[A6-2.6 ABC] Auto gaśnie przy delikatnym ruszaniu

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
goral81
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pruszcz gdanski

[A6-2.6 ABC] Auto gaśnie przy delikatnym ruszaniu

Post autor: goral81 »

witam,
Mam pytanie do kolegów z silnikami 2.6, chodzi mi o to jak auto zachowuje się na wolnych obrotach, np. ruszając gdy zbyt delikatnie dodam gazu to auto potrafi się tak jakby na sekunde przydusić i nie wchodzi na obroty i dopiero po chwili silnik chętnie się wkręca. Nie wiem jak to dokładnie opisać, auto potrafi nawet zgasnąć jeśli ruszam bez dodawania gazu a sprzęgło puszczę zbyt gwałtownie. Nie jest to straszny problem bo juz przywykłem po 2 latach, ale np. latem z klima to żona nie potrafi czasami ruszyć na parkingu bo auto jej gaśnie. Czy to może być wina kabli WN? Bo poza tym problemem to auto chodzi jak burza, jak na swoje 150 koni.
pozdro
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Ale mówimy o benzynie, czy gazie? czy na tym i na tym tak samo się zachowuje ?

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

goral81
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pruszcz gdanski

Post autor: goral81 »

Mój błąd, bo nie napisałem. Lecz problem występuje na gazie i benzynie.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Przyczyn może być dużo. Począwszy od świec, kable wysokiego napięcia, lecz jak by to było padnięte to silnik by ogólnie źle chodził(Przerywał, szarpał itp). Ja bym na twoim miejscy przeczyścił przepustnicę, poszukał jakiś minimalnych nieszczelności na ukladzie ssącym (szczególnie kolektor). Może opłacało by się też zajechać do gazownika na regulację gazu.
Ostatnio zmieniony 2011-12-01, 23:46 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
goral81
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pruszcz gdanski

Post autor: goral81 »

Świece i kable postaram się wymienić jak tylko dotrę do domu i tą regulację, a tą przepustnicę to da rady samemu przeczyścić? Bo nawet nie wiem do kogo z tym mógłbym pojechać. Zawsze mnie to dziwiło ze V takie coś robi, ale takie coś działo się zanim założyłem gaz.
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Popatrz co i jak z powietrzem czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
Czy puszka szczelna, czy dolot jest cały. Jak jest nieszczelność i dostaje za dużo powietrza to przy mocnym wciśnięciu gazu na wolnych obrotach może nastąpić "chwilowe zawahanie" i dopiero wejście na obroty.

Jak tu będzie ok to patrzył bym zapłon. Świece, przewody, cewka. Może wyrzucać jeden cylinder, podczas pracy możesz tego nie zauważyć a przy wypadnięciu zapłonu z cylindra tak samo na naciśnięcie gazu może reagować tak że najpierw spadną delikatnie i dopiero po sekundzie idą w górę.

Z klimą tym większy problem bo większe obciążenie dla silnika.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

A u mnie było podobnie, i podobno malutki przedmuch miał kolektor, i teraz jest ok a miałem podobnie jak u Ciebie.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

goral81
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pruszcz gdanski

Post autor: goral81 »

dzięki za szybkie odp. nie wiedziałem że tak szybko dostanę odpowiedzi:) bo ja dopiero będę w domu za 2tygodnie;)
a mam jeszcze pytanie, do Kasiarka jak to się sprawdza, taka nieszczelność? i czy nieszczelność wiąże się z wymiana kolektora czy może samej uszczelki?
pozdro
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

kasiarka pisze:A u mnie było podobnie, i podobno malutki przedmuch miał kolektor, i teraz jest ok a miałem podobnie jak u Ciebie.
na jakim kolektorze miałeś ten przedmuch, chyba na wydechu co nie :?: :-P
Ostatnio zmieniony 2011-12-02, 20:11 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Ja miałem tak. na gazie nie chodził mi na jednym garku i na benzynie nie chciał schodzić z obrotów, to zajechałem do gazownika i na drugi dzień mówi kolektor pęknięty, a sprawdza to się samostartem, czy jakoś tak. Wtedy zaczyna chodzić inaczej silnik, (jak pryśnie się tym w odpowiednie miejsce) to ja od 2.8 zawiozłem kolektor i zdjął kolektor, i okazało się, że podobno była uszczelka lekko wyfukana, a w gazie, to był moduł padnięty. ale auto czasami z obrotów nie schodzi nadal, ale za to na gazie ładnie pracuje równo, a na benzynie mam coś z obrotami popierdykane lekko. Ale ogólnie, to autem na benzynie lepiej się rusza, i taki inny :mrgreen: a jak nie zejdzie z obrotów na benzynie, bo na gazie zawsze schodzi, to zapiernicza jak dziki osioł :mrgreen: :mrgreen:

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

goral81
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pruszcz gdanski

Post autor: goral81 »

czekaj żebym dobrze zrozumiał, masz założony kolektor z 2.8? i śmiga?
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

nie. Nie podjął się mechanik tego :-/ ponieważ tamten kolektor był dobry, a już się cieszyłem, że będę miał podkręcony lekko silnik. Ale wsadzenie do 2.6 kolektora z 2.8 jest wykonalne, jeżeli troszkę pobawisz się :mrgreen:

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

goral81
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pruszcz gdanski

Post autor: goral81 »

hmmmm, a ten kolektor jest plaskikowy w ABC? czy aluminium?
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

w 2.6ABC na 100% plastikowy, a w 2.8 metalowy.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”