy. Czyli czy rogi chłodnicy są chłodniejsze niż pozostała część chłodnicy
pifu, a w którym miejscu podłączałeś się do nagrzewnicy?? w grodzi pomiędzy szybą a silnkiem ??? (czyli tam gdzie złącze OBD) czy może w komorze silnika odpinałeś reduktor i tam pachałeś wodę ??
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
No właśnie nie... Przecież ja ktoś ma klimatronika to tam na dopływie jest zawór... Więc teoretycznie samochód może nie mieć nagrzewnicy wcale... Twój problem może wiązać się z zapowietrzonym układem albo zapchanym. Możliwości są też takie że gdzieś z komór spalania dostaje spaliny i powoli cały czas się zapowietrza. Trzeba szukać
- szmitke77
- Adept
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-03-25, 09:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
Witam ,podepnę się pod temat,bo mam podobny problem,w moim audi też mam bardzo słabe ogrzewanie.Mam klimatronik,LPG i silnik 2.6 (ABC).Najpierw posprawdzałem na wszystkie możliwe sposoby silniczki sterujące klapami w obudowie nagrzewnicy-wszystkie działają i sterują klapami jak trzeba,a ogrzewanie dalej cienkie!!! No to się wkurzyłem i zrobiłem płukanie całego układu chłodzącego różnymi specyfikami oprócz kwasu ,i co? I nic!!! dalej cienko grzeje!!! No to wymieniłem nagrzewnice (5 godz.roboty),przy okazji znowu sprawdzając prawidłowe działanie silniczków i klap-działają bez zarzutu,a ogrzewanie dalej słabe...Ręce mi opadły,że na stojąco mogę sie po kostkach podrapać No,ale cóż ,została jeszcze pompa wody do wymiany,bo już nie ma co wymieniać,czyścić i sprawdzać.Wymieniłem pompę wody,przy okazji termostać(nie musiałem,bo stary był OK ale profilaktycznie),wlałem nowy płyn,odpowietrzyłem jak trzeba i wiecie co? W dalszym ciągu mam bardzo słabe ogrzewanie!!!!! Mi się już pomysły skończyły,a co wy na to powiecie??? HELP!!!