[100-2.8 AAH] Falujące obroty

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kolego, jest tyle tego w necie że aż razi w oczy jak wpiszesz w wyszukiwarkę.
Proszę z sąsiedniego forum http://www.a6klub.pl/allhowto-diagnosty ... t30075.htm nasz klubowicz Lechu, się tam wysilił i stworzył. Co prawda bloki opisane są dla diesli ale sporo można się połapać.
Szukajmy, to nie boli :ok:

[ Dodano: 2011-11-03, 20:52 ]
stypek007, kabel na allegro za 25zł np Viaken, program VAG-COM 311 (lub 409) znajdziesz w necie, (te aukcje za 100zł mają podobne albo te same kable tylko dają jakieś nieprzydatne w C4 poradniki i te programy)
Temp sprawdzisz na klimie, to fakt. http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.30
Temp oleju jest normalna, nawet u mnie w S6 rzadko wychyla się poza ten zakres a potrafię przycisnąć. Nie czepiaj się tej temp, tym bardziej po wymianie termostatu...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

J.A.G, Ten temat to juz dawno widzialem tylko mam pewnie niejasnosci co do niego bo to do diesla :ok: Ktorych grup logi robic dla benz? Z ilu tys obrotow zaczynac logowanie i koniecznie musi byc to 4 bieg? Przeciez na 4 to kolo 200 bedzie gdzie ja taka droge znajde i do tego pusta zeby zdazyl sie rozkrecic od 1,5tys do konca na 4 :-P Jak sie robi loga to juz wczesniej znalazlem tylko to było dla mnie nie zajasne :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Możesz zrobić logi dynamiczne na 3. A co do grup to nie wiem.
Los się musi odmienić
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Grupy są przypisane dla każdego silnika oddzielnie. Nawet między benzynowymi, są podobne ale ty masz inne a ja inne lub inaczej rozmieszczone te same informacje. Np gr 000 jest tam 10 pozycji i trzeba w serwisówkach szukać jakie to są dane. Gr 001 i dalsze powinien podpowiadać opis programu Vag. Niestety nie wiem jakie są w V6.

Logi możesz robić też na 3ce (chodzi o to żeby dać przez dłuższy czas pełne obciążenie) zaczynasz od najniższych np 1500obr i w palnik dajesz najlepiej do odcinki a przynajmniej do 6tyś (4tyś tyczy się diesla). Logować lepiej każdą grupę oddzielnie, bo transfer dzieli się i w przypadku 3 gr będziesz maił odczyt z każdej grupy co ~0,7s W przypadku poj. grupy zapis jest co ~0,25s. Po prostu są 4 pomiary w ciągu sekundy i to się dzieli.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

J.A.G, Rikimaru, Dzieki :ok: Grupy sobie znajde tylko co logowac? napewno przeplywka to juz wiem ktory kanal i co jescze? Dodam ze moj pozdzioch teraz zaczyna cokolwiek zyc od 3tys ponizej jedzie gorzej niz stary diesel pedal moze w podloge wchodzic i tak nic to nie da..
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

Byłem u mechanika ponownie podpiął go pod komputer, ale program ten nie wskazywał temperatury silnika, wskazywał tylko że jedna sonda lambda jest bardzo wolna, mechanik powiedział że to pewnie dlatego silnik faluje i trochę więcej pali.
Co do temperatury to wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego ten biały dwupinowy (25zł), wcześniej był włożony w żółtym kolorze, auto jakby lepiej odpala, ale teraz gdy go zgaszę ciepłego i ponownie odpalę za chwile to podnosi obroty na 1100 obr/min, na jakiś czas.
Co do temperatury to wymiana tego czujnika nic nie dała dalej jest to samo, ale sprawdziłem tak jak pisałeś J.A.G temperaturę na klimatroniku i jest idealna 90 C i w czasie jazdy i na postoju. Przeszukałem inne forum o a6 i bardzo dużo znalazłem wątków ale zawsze polecano jedno rozwiązanie czyli wymiana termostatu ale ja to zrobiłem jak większość i dalej to samo. Znalazłem w jednym poście następujący link:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58d ... 78e22.html
wskazuje on na czujnik temperatury 4 pinowy (silnik 2.6) nie wiem ilo pinowy jest w 2.8 ale jedna osoba wypowiedziała się że to właśnie ten czujniki podaje sygnał na wskaźnik a ten dwupinowy który wymieniłem jest do sterowania (komputera silnika). Sprawdzałem troche w książkach eletroniki samochodowej i wskaźnik ten jest wypełniony powietrzem to by tłumaczyło że przy jeździe na trasie spada temepratura podawana na wskaźnik, jednak dowiedziałem sie ze ten czujnik jest bardzo drogi więc to zostaje narazie nie sprawdzone, poczekam jeszcze troche z jego wyminą a jak to zrobie napewno napisze rozwiązało by to problem wielu forumowiczom.
J.A.G jak możesz to zobacz czy może być taki interfejs?
http://moto.allegro.pl/promocja-interfe ... 97408.html
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

stypek007 pisze:program ten nie wskazywał temperatury silnika,
To jedna z podstawowych danych, nie możliwe żeby nie było temp. Jaki to był program? VAG COM, Polski VAG, czy VCDS? Każdy z nich pokaże temp silnika. Polski Vag jest mało przejrzysty dla C4 i polecam VAGCOM lub VCDS.

Jeśli masz temp na 90 to jest wszystko ok i już jej nie ruszaj :-| To ze waha się na wskaźniku to przeważnie ten czujnik 4pinowy ale to możesz na razie sobie olać, chyba że chcesz koniecznie to wyleczyć to wymień go na MEYLE, jeden z lepszych i tańszych, bo ok 70-90zł (będzie miał 3piny ale jest on zamienny z tym 4pin) taki sam jest w 2.8.
Wypełniony powietrzem i dla tego podczas jazdy faluje temp - ciekawa teoria...

Interfejs będzie ok, fajnie bo od razu masz przejściówkę na OBD I. Podłączając nie pomyl stron kostek zasilania ja tak sfajczyłem nocą jeden kabel. Nie są odporne na zmianę biegunów. Przejściówki są miękkie i można włożyć odwrotnie jak się postaramy :-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Co do temperatury to wymiana tego czujnika nic nie dała dalej jest to samo, ale sprawdziłem tak jak pisałeś J.A.G temperaturę na klimatroniku i jest idealna 90 C i w czasie jazdy i na postoju.
Na klimatroniku niestety dobrej temp Ci nie pokaze, zeby wynik był w miare wiarygodny musisz klimatrnik ustalic na HI zeby był pełen przeplyw przez nagrzewnice. Na klimatroniku czesto pokazuje co chce u mnie było tak ze na zimnym silniku temp szla do gory az dochodzila do tych 90 :ok:
Co do kabelka mi koledzy doradzli kabelek firmy viaken i to był dobry wybor a paczka doszla momentalnie( o 15 zamowienie a na drugi dzie o 14 juz go mialem)
ja zamowilem ten zestaw i moge polecic jako sprawdzony :ok: http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie jestem pewien ale klimatronik właśnie dziwnie to pokazuje, daje jakąś wyliczoną temp silnika na podstawie czasu, nawet jak odepniesz czujnik G110 dalej pokazuje że temp rośnie... Nie wiem jak to działa, więc faktycznie klimatronikowi wierzyć za mocno nie wolno, dlatego pytałem co pokazał program.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

Ale ten "Viaken" jest droższy o 20 zł a pewnie z przesyłką to 30 a w dodatku na t"ej aukcji allegro dorzucają oprogramowanie a powiedz mi "AdrianG92" co konkretnie dostałeś z oprogramowania był ten VagCom o którym mów "J.A.G"?
Wiesz co J.A.G, kiedyś interesowałem się elektroniką i to nawet samochodową:) i właśnie w systemach Motronic był czujnik temperatury który posiadał w sobie próżnie powietrzną była ona pomiędzy stykami i to właśnie tez od jej temperatury zależało otwarcie czujnika, tak mi się kojarzy, no chyba że źle pamiętam.
Co do temperatury na klimatroniku to chyba jednak z czegoś musi tą wartość brać, na innym forum przeczytałem że czujnik ten mieści się z tyłu silnika, no nie wiem wymienię ten czujnik tak jak mówisz JAG ale najpierw poczekam na kabel i postaram się go podpiąć a co do tego jaki program ma mój mechanik to szczerze powiem ze nie wiem:)
Dziękuje za pomoc i zainteresowaniem sie moim problemem chłopaki, poprostu kupiłem autko w bardzo dobrym stanie, i te usterki: falowania obrotów, "ciąganie przyczepki", wyższe spalanie i temperatura bardzo mnie drażnią.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Ale ten "Viaken" jest droższy o 20 zł a pewnie z przesyłką to 30 a w dodatku na t"ej aukcji allegro dorzucają oprogramowanie a powiedz mi "AdrianG92" co konkretnie dostałeś z oprogramowania był ten VagCom o którym mów "J.A.G"?
Wiesz 20zl to nie roznica a jakosc moze być rozna :ok: Oprogramowania nie dostaniesz z kabelkiem ani u viakena ani z tym co podales :ok: Jedynie dostaniesz Cd z sterownikami, jakies tam instrukcje co i jak robic i schematy gdzie szukac w danym aucie złacza :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kolego, nie przesadzaj. Kabel Viakena kosztuje 25 zł, więc jest to samo (nie wiem gdzie znalazłeś droższy). Przejściówka kosztuje drugie tyle, więc też wychodzi na to samo. Viaken poza tym jest sprawdzony. Ja ci piszę i koledzy piszą, że oprogramowani za free nie dostaniesz. Dostaniesz Vagcoma ale shareware.

"Próżnia powietrzna" :?: :?: :?: A widziałeś miękki kamień albo upalny mróz? Próżnia nie ma powietrza, jest próżnią, więc nie przewodzi temperatury :!:
U mnie jest taki sam czujnik i jakoś owa próżnia na niego nie wpływa, nawet podczas jazdy.

Wybacz ale piszesz nieprawdę, słabo interesowałeś się elektroniką...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
stypek007
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2011-10-27, 12:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrołęka

Post autor: stypek007 »

Masz racje J.A.G, chyba słabo:) zamówiłem kabel Viaken, mam nadzieje że nie bede mieć problemów z podłączeniem, jak juz to uda mi sie zrobić napisze jakie błędy pokazuje, bo zaczynam sie martwic dzisijszej nocy złapał przymrozek -5 i auto nie chciało mi zapalic za pierwszyn razem a jak odpalił to obroty były normalne jak na rozgrzanym silniku, kompletnie nie było ssania.

[ Dodano: 2011-11-10, 11:16 ]
przyszedł mi kabel ODB I+II USB i dostałem płytę ale na nie wiem co mam z tej płyty zainstalować jest na niej kilkanaście folderów ale nie znalazłem żadnej nazwy "Audi"może Ty "AdrianG92" będziesz wiedzieć zamawiałeś też z Viakena i masz ten sam silnik co ja.

[ Dodano: 2011-11-10, 16:29 ]
A więc tak udało mi sie zainstalować wszystko. Pdpiąłem pod komputer autko i wyskoczył tylko jeden kod: temeprature sensor G062, czyli ten który wymieniłem, spowrotem podpiąłem stary czujnik i juz więcej komputer błędów z sensorem ani niczym innym nie pokazał a autko jak falowało tak faluje i nierówno przyspiesza. Chciałem sprawdzic temeperature na blokach ale mam wersje sharwere Vag 311 i nie mogłem wejść w tą funkcję.
Być może to jakaś mechaniczna usterka, może pompka paliwa juz pada albo silniczek krokowy?
Drozdo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 66
Rejestracja: 2011-12-16, 21:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sandomierz

Post autor: Drozdo »

Tak sobie wlasnie czytam ten post i w moim 2.6 dzieje sie bardzo podobnie.

Witam

Odswieze temat poniewaz moja 2.6 zachowuje sie tak samo jak kolegi stypek007.

Z tego co juz sie dowiedziałem po wymianie czujnika temp i sprawdzeniu termostatu mam wlaniety silnik krokowy.

CZy to moze byc przyczyna nierównej pracy ?

Mam teraz krokowy firmy AIRPAX z numerem 078133455 który podobno jest wadliwy. Był czyszczony i mechanik ktory go czyscił powiedział ze był w strasznym stanie i pewnie bedzie do wymiany.

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ion=1&sg=0

Kolejne moje pytanie czy w/w silniki sie nadają jako zamiennik czy to jakas chinska sciema ?

Dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jak najbardziej tak. Silnik krokowy ma za zadanie utrzymać i wyrównywać obr biegu jałowego, więc każda jego usterka czy niedomaganie powoduje falowanie, utrzymujące się wysokie obr z gaśnięciem silnika włącznie.
Zdejmij z niego wtyczkę i zobacz czy przestanie nierówno pracować.
Te z aukcji to chińskie NO NAME. Kup lepiej ori używkę niż to.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”