[A6-2.6 ABC] Auto gaśnie przy delikatnym ruszaniu
-
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-06-25, 14:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: pruszcz gdanski
[A6-2.6 ABC] Auto gaśnie przy delikatnym ruszaniu
witam,
Mam pytanie do kolegów z silnikami 2.6, chodzi mi o to jak auto zachowuje się na wolnych obrotach, np. ruszając gdy zbyt delikatnie dodam gazu to auto potrafi się tak jakby na sekunde przydusić i nie wchodzi na obroty i dopiero po chwili silnik chętnie się wkręca. Nie wiem jak to dokładnie opisać, auto potrafi nawet zgasnąć jeśli ruszam bez dodawania gazu a sprzęgło puszczę zbyt gwałtownie. Nie jest to straszny problem bo juz przywykłem po 2 latach, ale np. latem z klima to żona nie potrafi czasami ruszyć na parkingu bo auto jej gaśnie. Czy to może być wina kabli WN? Bo poza tym problemem to auto chodzi jak burza, jak na swoje 150 koni.
pozdro
Mam pytanie do kolegów z silnikami 2.6, chodzi mi o to jak auto zachowuje się na wolnych obrotach, np. ruszając gdy zbyt delikatnie dodam gazu to auto potrafi się tak jakby na sekunde przydusić i nie wchodzi na obroty i dopiero po chwili silnik chętnie się wkręca. Nie wiem jak to dokładnie opisać, auto potrafi nawet zgasnąć jeśli ruszam bez dodawania gazu a sprzęgło puszczę zbyt gwałtownie. Nie jest to straszny problem bo juz przywykłem po 2 latach, ale np. latem z klima to żona nie potrafi czasami ruszyć na parkingu bo auto jej gaśnie. Czy to może być wina kabli WN? Bo poza tym problemem to auto chodzi jak burza, jak na swoje 150 koni.
pozdro
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Ale mówimy o benzynie, czy gazie? czy na tym i na tym tak samo się zachowuje ?
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Przyczyn może być dużo. Począwszy od świec, kable wysokiego napięcia, lecz jak by to było padnięte to silnik by ogólnie źle chodził(Przerywał, szarpał itp). Ja bym na twoim miejscy przeczyścił przepustnicę, poszukał jakiś minimalnych nieszczelności na ukladzie ssącym (szczególnie kolektor). Może opłacało by się też zajechać do gazownika na regulację gazu.
Ostatnio zmieniony 2011-12-01, 23:46 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Domel
- Czeladnik
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nałęczów
Popatrz co i jak z powietrzem czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
Czy puszka szczelna, czy dolot jest cały. Jak jest nieszczelność i dostaje za dużo powietrza to przy mocnym wciśnięciu gazu na wolnych obrotach może nastąpić "chwilowe zawahanie" i dopiero wejście na obroty.
Jak tu będzie ok to patrzył bym zapłon. Świece, przewody, cewka. Może wyrzucać jeden cylinder, podczas pracy możesz tego nie zauważyć a przy wypadnięciu zapłonu z cylindra tak samo na naciśnięcie gazu może reagować tak że najpierw spadną delikatnie i dopiero po sekundzie idą w górę.
Z klimą tym większy problem bo większe obciążenie dla silnika.
Czy puszka szczelna, czy dolot jest cały. Jak jest nieszczelność i dostaje za dużo powietrza to przy mocnym wciśnięciu gazu na wolnych obrotach może nastąpić "chwilowe zawahanie" i dopiero wejście na obroty.
Jak tu będzie ok to patrzył bym zapłon. Świece, przewody, cewka. Może wyrzucać jeden cylinder, podczas pracy możesz tego nie zauważyć a przy wypadnięciu zapłonu z cylindra tak samo na naciśnięcie gazu może reagować tak że najpierw spadną delikatnie i dopiero po sekundzie idą w górę.
Z klimą tym większy problem bo większe obciążenie dla silnika.
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
A u mnie było podobnie, i podobno malutki przedmuch miał kolektor, i teraz jest ok a miałem podobnie jak u Ciebie.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
na jakim kolektorze miałeś ten przedmuch, chyba na wydechu co niekasiarka pisze:A u mnie było podobnie, i podobno malutki przedmuch miał kolektor, i teraz jest ok a miałem podobnie jak u Ciebie.
Ostatnio zmieniony 2011-12-02, 20:11 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Ja miałem tak. na gazie nie chodził mi na jednym garku i na benzynie nie chciał schodzić z obrotów, to zajechałem do gazownika i na drugi dzień mówi kolektor pęknięty, a sprawdza to się samostartem, czy jakoś tak. Wtedy zaczyna chodzić inaczej silnik, (jak pryśnie się tym w odpowiednie miejsce) to ja od 2.8 zawiozłem kolektor i zdjął kolektor, i okazało się, że podobno była uszczelka lekko wyfukana, a w gazie, to był moduł padnięty. ale auto czasami z obrotów nie schodzi nadal, ale za to na gazie ładnie pracuje równo, a na benzynie mam coś z obrotami popierdykane lekko. Ale ogólnie, to autem na benzynie lepiej się rusza, i taki inny a jak nie zejdzie z obrotów na benzynie, bo na gazie zawsze schodzi, to zapiernicza jak dziki osioł
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
nie. Nie podjął się mechanik tego ponieważ tamten kolektor był dobry, a już się cieszyłem, że będę miał podkręcony lekko silnik. Ale wsadzenie do 2.6 kolektora z 2.8 jest wykonalne, jeżeli troszkę pobawisz się
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
w 2.6ABC na 100% plastikowy, a w 2.8 metalowy.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka