[100-2.8 AAH] Problem po wymianie uszczelek pod głowicami

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
paaablo92
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

[100-2.8 AAH] Problem po wymianie uszczelek pod głowicami

Post autor: paaablo92 »

Witajcie!

Kupiłem 100 c4 2.8 (AAH), miała być w stanie bardzo dobrym, ale cóż... Wstawiłem do mechanika na wymianę pasku wieloklinowego, rozrządu i innych rzeczy, które się robi po zakupie auta. Auto po zakupi niepokojąco się grzało, trzymało temperaturę 91-92. Wiatraki same się nie załączały, więc pomyślałem, że czujnik padnięty, więc zrobiłem zworkę, żeby nie przegrzać silnika w mieście. Mechanik stwierdził, że uszczelka pod głowicą jest padnięta, więc ok, zrobił to. Dzisiaj dzwoni, że ma złe wiadomości i auto nadal się grzeje, więc prawdopodobnie blok będzie pęknięty... Ciężko w to uwierzyć, ale niewykluczone.. Dzisiaj się przejechałem autem, woda momentalnie się gotuje (wcześniej- przed wymianą nawet razu mi się nie zagotowała). W drodze przy prędkości 100-120 (po naprawie) łapie temperaturę 100'!!! Możliwe, że układ nie jest odpowietrzony? Dlatego zbiera się powietrze pod korkiem i dlatego się grzeje?
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

paaablo92, _przywitajsie

i nie dubluj postów
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

nie odpowietrzone.
druga sprawa:91/92 to normalna temperatura..
nie spotkalem sie z peknietym blokiem..niby jak pekniety?i co?i przez to sie grzeje?????przeciez grzanie moze byc przyczyna ale nie skutkiem...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
paaablo92
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: paaablo92 »

Mareek, przepraszam za zdublowanie, problemy z niestabilnym połączeniem internetowym, więcej się nie powtórzy :D

Butterbean, dół chłodnicy był zimny, więc dlatego wiatrak się nie włączał, poza tym nadciśnienie było w zbiorniczku na płyn chłodniczy, a silnik okropnie szybko się grzał, wskazówka w oczach szła, gdy odpalałem zimny silnik.
Przy pękniętym bloku będą podobne objawy przecież... powietrze będzie wtłaczane do układu chłodzenia.. Jest może jakaś instrukcja odpowietrzania na forum? (jestem świeży). Wiem, że przy kablach, które idą do nagrzewnicy jest jeden odpowietrznik chyba..
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

sa dwa odpowietrzniki.jeden w podszybiu..drugi na rurze za glowica strony kierowcy.
ale przeciez wczesniej ci nie wywalalo plynu tylko miales wyimaginowane wrazenie ze sie grzeje..trzeba bylo wymienic chlodnice bo w 99 procent przypadkach juz podciekaja i gamonie wsypuja jakies gó..no do plynu..chlodnai od dolu sie zapycha..przeciez jak zrrobiles zworke to przestal sie grzac tak?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
paaablo92
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: paaablo92 »

Butterbean, tak, jak zrobiłem zworkę, to nie przekraczał 92'.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

najpierw spróbuj przepłukać chłodnicę jak nie cieknie - tylko nie przesadzaj z ciśnieniem bo zacznie cieknąć.
paaablo92
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: paaablo92 »

Dziś od rana walczę z odpowietrzaniem układu. Auto strasznie szybko wchodzi na temperaturę, pobiera wodę, gotuję ją. Nagrzewnica zimna, woda w ogóle nie dochodzi do nagrzewnicy i parownika LPG (jest zamarznięty). Co więcej.. odkręciłem odpowietrznik w podszybiu i nic się nie dzieje, żadnego powietrza, żadnej wody. Jakieś rady od czego zacząć? :->
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Jeżeli "pobiera" ci płyn z układu chłodzenia to odpal silnik niech ktoś tam delikatnie gazuje. Ty idź do tyłu auta i weź na język płyn który wydobywa się z rury wydechowej będzie albo woda z układu wydechowego albo słodko-cierpki smak płynu chłodniczego.
Quattro illa amat hiberno!
pawko31
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2014-03-18, 11:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: pawko31 »

wygląda na to że pompa wody nie pompuje,ale to aż taki zbieg okoliczności by był
nie ma obiegu i dlatego gotuje się od razu,sprawdz pompę wody czy nie ukręcona
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Dokładnie pawko31 ma rację. Miałem tak w swojej. Dół silnika gorący, a chłodnica letnia. Parownik zamarzał. Okazało się iż w mojej niskobudżetowej pompie padł wiatraczek
Obrazek

Jak wygania korkiem płyn i żadnych bąbli nie ma to tak na 80% stawiam na pompę :ok:
Ostatnio zmieniony 2014-07-24, 12:23 przez kasiarka, łącznie zmieniany 2 razy.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

paaablo92
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: paaablo92 »

Panowie! Wpadł do mnie znajomy- ogarnięty koleś. Okazało się, że ten odpowietrznik w podszybiu był zapchany, wystarczyło go przepchnąć drucikiem i "syknęło" powietrze, potem pompowaliśmy dolnym przewodem od chłodnicy i elegancko się odpowietrzyło! :) Teraz mam jedynie problem z wiatrakami, nie załączają się.. Przygrzałem samochód do 97-98 stopni i nic. Zaraz idę przepłukać chłodnicę, bo jak wymieniałem czujnik to było tam sporo syfu. Przy jakiej temp powinny się załączyć wiatraki ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”