Strona 1 z 1

[S6-4.2 AEC] Jakie obroty na jałowym???

: 2018-10-29, 13:20
autor: NYGA
Witam, jakie macie obroty w swoich AEC na jałowym na ssaniu oraz po nagrzaniu silnika?
Najlepiej wskazania z VAG, ewentualnie z licznika.

: 2018-11-02, 17:01
autor: NYGA
Fajnie że temat ruszył pełną parą... :-D
Domyślam się że na forum nie ma tysięcy sztuk AEC, ale parę osób mogło by się wypowiedzieć co do obrotów na postoju.
W moim V8 mam i od zawsze miałem obroty w granicach 900rpm, a w 2.6 ABC 650rpm...co wydaje mi się dziwne od samego początku ponieważ w życiu miałem wiele V8 i żadna z nich nie miała tak wysokich obrotów.
Stąd moje zapytanie do kolegów...

: 2018-11-02, 19:35
autor: Tomas
Sprawdził bym w swoich silnikach ale teraz zimno i musiał bym chwile czekać zanim się nagrzeją... Ale chyba faktycznie V6 (u mnie 2.8 ACK) chodzi wolniej i kultularniej niż V8. W V6 jest prostszy (chyba płaski) wał korbowy i może chodzić na niższych orotach. Chyba :-D

Jutro jak wróce z pracy ciepłym autem to popatrze co wskazuję obrotomierz ;-)

tu masz filmik z mojego ASR 4.2 na początku widać jak by wskazówka była 2 kreski poniżej 1000rmp

: 2018-11-02, 20:06
autor: NYGA
Tomas dziękuje za odpowiedź.
W twoim 4.2 obstawiam obroty 620rpm patrząc na filmik.Niestety to silnik innej generacji i jest nowszy od AEC.
Najlepiej jakby się wypowiedzieli właściciele 4.2 AEC, ale jeszcze raz dzięki Tomas za info.

: 2018-11-03, 07:13
autor: Tomas
2.8 ACK
Obrazek

: 2018-11-03, 11:24
autor: NYGA
Nadal nie ten silnik...

: 2018-11-03, 15:30
autor: Bulbulator
Na zimnym z poziomu climatronica 700-750, na ciepłym 600-650, oraz na fizycznym pół grubości wskazówki nad 800.

: 2018-11-03, 19:27
autor: NYGA
Bulbulator pisze:Na zimnym z poziomu climatronica 700-750, na ciepłym 600-650, oraz na fizycznym pół grubości wskazówki nad 800.
I to jest konkretna odpowiedź Bulbulator!
Ja mam z poziomu klimatronika na ciepłym 750 -780rpm
Pytanie czy sobie zawracać tym głowę???
Może ktoś jeszcze się wypowie to będzie można uśrednić wynik ;-)

: 2018-11-03, 20:21
autor: kornikbp
Obrazek

u mnie tyle pokazuje, ale delikatnie falują + vag pokazuje błąd Halla, ale to do ogarnięcia na dniach sprawa :ok:

: 2018-11-03, 21:26
autor: gitmar
W każdym AEC które miałem/mam obroty były poniżej 800rpm (przedostatnia kreska przed 1000). Nigdy nie zwracałem uwagi dokładnie ile. Nie mam teraz swojego AEC pod ręką by zrobić fotkę (już zabunkrowana na zimę w garażu :P ). W pierwszym S6 obroty zawieszały mi się w okolicach 1000rpm, a czasem nawet wyżej ale pomogło ustawienie przepustnicy i czyszczenie krokowca co i Tobie polecam zrobić.

: 2018-11-03, 22:13
autor: NYGA
Dziś wyczyściłem przepustnicę choć nie była brudna, bez wyciągania na zewnątrz tylko odkręciłem górę.
Wyczyściłem również silnik krokowy który też był czysty,Auto ma na dziś przejechane 135tys. nie pobiera oliwy to i dolot czysty...
Oglądając przepustnicę nie widziałem gdzie jest ten zderzak ze śrubką gdzie wkładamy szczelinomierz do regulacji, może ktoś mnie oświeci...
Nigdzie nie mogę znaleźć manuala jak wyregulować przepustnicę.

: 2018-12-21, 23:45
autor: kornikbp
NYGA, czy ogarnąłeś temat zbyt wysokich obrotów?

: 2018-12-22, 16:21
autor: loveaudi86
Ja mam troszkę poniżej kreski przed ostatnia pod 1000..

: 2018-12-26, 00:16
autor: NYGA
kornikbp pisze:NYGA, czy ogarnąłeś temat zbyt wysokich obrotów?
Nie wiem czy jest sens dalej grzebać, obroty się nigdy nie zawieszały, nie falowały itp.
Jak na V-łkę są po prostu jak na moje za wysokie...może ten typ tak ma...

: 2018-12-28, 09:09
autor: pili
Obrazek