[100-2.8 AAH] Falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

[100-2.8 AAH] Falujące obroty

Post autor: stypek007 »

Witam wszystkich jestem tu nowy od 4 dni posiadam Audi 100 C4 2.8 bez gazu rok 1992. Odkąd go kupiłem zauważyłem, że silnik faluje obrotami, skoki sa tak o 200 obrotów w góre lub w dół, przy jeździe na biegu jakoś tego nie czuję ale też wydaje mi sie że auto ciągnie delikatnie nierówno przy wciskaniu gazu. Wymieniłem olej, filtr paliwa, powietrza, świece i przewody ale nic lepiej, wydaję mi sie też że gdy wychodzi sie z auta to czuć benzynę, ale nie zauważyłem żeby jakoś dużo palił od 4 dni zrobiłem nim 260 kilometrów z czego 140 na trasie reszta w miescie i spalił mi 28 litrów, mechanik podpinał go pod komputer ale nie bylo żadnych błędów może ktoś z was spotkał sie z czymś podobnym, z góry dziękuje za jakąkolwiek odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 2011-10-27, 15:50 przez stypek007, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

_tag_brak
_przywitajsie
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli tylko na jałowym to zawór stabilizacji wolnych obrotów. Jeśli dzieje się tak też podczas jazdy, jest jakby słabszy to prawdopodobnie jakieś lewe powietrze łapie. Sprawdź ukł dolotowy czyli przewody gumowe powietrza, opaski na nich. Szukaj złamań pęknięć i dziur.

Jeśli jest ok to możliwe że przepływka się rozkłada. Można próbować ją delikatnie wypłukać w specjalnym spreju. Nie dotykaj łapami wnętrza przepływki tylko tym specyfikiem lub benzyną ekstrakcyjną ale nie rozpuszczalnikiem.

Możesz stwierdzić czy masz przy tym wypadanie zapłonów na jałowym?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

Wiesz co nie wiem jak wygląda takie wypadanie zapłonów ale raczej nie silnik chodzi płynnie i ładnie szumi bez żadnych strzałów, zauważyłem też, że auto nie rozgrzewa mi sie, tzn gdy go kupiłem i wracałem na trasie tak 90 - 100 km/h to wskazywało tak na 70-80 C, dopiero w korku skoczyło na 90 C ale potem znowu spadło, byc moze ma to z tym związek, może jest jakiś czujnik temperatury i przesyła zły sygnał, po drugie przy zmianie biegów gdy wciskam sprzegło to też na chwile obroty skaczą do góry i opadają prawidłowo i podczas jazdy tez chyba tak jakby minimalnie nierówno przyspieszał?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

stypek007 pisze:podczas jazdy tez chyba tak jakby minimalnie nierówno przyspieszał?
Tak jakby ci ktoś zaczepiał i oczepiał na przemian przyczepkę, prawda? :-)
Zmień mechanika albo niech nie szpanuje że umiał podpiąć Vaga i zerknąć na błędy, w takiej sytuacji powinien zapisać i przejrzeć logi, statyczne chociaż.
Jeśli temp na kompie (nie wskaźniku) była 80C to nie jest problem czujnika. Przy takich wahaniach pomaga wymiana termostatu, mi pomogła.
Sprawdź to o czym pisałem a potem pomyślimy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

Tak dokładnie jak z tą przyczepką:) tylko taką małą, wiesz u nas w Ostrołęce mechnicy są naprawde słabi, także wątpie że jak do niego pojade i powiem co ma zrobić to sie pewnie zapieni i nie bedzie wiedzieć o co chodzi, sam sprawdze ten układ dolotowy, a jest może jakiś warsztat dobry od takich audi z okolic wschodniego mazowsza z vagiem?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

stypek007 pisze:a jest może jakiś warsztat dobry od takich audi z okolic wschodniego mazowsza z vagiem?
Szukaj lepiej forumowicza z okolic z interfejsem, najlepiej z takim samym silnikiem i sami wyleczycie auto. Najpierw to co pisałem sprawdź, bo wydaje mi się że to z powietrzem jest związane.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

stypek007 pisze:Tak dokładnie jak z tą przyczepką:) tylko taką małą, wiesz u nas w Ostrołęce mechnicy są naprawde słabi, także wątpie że jak do niego pojade i powiem co ma zrobić to sie pewnie zapieni i nie bedzie wiedzieć o co chodzi, sam sprawdze ten układ dolotowy, a jest może jakiś warsztat dobry od takich audi z okolic wschodniego mazowsza z vagiem?
A u kogo robisz samochod?
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

Wiesz co J.A.G sprawdziłem ten układ dolotowy ale wszystko jest ładnie spasowane i nie znalazłem żadnej dziurki, wydaje mi sie, że to co pisałeś z termostatem może pomóc, bo zauważyłem, że jak odpalam zimny samochód i jade to rozgrzewa mi sie do tych 70 C potem staje i spalanie na komuterze jest bardzo wysokie, ale gdy go zgasze i za chwile znowu odpale to mimo, że temperatura dalej jest na poziomie 70 C to pokazuje że spalanie chwilowe jest o połowe mniejsze, auto już nie ma oznak ciągania przyczepki i nie faluje już tak mocno na wolnych obrotach i nie szarpie przy ruszaniu, dziwne prawda?
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

To chyba coraz bardziej w strone przeplywki...
Wymien termostat bo mialem podobne problemy z temperatura i pomoglo.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Grzesiek pisze:To chyba coraz bardziej w strone przeplywki...
Jestem za. Na pewno niedogrzanie tego nie powoduje. Sprawdź pod kompem ile pokazuje na Vag-com'ie, jeśli 90C to nie wnikaj co pokazuje wskaźnik, bo on czyta z innego czujnika które nie mają nic do siebie.

Wsłuchaj się w pracę silnika czy nie wypadają zapłony, na końcu wydechu będziesz słyszał takie nieregularne czkawki. Wskazywało by to na problem z ukł zapłonowym, w przeciwnym razie przepływka ale to potwierdzi tylko podmiana na inną albo logi dynamiczne.
Ostatnio zmieniony 2011-10-30, 19:48 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

A więc tak, mechanik sprawdził układ dolotowy i mówił że silnik jest w super stanie i nie ma żadnych przedmuchów i nie wie co moze byc przyczyna wiekszego spalania i nierównej pracy.
Co do temperatury to wymienił mi termostat i..... dalej to samo, jak trase wyjade to 70-80 C jak postoji kilka minut to 92 C, mechanik powiedział że byc moze to wina czujnika temepratury takzę jutro wymieniam i napisze czy pomogło.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Czujnik od wskazania temp na liczniku nie ma nic do pracy silnika i jest zupełnie nie powiązany z ECU. Wymiana nie pomoże a wyssie ci kasę z kieszeni.
stypek007 pisze:mechanik powiedział że byc moze to wina czujnika temepratury
W/g niektórych speców może to też mieć związek z plamami na księżycu i wybuchami wodoru na słońcu...

Mechaników trzeba podzielić na mechaników w stylu lekarz rodziny i w stylu House. Ten pierwszy wyleczy ci "migdałki" (i to nie zawsze) czyli auto ze znanych wszystkim problemów jak wymiana klocków, oleju, filtra, łożyska. Ten drugi zaś będzie próbował dojść co tak na prawdę autu dolega podpinając kompa i robiąc logi.

Zrobiłbyś logi i wrzucił na forum to by sporo wyjaśniło. Może lambda ci szwankuje zawieszając się na pomiarze i stąd spalanie i wahania obr, może lambda zapinadala ładnie ale jest na bogato ciągle, to wszystko by było widać ale szkoda 25zł na kabel i się pobawić, lepiej kupić czujnik za 80zł i dalej mieć problem...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

J.A.G, A jak zrobic logi w 2.8? Jestem w tym kompletnie zielony a moje 2.8 tez niezadobrze chodzi..
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

Masz racje ale ja nie wiedziałem że mozna taki kabel kupić za 25 zł jeżeli tak to z checią kupie, jutro do niego podjade jeszcze raz, może go podłączy, a przeczytałem na innym forum, że mozna jakos sprawdzic temeprature silnika na klimatroniku, nie wiesz jak to zrobic dokładnie? tym bardziej zauwązyłem że temepratura oleju jest na I kresce po oznaczeniu 60 C nie wiem ile to jest ale też chyba za nisko.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”