[A6-2.6 ABC] Zaworki zwrotne pod kolektorem 078103175D
-
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2014-01-23, 20:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sępólno Krajeńskie
[A6-2.6 ABC] Zaworki zwrotne pod kolektorem 078103175D
Witam!
Jak sprawdzić sprawność zaworków zwrotnych pod kolektorami? Auto po dłuższym postoju (cała noc) potrafi po odpaleniu zaklepać z 5 razy. Szykuje mi się demontaż kolektora i wymiana uszczelki pod pokrywą która znajduje się właśnie pod kolektorem. Nie wiem czy zmieniać je w ciemno, profilaktycznie, przy okazji czy najpierw sprawdzić ich sprawność.
Jak sprawdzić sprawność zaworków zwrotnych pod kolektorami? Auto po dłuższym postoju (cała noc) potrafi po odpaleniu zaklepać z 5 razy. Szykuje mi się demontaż kolektora i wymiana uszczelki pod pokrywą która znajduje się właśnie pod kolektorem. Nie wiem czy zmieniać je w ciemno, profilaktycznie, przy okazji czy najpierw sprawdzić ich sprawność.
- rtoip_2004
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
- Imię: Piotr
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
wykręcasz, musisz mieć zestaw redukcji (bądź gumowy wężyk na końcu pistoletu aby dobrze przylegał do gwintu zaworka), sprężarkę z możliwością zmiany ciśnienia na wylocie. Ustaw na 2 bary i puść powietrze przez zaworki. Ma trzymać. Zwiększaj ciśnienie i przy ok 2.7 bara powietrze ma puścić. Ta operacja dotyczy zaworków w głowicy oczywiście.Radek_B4 pisze:przy okazji czy najpierw sprawdzić ich sprawność.
Ostatnio zmieniony 2014-03-12, 13:18 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A to one nie działają tylko w jedną stronę, bez względu na ciśnienie?
Jak te zaworki działają? Skąd się bierze olej w tej komorze pod deklem?
Jak te zaworki działają? Skąd się bierze olej w tej komorze pod deklem?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- rtoip_2004
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
- Imię: Piotr
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Te tak , działają w jedną stronę. Wyżej opisałem sprawdzenie działania zaworków w głowicy. Przepraszam nie doczytałem.przemoprzem pisze:A to one nie działają tylko w jedną stronę, bez względu na ciśnienie?
Co do sprawdzenia tych pod kolektorem ssącym to zadanie polega na sprawdzeniu sprężynek i czy zaworek chodzi (odbija). Do góry pcha ciśnienie oleju jak gasimy zaworek ma się zamknąć przytrzymując olej powyżej. Było chyba dwa rodzaje zaworków, ale zasada działania ta sama.
[ Dodano: 2014-03-12, 13:24 ]
Tam właśnie biegnie aorta olejowa. Pompa tłoczy na filtr a potem na środek bloku (właśnie w to miejsce z zaworkami) a następnie na wał i te zaworki (smarowanie głowicy).przemoprzem pisze:
Jak te zaworki działają? Skąd się bierze olej w tej komorze pod deklem?
Czy powyższe zdjęcie jest Twojego silniczka?
Jeżeli tak to masz możliwość dołożenia natrysku oleju na denka tłoków (zestaw z ACK I generacji).
[ Dodano: 2014-03-12, 13:35 ]
Proponowałbym od razu sprawdzenie zaworków w głowicy i przy okazji sprawdzenie drożności kanałów od zaworków w bloku po zaworki w głowicy, skoro i tam będziesz zdejmował kolektor.Radek_B4 pisze:Szykuje mi się demontaż kolektora i wymiana uszczelki pod pokrywą która znajduje się właśnie pod kolektorem.
Ostatnio zmieniony 2014-03-12, 13:31 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Tak to moje auto.rtoip_2004 pisze:Czy powyższe zdjęcie jest Twojego silniczka?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- rtoip_2004
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
- Imię: Piotr
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Kupić nowe zaworki? Nie pamiętam dokładnie cen w ASO ale coś ok 90 pln za 1 szt. Tam jest pewnie jakaś sprężyna, która zapewne po 20 latach nie ma już takiej sprawności.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2014-01-23, 20:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sępólno Krajeńskie
Tokarz dorobił mi redukcję i sprawdziłem dziś oba zaworki.
Pytanie czy zaworek ma działać na zasadzie ON/OFF czy płynnie upuszczać ciśnienie tak jak mój?
Oba zaworki zachowują się tak samo.
Przy 2 barach zaworek trzyma szczelnie ciśnienie. Przy ok 2.5 bara zaczyna puszczać delikatnie ciśnienie lekko sycząc. Przy ok 2.6/2.7 bara zaworek lekko cyknie (otwiera się) i wypuszcza ciśnienie.rtoip_2004 pisze:Ustaw na 2 bary i puść powietrze przez zaworki. Ma trzymać. Zwiększaj ciśnienie i przy ok 2.7 bara powietrze ma puścić.
Pytanie czy zaworek ma działać na zasadzie ON/OFF czy płynnie upuszczać ciśnienie tak jak mój?
Oba zaworki zachowują się tak samo.
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 12:45 przez Radek_B4, łącznie zmieniany 1 raz.
- rtoip_2004
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
- Imię: Piotr
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Jest gitRadek_B4 pisze:Przy 2 barach zaworek trzyma szczelnie ciśnienie. Przy ok 2.5 bara zaczyna puszczać delikatnie ciśnienie lekko sycząc. Przy ok 2.6/2.7 bara zaworek lekko cyknie (otwiera się) i wypuszcza ciśnienie. Oba zaworki zachowują się tak samo.
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 20:55 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Radek_B4 - dobrałeś z czegoś te ornigi? Bo jak będzie pogoda to chyba zrucam kolektor i chcę zajrzeć do tych zaworków pod deklem. Nie chcę kupować nowych przed zdiagnozowaniem starych.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837