[100-2.8 AAH] Kontrolka oleju zapala sie przy 1500 obr/min
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gliwice
[100-2.8 AAH] Kontrolka oleju zapala sie przy 1500 obr/min
Siema.
Jak w temacie zapala mi się kontrolka oleju przy 1500 obrotach na minutę. Nie zapala się powyżej ani poniżej tylko jak przytrzymam go na 1500.
Powiedzcie mi co to może być?
Pozdrawiam
Jak w temacie zapala mi się kontrolka oleju przy 1500 obrotach na minutę. Nie zapala się powyżej ani poniżej tylko jak przytrzymam go na 1500.
Powiedzcie mi co to może być?
Pozdrawiam
- KWs
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-21, 22:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
Brak ciśnienia oleju, zapewne pompa do wymiany i to natychmiast.
http://kamilwolski.pl - blog oraz portfolio fotograficzne
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Jest coś takiego jak dynamiczna kontrola ciśnienia oleju. W starszych silnikach było to na dwóch czujnikach.
Jeden alert jest na wolnych jeśli spadnie poniżej chyba 1bar (zależnie od motorni) a drugi jest właśnie przy wyższych obr i ustalony jest tez na daną wartość.
Możliwe że to tylko czujnik wariuje ale sprawdź manometrem ciśnienie w układzie, taki pomiar nie jest drogi i wynosi ok 20zł.
Jeden alert jest na wolnych jeśli spadnie poniżej chyba 1bar (zależnie od motorni) a drugi jest właśnie przy wyższych obr i ustalony jest tez na daną wartość.
Możliwe że to tylko czujnik wariuje ale sprawdź manometrem ciśnienie w układzie, taki pomiar nie jest drogi i wynosi ok 20zł.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- KWs
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-21, 22:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
Takie rzeczy przez miesiąc czasu mogą przestać żyć. Trochę straszę, ale trzeba sprawdzić to niezwłocznie, bo może to być tragiczne w skutkach.swieca91 pisze:pompa jest okej bo była sprawdzana miesiąc temu.
a wie ktoś ile powinno wynosić ciśnienie przy jakich obrotach i jakiej temp?
żebym wiedział czy jest okej czy nie?
http://kamilwolski.pl - blog oraz portfolio fotograficzne
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
- gumiss64
- Mechanik
- Posty: 236
- Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: PGO
kiedy zmieniałeś olej i filtr? miałem okazje przerabiać ten defekt tylko przy V8. Po wymianie oleju i filtra jak ręka odjął.
Ostatnio zmieniony 2011-12-28, 13:20 przez gumiss64, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
AUDI D2 [AEW]
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gliwice
pech chce że nie więcej jak 2 tyś temu olej vavoline maxlife 10w-40 no i filtr bosch. moge sprawdzić ciśnienie tylko nie wiem jakiego mam oczekiwać..
Ostatnio zmieniony 2011-12-28, 14:46 przez swieca91, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Kiedyś czytałem jeden wątek o ciśnieniu w AAH - czunik minimalnego ciśnienia zapala się przy 0,3 barach bez względu na obroty, natomiast prawidłowe ciśnienie wg. serwisówki mierzysz na rozgrzanym silniku przy prędkości obrotowej 2 tyś rmp - powinno wskazywać co najmniej 2 bary.
W twoim przypadku jest to raczej usterka czujnika lub jeśli masz fis - zimne luty.
Jak kupiłem swoją bestyję to miałem nieczytelny fis i co jakiś czas samozapalającą się kontrolkę oleju - po przelutowaniu lutów w zegarach wyświetlacz wrócił do normy a kontrolka już nigdy więcej się nie zapaliła (fis działa prawidłowo)
W twoim przypadku jest to raczej usterka czujnika lub jeśli masz fis - zimne luty.
Jak kupiłem swoją bestyję to miałem nieczytelny fis i co jakiś czas samozapalającą się kontrolkę oleju - po przelutowaniu lutów w zegarach wyświetlacz wrócił do normy a kontrolka już nigdy więcej się nie zapaliła (fis działa prawidłowo)
- KWs
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2011-12-21, 22:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bydgoszcz
Bez urazy jednak jeśli nie wiesz co z fantem zrobić i pytasz na forum, to nie mierz tego ciśnienia sam, tylko podjedź do warsztatu, co by zmierzyli i zapisali Ci wyniki. Wówczas również, jeśli to warsztat dobry, panowie powiedzą, czy to norma i winny jest czujnik, czy coś niepokojącego dzieje się z układem smarującym.swieca91 pisze:pech chce że nie więcej jak 2 tyś temu olej vavoline maxlife 10w-40 no i filtr bosch. moge sprawdzić ciśnienie tylko nie wiem jakiego mam oczekiwać..
http://kamilwolski.pl - blog oraz portfolio fotograficzne
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
swieca91, a czy nie masz w secie wskaźnika ciśnienia oleju w trzech dodatkowych zegarach? W A80 miałem usterkę jednego z czujników tylko tam padł zupełnie i ciągle sygnalizował brak ciśnienia, towarzyszył kontrolce dźwięk buzzera.
KWs, z tym odsyłaniem do warsztatu to tak spokojnie, wiesz jak w nich czasem bywa. Jeśli nie posiada manometru to wiadomo że trzeba do speca ale interpretacje to lepiej czasem sobie zachować... kolega Paweł ładnie wyjaśnił jakie ciśnienie powinno być.
Nie o to na forum chodzi żeby zawsze i wszędzie odsyłać do warsztatu/mechanika.
KWs, z tym odsyłaniem do warsztatu to tak spokojnie, wiesz jak w nich czasem bywa. Jeśli nie posiada manometru to wiadomo że trzeba do speca ale interpretacje to lepiej czasem sobie zachować... kolega Paweł ładnie wyjaśnił jakie ciśnienie powinno być.
Nie o to na forum chodzi żeby zawsze i wszędzie odsyłać do warsztatu/mechanika.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gliwice
Mam w zegarach manometr od oleju. Jak kiedyś w lato mierzyłem ciśnienie to pokazywał na rozgrzanym 0 przy 130 stopniach temp oleju natomiast ten którym mierzyłem pokazał na wolnych 0.9. Zaś przy 2 tyś obrotów pokazał koło 1 bara a ten drugi 1.9 bara. Wiec wygląda na to że wszystko może być winą tego czujnika (tej takiej jakby gruszki, puszki czy jak to nazwać).