[100-2.8 AAH] Problem po wymianie uszczelek pod głowicami
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
[100-2.8 AAH] Problem po wymianie uszczelek pod głowicami
Witajcie!
Kupiłem 100 c4 2.8 (AAH), miała być w stanie bardzo dobrym, ale cóż... Wstawiłem do mechanika na wymianę pasku wieloklinowego, rozrządu i innych rzeczy, które się robi po zakupie auta. Auto po zakupi niepokojąco się grzało, trzymało temperaturę 91-92. Wiatraki same się nie załączały, więc pomyślałem, że czujnik padnięty, więc zrobiłem zworkę, żeby nie przegrzać silnika w mieście. Mechanik stwierdził, że uszczelka pod głowicą jest padnięta, więc ok, zrobił to. Dzisiaj dzwoni, że ma złe wiadomości i auto nadal się grzeje, więc prawdopodobnie blok będzie pęknięty... Ciężko w to uwierzyć, ale niewykluczone.. Dzisiaj się przejechałem autem, woda momentalnie się gotuje (wcześniej- przed wymianą nawet razu mi się nie zagotowała). W drodze przy prędkości 100-120 (po naprawie) łapie temperaturę 100'!!! Możliwe, że układ nie jest odpowietrzony? Dlatego zbiera się powietrze pod korkiem i dlatego się grzeje?
Kupiłem 100 c4 2.8 (AAH), miała być w stanie bardzo dobrym, ale cóż... Wstawiłem do mechanika na wymianę pasku wieloklinowego, rozrządu i innych rzeczy, które się robi po zakupie auta. Auto po zakupi niepokojąco się grzało, trzymało temperaturę 91-92. Wiatraki same się nie załączały, więc pomyślałem, że czujnik padnięty, więc zrobiłem zworkę, żeby nie przegrzać silnika w mieście. Mechanik stwierdził, że uszczelka pod głowicą jest padnięta, więc ok, zrobił to. Dzisiaj dzwoni, że ma złe wiadomości i auto nadal się grzeje, więc prawdopodobnie blok będzie pęknięty... Ciężko w to uwierzyć, ale niewykluczone.. Dzisiaj się przejechałem autem, woda momentalnie się gotuje (wcześniej- przed wymianą nawet razu mi się nie zagotowała). W drodze przy prędkości 100-120 (po naprawie) łapie temperaturę 100'!!! Możliwe, że układ nie jest odpowietrzony? Dlatego zbiera się powietrze pod korkiem i dlatego się grzeje?
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
nie odpowietrzone.
druga sprawa:91/92 to normalna temperatura..
nie spotkalem sie z peknietym blokiem..niby jak pekniety?i co?i przez to sie grzeje?????przeciez grzanie moze byc przyczyna ale nie skutkiem...
druga sprawa:91/92 to normalna temperatura..
nie spotkalem sie z peknietym blokiem..niby jak pekniety?i co?i przez to sie grzeje?????przeciez grzanie moze byc przyczyna ale nie skutkiem...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Mareek, przepraszam za zdublowanie, problemy z niestabilnym połączeniem internetowym, więcej się nie powtórzy
Butterbean, dół chłodnicy był zimny, więc dlatego wiatrak się nie włączał, poza tym nadciśnienie było w zbiorniczku na płyn chłodniczy, a silnik okropnie szybko się grzał, wskazówka w oczach szła, gdy odpalałem zimny silnik.
Przy pękniętym bloku będą podobne objawy przecież... powietrze będzie wtłaczane do układu chłodzenia.. Jest może jakaś instrukcja odpowietrzania na forum? (jestem świeży). Wiem, że przy kablach, które idą do nagrzewnicy jest jeden odpowietrznik chyba..
Butterbean, dół chłodnicy był zimny, więc dlatego wiatrak się nie włączał, poza tym nadciśnienie było w zbiorniczku na płyn chłodniczy, a silnik okropnie szybko się grzał, wskazówka w oczach szła, gdy odpalałem zimny silnik.
Przy pękniętym bloku będą podobne objawy przecież... powietrze będzie wtłaczane do układu chłodzenia.. Jest może jakaś instrukcja odpowietrzania na forum? (jestem świeży). Wiem, że przy kablach, które idą do nagrzewnicy jest jeden odpowietrznik chyba..
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
sa dwa odpowietrzniki.jeden w podszybiu..drugi na rurze za glowica strony kierowcy.
ale przeciez wczesniej ci nie wywalalo plynu tylko miales wyimaginowane wrazenie ze sie grzeje..trzeba bylo wymienic chlodnice bo w 99 procent przypadkach juz podciekaja i gamonie wsypuja jakies gó..no do plynu..chlodnai od dolu sie zapycha..przeciez jak zrrobiles zworke to przestal sie grzac tak?
ale przeciez wczesniej ci nie wywalalo plynu tylko miales wyimaginowane wrazenie ze sie grzeje..trzeba bylo wymienic chlodnice bo w 99 procent przypadkach juz podciekaja i gamonie wsypuja jakies gó..no do plynu..chlodnai od dolu sie zapycha..przeciez jak zrrobiles zworke to przestal sie grzac tak?
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Dziś od rana walczę z odpowietrzaniem układu. Auto strasznie szybko wchodzi na temperaturę, pobiera wodę, gotuję ją. Nagrzewnica zimna, woda w ogóle nie dochodzi do nagrzewnicy i parownika LPG (jest zamarznięty). Co więcej.. odkręciłem odpowietrznik w podszybiu i nic się nie dzieje, żadnego powietrza, żadnej wody. Jakieś rady od czego zacząć?
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Dokładnie pawko31 ma rację. Miałem tak w swojej. Dół silnika gorący, a chłodnica letnia. Parownik zamarzał. Okazało się iż w mojej niskobudżetowej pompie padł wiatraczek
Jak wygania korkiem płyn i żadnych bąbli nie ma to tak na 80% stawiam na pompę
Jak wygania korkiem płyn i żadnych bąbli nie ma to tak na 80% stawiam na pompę
Ostatnio zmieniony 2014-07-24, 12:23 przez kasiarka, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-07-23, 21:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Panowie! Wpadł do mnie znajomy- ogarnięty koleś. Okazało się, że ten odpowietrznik w podszybiu był zapchany, wystarczyło go przepchnąć drucikiem i "syknęło" powietrze, potem pompowaliśmy dolnym przewodem od chłodnicy i elegancko się odpowietrzyło! Teraz mam jedynie problem z wiatrakami, nie załączają się.. Przygrzałem samochód do 97-98 stopni i nic. Zaraz idę przepłukać chłodnicę, bo jak wymieniałem czujnik to było tam sporo syfu. Przy jakiej temp powinny się załączyć wiatraki ?