[100-2.6 ABC] Grzeje się oraz nagrzewnica nie grzeje

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
gosu10
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn/Lublin

[100-2.6 ABC] Grzeje się oraz nagrzewnica nie grzeje

Post autor: gosu10 »

Panowie i Panie :) Problem jak wyżej ..

Jak lecę trasą, na zewnątrz (-15 stopni) to temperatura silnika trzyma się poniżej 85 stopni. Kiedy jest nieco cieplej (+5) temperatura silnika po trasie około 91-92 stopnie. W mieście im cieplej tym szybciej się nagrzewa. Czyli w mieście 97 stopni załącza się wentylator i co ciekawe zbija do 91 stopni. I tak już balansuje 97 wentylator i 91. Mało tego kiedy lecę po trasie zatrzymuję się otwieram maskę dotykam chłodnicy i rogi chłodnicy są wyraźnie chłodniejsze niż reszta czy tak powinno być???. Układ na pewno odpowietrzony termostat już 3 wymieniłem Wahler Vernet znowu Wahler i dalej to samo.

Moje pytanie czy to jest zapchana chłodnica ??? czy czujnik temperatury ????

Drugi temat nagrzewnica nie grzeje

Grzanie na maxa i na postoju leci lekko ciepłe powietrze, dodaje gazu zaczyna lecieć CIEPŁE powietrze. (nagrzewnica napewno odpowietrzona)

Moje pytanie : Czy to zapchana nagrzewnica i jeśli tak to czy da się odetkać bez wyciągania znaczy czy ktoś stosował te specyfiki do odkamieniania układu ??? np. Prestone.

Auto zagazowane STAG 300+
Ostatnio zmieniony 2013-02-25, 19:15 przez gosu10, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
gumisv6
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2011-05-21, 07:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: gumisv6 »

gosu10 pisze:Moje pytanie czy to jest zapchana chłodnica ??? czy czujnik temperatury ????
za włączenie wentylatorów przy okreslonej temperaturze odpowiada czujnik dwu, lub trzy pinowy na dole chłodnicy
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

nie masz LPG czy nagrzewnica moze być zakamieniona bardzo mozliwe, nie ma właściwego obiegu i moze dlatego się grzeje. Te objawy to się pojawiły nagle?
GEKON Quattro
gosu10
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn/Lublin

Post autor: gosu10 »

To są objawy które były od samego początku. Wraz z upływem czasu ( rok już jeżdżę) temperatura silnika wraca do normy ale dalej po trasie za wysoko natomiast nagrzewnica słabiej grzeje. Czyli się zapycha :)

W sumie racja może i czujnik wymienić to jest raptem 10 min roboty i odpowietrzyć
Ostatnio zmieniony 2013-02-25, 19:19 przez gosu10, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

ja bym spróbował przepłukać nagrzewnicę. Troszkę roboty ale moze pomóc.
GEKON Quattro
gosu10
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn/Lublin

Post autor: gosu10 »

Wąż z wodą i lać raz z jednej strony raz z drugiej ???
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

ja u siebie uzyłem :) uwaga nie śmiać się kostek odkamieniającej do zmywarki:) Złapałem wiadro nalałem ciepłej wody. wrzuciłem chyba z 8 tych tabletek to się rozpuściło wsadziłem pompkę w wiadro dwa węze do nagrzewnicy i puściłem pompkę. Pochodziło 15min zmieniłem kierunek przepływu i znów pochodziło z 15 min. Wymiana wody parę takich cykli i grzało.
GEKON Quattro
pifu
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 1
Rejestracja: 2012-02-09, 17:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: pifu »

tez miałem zapchana nagrzewnice:( ale odłączenie jej od układu i podłączenie węża z ciepłą wodą i ciśnienie na maksa i pomogło. Kupe syfu wyleciało i teraz grzeje nawet dobrze. Bałem sie użyć specyfików ze rozszczelnia nagrzewnice i bede zmuszony wymieniac nagrzewnice na gwałt.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

prościej zacząć od diagnozy klimy. Mi nie grzał bo gubił adaptację silnik ciepło zimno. Co do zapchanej nagrzewniczy - łatwo sprawdzić przewody od niej. W przypadku zapchania będzie wyczuwalna różnica temperatur pomiędzy powrotem a dopływem.
tapir173
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2012-11-30, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Starachowice

Post autor: tapir173 »

Ja miałem zapchany wężyk przelewowy od zbiorniczka i takie cuda się działy przepchałem i jak ręką odjął
gosu10
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn/Lublin

Post autor: gosu10 »

Klapa sterująca zimnym ciepłym powietrzem działa. Wnioskuję to na podstawie kodów climatronica.

Pawel27, Przewody o których mówisz faktycznie ewidentnie jest jeden ciepły drugi gorący.

Wracając do chłodnicy. Panowie jeśli możecie, zatrzyma się któryś po przejechaniu około 20 km po trasie i sprawdzi czy ma róznicę w temperaturze chłodnicy. Czyli czy rogi chłodnicy są chłodniejsze niż pozostała część chłodnicy


pifu, a w którym miejscu podłączałeś się do nagrzewnicy?? w grodzi pomiędzy szybą a silnkiem ??? (czyli tam gdzie złącze OBD) czy może w komorze silnika odpinałeś reduktor i tam pachałeś wodę ??
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

To masz na bank zapchaną nagrzewnicę. Jeśli masz możliwość to dopóki zima trwa, zrób jej płukanko, a jak efekt powróci to wymieniaj.
gosu10
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2012-02-01, 17:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn/Lublin

Post autor: gosu10 »

Trochę retoryki :) . Czyli przez nagrzewnicę zawsze płynie gorący płyn ? Tylko się reguluje nadmuchem powietrza ??? np. albo powietrze spod nagrzewnicy albo spod klimy ???
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

No właśnie nie... Przecież ja ktoś ma klimatronika to tam na dopływie jest zawór... Więc teoretycznie samochód może nie mieć nagrzewnicy wcale... Twój problem może wiązać się z zapowietrzonym układem albo zapchanym. Możliwości są też takie że gdzieś z komór spalania dostaje spaliny i powoli cały czas się zapowietrza. Trzeba szukać
Awatar użytkownika
szmitke77
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2013-03-25, 09:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: szmitke77 »

Witam ,podepnę się pod temat,bo mam podobny problem,w moim audi też mam bardzo słabe ogrzewanie.Mam klimatronik,LPG i silnik 2.6 (ABC).Najpierw posprawdzałem na wszystkie możliwe sposoby silniczki sterujące klapami w obudowie nagrzewnicy-wszystkie działają i sterują klapami jak trzeba,a ogrzewanie dalej cienkie!!! No to się wkurzyłem i zrobiłem płukanie całego układu chłodzącego różnymi specyfikami oprócz kwasu ,i co? I nic!!! dalej cienko grzeje!!! No to wymieniłem nagrzewnice (5 godz.roboty),przy okazji znowu sprawdzając prawidłowe działanie silniczków i klap-działają bez zarzutu,a ogrzewanie dalej słabe...Ręce mi opadły,że na stojąco mogę sie po kostkach podrapać :evil: No,ale cóż ,została jeszcze pompa wody do wymiany,bo już nie ma co wymieniać,czyścić i sprawdzać.Wymieniłem pompę wody,przy okazji termostać(nie musiałem,bo stary był OK ale profilaktycznie),wlałem nowy płyn,odpowietrzyłem jak trzeba i wiecie co? W dalszym ciągu mam bardzo słabe ogrzewanie!!!!! Mi się już pomysły skończyły,a co wy na to powiecie??? HELP!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”