[100-2.8 AAH] Czasami kopci na niebiesko i bierze olej

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[100-2.8 AAH] Czasami kopci na niebiesko i bierze olej

Post autor: kornikbp »

Cześć
Moja Seta troszkę choruje i mam nadzieje ze to nic bardzo poważnego:

- czasami przykopci na niebiesko (gdy silnik jest ciepły i np stoję sobie na światłach)
- bierze również duże ilości oleju (litr albo i lepiej na tysiąc km)

Przed założeniem LPG problem również występował lecz widzę że się nasila.

Znajomy stawia na uszczelniacze zaworowe, czy to może być przyczyną? Jakie są jeszcze objawy?

Ogólnie moc jest, odpala normalnie, na wolnych obrotach chodzi równo(czasami delikatnie wskazówka obrotomierza drgnie - naprawde delikatnie)

Poza tym mam mały wyciek gdzieś tam od strony kabiny, to też się zrobi przy okazji.
Niedługo prowadzę do mechanika jednak chciałbym zaczerpnąć Waszej porady, może coś doradzicie, może ktoś taki przypadek zna z autopsji?

Przy okazji zrobię rozrząd.
Ostatnio zmieniony 2011-08-30, 19:50 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kornikbp pisze:bierze duże ilości oleju (litr albo i lepiej na tysiąc km)...
...mam nadzieje ze to nic bardzo poważnego
To się wyklucza, uszczelniacze zaworowe nie puszczają takich ilości oleju, wymiana zmniejszy branie oleju ale główna przyczyna jest w pierścieniach olejowych/cylindrach.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

czyli w gorszym wypadku planowanie glowicy i wymiana pierścieni?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W gorszym tak, bo w najgorszym to szlif i nadwymiarowe tłoki.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

//10.09.2011
jest światełko w tunelu, dzisiaj zmienialiśmy olej i zauważyliśmy że mały wyciek zamienił się w spory wyciek, gdzieś od strony kabiny, po skrzyni, napiernicza oliwa.
W pn umowilem sie do mechanika, pozdejmujemy plastiki i się okaże skąd tak daje :roll:


//15.11.2011
Problem usunięty jakiś czas temu, ale napiszę dla potomnych. Przy okazji robienia rozrządu, mechanik zrobił uszczelniacze zaworów, wymienił uszczelki pod pokrywami zaworów, kilka oringów.

Auto przestało kopcić, oleju przez 3 tysiące ubyło może z 0,5 a kręcę nieraz wysoko. Tak więc problemem były 'gumki', przy przebiegu ok 270,000km wymagały wymiany.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”