[A6-2.6 ABC] Zaworki zwrotne pod kolektorem 078103175D

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Radek_B4
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-23, 20:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

[A6-2.6 ABC] Zaworki zwrotne pod kolektorem 078103175D

Post autor: Radek_B4 »

Witam!

Jak sprawdzić sprawność zaworków zwrotnych pod kolektorami? Auto po dłuższym postoju (cała noc) potrafi po odpaleniu zaklepać z 5 razy. Szykuje mi się demontaż kolektora i wymiana uszczelki pod pokrywą która znajduje się właśnie pod kolektorem. Nie wiem czy zmieniać je w ciemno, profilaktycznie, przy okazji czy najpierw sprawdzić ich sprawność.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

wykręcisz je to będzie widać czy gumowe oringi są już zmęczone w tych zaworkach.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Radek_B4 pisze:przy okazji czy najpierw sprawdzić ich sprawność.
wykręcasz, musisz mieć zestaw redukcji (bądź gumowy wężyk na końcu pistoletu aby dobrze przylegał do gwintu zaworka), sprężarkę z możliwością zmiany ciśnienia na wylocie. Ustaw na 2 bary i puść powietrze przez zaworki. Ma trzymać. Zwiększaj ciśnienie i przy ok 2.7 bara powietrze ma puścić. Ta operacja dotyczy zaworków w głowicy oczywiście.
Ostatnio zmieniony 2014-03-12, 13:18 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A to one nie działają tylko w jedną stronę, bez względu na ciśnienie?

Obrazek

Jak te zaworki działają? Skąd się bierze olej w tej komorze pod deklem?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

przemoprzem pisze:A to one nie działają tylko w jedną stronę, bez względu na ciśnienie?
Te tak , działają w jedną stronę. Wyżej opisałem sprawdzenie działania zaworków w głowicy. Przepraszam nie doczytałem. :oops:
Co do sprawdzenia tych pod kolektorem ssącym to zadanie polega na sprawdzeniu sprężynek i czy zaworek chodzi (odbija). Do góry pcha ciśnienie oleju jak gasimy zaworek ma się zamknąć przytrzymując olej powyżej. Było chyba dwa rodzaje zaworków, ale zasada działania ta sama.

[ Dodano: 2014-03-12, 13:24 ]
przemoprzem pisze:

Jak te zaworki działają? Skąd się bierze olej w tej komorze pod deklem?
Tam właśnie biegnie aorta olejowa. Pompa tłoczy na filtr a potem na środek bloku (właśnie w to miejsce z zaworkami) a następnie na wał i te zaworki (smarowanie głowicy).

Obrazek
Czy powyższe zdjęcie jest Twojego silniczka?
Jeżeli tak to masz możliwość dołożenia natrysku oleju na denka tłoków (zestaw z ACK I generacji). ;-)

[ Dodano: 2014-03-12, 13:35 ]
Radek_B4 pisze:Szykuje mi się demontaż kolektora i wymiana uszczelki pod pokrywą która znajduje się właśnie pod kolektorem.
Proponowałbym od razu sprawdzenie zaworków w głowicy i przy okazji sprawdzenie drożności kanałów od zaworków w bloku po zaworki w głowicy, skoro i tam będziesz zdejmował kolektor.
Ostatnio zmieniony 2014-03-12, 13:31 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 2 razy.
Radek_B4
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-23, 20:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

Post autor: Radek_B4 »

W jaki sposób sprawdzić drożność kanałów?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

rtoip_2004 pisze:Czy powyższe zdjęcie jest Twojego silniczka?
Tak to moje auto.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Radek_B4 pisze:W jaki sposób sprawdzić drożność kanałów?
Wykręcasz zaworki z bloku i głowicy, sprężarka w łapy i dmuchasz (sieknie olejem, więc trzeba się odsunąć od wylotów). Najlepiej dmuchnąć z blok a na głowice rzucić szmatkę, wszystko co wyleci na niej się zbierze.
Radek_B4
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-23, 20:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

Post autor: Radek_B4 »

Wykręciłem zaworki i chętnie wymieniłbym oringi które są na nich. Nie chciałbym zakładać takich które po miesiącu zrobią się twarde, najlepiej dopasować któreś z oryginalnych oringów. Macie jakiś pomysł?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Kupić nowe zaworki? Nie pamiętam dokładnie cen w ASO ale coś ok 90 pln za 1 szt. Tam jest pewnie jakaś sprężyna, która zapewne po 20 latach nie ma już takiej sprawności.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Radek_B4
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-23, 20:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

Post autor: Radek_B4 »

Tokarz dorobił mi redukcję i sprawdziłem dziś oba zaworki.
rtoip_2004 pisze:Ustaw na 2 bary i puść powietrze przez zaworki. Ma trzymać. Zwiększaj ciśnienie i przy ok 2.7 bara powietrze ma puścić.
Przy 2 barach zaworek trzyma szczelnie ciśnienie. Przy ok 2.5 bara zaczyna puszczać delikatnie ciśnienie lekko sycząc. Przy ok 2.6/2.7 bara zaworek lekko cyknie (otwiera się) i wypuszcza ciśnienie.

Pytanie czy zaworek ma działać na zasadzie ON/OFF czy płynnie upuszczać ciśnienie tak jak mój?

Oba zaworki zachowują się tak samo.
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 12:45 przez Radek_B4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Radek_B4 pisze:Przy 2 barach zaworek trzyma szczelnie ciśnienie. Przy ok 2.5 bara zaczyna puszczać delikatnie ciśnienie lekko sycząc. Przy ok 2.6/2.7 bara zaworek lekko cyknie (otwiera się) i wypuszcza ciśnienie. Oba zaworki zachowują się tak samo.
Jest git ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 20:55 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
Fok3r
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 83
Rejestracja: 2013-03-03, 12:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Fok3r »

a powiedzcie ile jest zaworków tych w głowicy i tych pod deklem środkowym ? jaki nr VAG , na początku maja będe czyścił aby zobaczyć gdzie leci olej i powymieniam uszczelki i zaworki.
Radek_B4
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-23, 20:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

Post autor: Radek_B4 »

Pod deklem środkowym 2szt 078 103 175 D, w głowicach 2szt (1szt w 1 głowicy) 078 103 363 P.

Też mam wyciek ale w moim przypadku uszczelnienie dekla pod kolektorem nie pomogło, olej wycieka z pod głowic.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Radek_B4 - dobrałeś z czegoś te ornigi? Bo jak będzie pogoda to chyba zrucam kolektor i chcę zajrzeć do tych zaworków pod deklem. Nie chcę kupować nowych przed zdiagnozowaniem starych.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”