[100-2.8 AAH] Kontrolka oleju zapala sie przy 1500 obr/min

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

[100-2.8 AAH] Kontrolka oleju zapala sie przy 1500 obr/min

Post autor: swieca91 »

Siema.
Jak w temacie zapala mi się kontrolka oleju przy 1500 obrotach na minutę. Nie zapala się powyżej ani poniżej tylko jak przytrzymam go na 1500.
Powiedzcie mi co to może być?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
KWs
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-21, 22:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: KWs »

Brak ciśnienia oleju, zapewne pompa do wymiany i to natychmiast.
http://kamilwolski.pl - blog oraz portfolio fotograficzne
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jest coś takiego jak dynamiczna kontrola ciśnienia oleju. W starszych silnikach było to na dwóch czujnikach.
Jeden alert jest na wolnych jeśli spadnie poniżej chyba 1bar (zależnie od motorni) a drugi jest właśnie przy wyższych obr i ustalony jest tez na daną wartość.
Możliwe że to tylko czujnik wariuje ale sprawdź manometrem ciśnienie w układzie, taki pomiar nie jest drogi i wynosi ok 20zł.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

swieca91, należało by się przywitać ;-)
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

pompa jest okej bo była sprawdzana miesiąc temu.
a wie ktoś ile powinno wynosić ciśnienie przy jakich obrotach i jakiej temp?
żebym wiedział czy jest okej czy nie?
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

swieca91, _przywitajsie
Ostatnio zmieniony 2011-12-28, 12:49 przez Dawid2542, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KWs
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-21, 22:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: KWs »

swieca91 pisze:pompa jest okej bo była sprawdzana miesiąc temu.
a wie ktoś ile powinno wynosić ciśnienie przy jakich obrotach i jakiej temp?
żebym wiedział czy jest okej czy nie?
Takie rzeczy przez miesiąc czasu mogą przestać żyć. Trochę straszę, ale trzeba sprawdzić to niezwłocznie, bo może to być tragiczne w skutkach.
http://kamilwolski.pl - blog oraz portfolio fotograficzne
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

kiedy zmieniałeś olej i filtr? miałem okazje przerabiać ten defekt tylko przy V8. Po wymianie oleju i filtra jak ręka odjął.
Ostatnio zmieniony 2011-12-28, 13:20 przez gumiss64, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

pech chce że nie więcej jak 2 tyś temu olej vavoline maxlife 10w-40 no i filtr bosch. moge sprawdzić ciśnienie tylko nie wiem jakiego mam oczekiwać..
Ostatnio zmieniony 2011-12-28, 14:46 przez swieca91, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Kiedyś czytałem jeden wątek o ciśnieniu w AAH - czunik minimalnego ciśnienia zapala się przy 0,3 barach bez względu na obroty, natomiast prawidłowe ciśnienie wg. serwisówki mierzysz na rozgrzanym silniku przy prędkości obrotowej 2 tyś rmp - powinno wskazywać co najmniej 2 bary.
W twoim przypadku jest to raczej usterka czujnika lub jeśli masz fis - zimne luty.
Jak kupiłem swoją bestyję to miałem nieczytelny fis i co jakiś czas samozapalającą się kontrolkę oleju - po przelutowaniu lutów w zegarach wyświetlacz wrócił do normy a kontrolka już nigdy więcej się nie zapaliła (fis działa prawidłowo)
Awatar użytkownika
KWs
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2011-12-21, 22:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: KWs »

swieca91 pisze:pech chce że nie więcej jak 2 tyś temu olej vavoline maxlife 10w-40 no i filtr bosch. moge sprawdzić ciśnienie tylko nie wiem jakiego mam oczekiwać..
Bez urazy jednak jeśli nie wiesz co z fantem zrobić i pytasz na forum, to nie mierz tego ciśnienia sam, tylko podjedź do warsztatu, co by zmierzyli i zapisali Ci wyniki. Wówczas również, jeśli to warsztat dobry, panowie powiedzą, czy to norma i winny jest czujnik, czy coś niepokojącego dzieje się z układem smarującym.
http://kamilwolski.pl - blog oraz portfolio fotograficzne
http://facebook.com/kamilwolskiphotography - facebook funpage
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

Spoko spoko, do warsztatu podjade, a właściwie do jednego konretnego mechanika który mi robi przy tym aucie wszystko. Ale generalnie zrobiłem sobie taki test jeśli to coś pomoże i odłączyłem ten czujnik od dodatkowych zegarów na chwile i nie zgłasza już żadnego błedu..
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

swieca91, a czy nie masz w secie wskaźnika ciśnienia oleju w trzech dodatkowych zegarach? W A80 miałem usterkę jednego z czujników tylko tam padł zupełnie i ciągle sygnalizował brak ciśnienia, towarzyszył kontrolce dźwięk buzzera.

KWs, z tym odsyłaniem do warsztatu to tak spokojnie, wiesz jak w nich czasem bywa. Jeśli nie posiada manometru to wiadomo że trzeba do speca ale interpretacje to lepiej czasem sobie zachować... kolega Paweł ładnie wyjaśnił jakie ciśnienie powinno być.
Nie o to na forum chodzi żeby zawsze i wszędzie odsyłać do warsztatu/mechanika.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

Mam w zegarach manometr od oleju. Jak kiedyś w lato mierzyłem ciśnienie to pokazywał na rozgrzanym 0 przy 130 stopniach temp oleju natomiast ten którym mierzyłem pokazał na wolnych 0.9. Zaś przy 2 tyś obrotów pokazał koło 1 bara a ten drugi 1.9 bara. Wiec wygląda na to że wszystko może być winą tego czujnika (tej takiej jakby gruszki, puszki czy jak to nazwać).
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Lekceważyć nie wolno ale jak sam piszesz, sprawdzałeś już raz ciśnienie i było ok, prawdopodobnie będzie to ta bańka/gruszka.
PS. Olej 130 stopni to już nie za ciekawie... do 100*C normalnie powinno podchodzić bez pałowania auta.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”