[Inne] Sprawdzenie V8

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

[Inne] Sprawdzenie V8

Post autor: Lechu »

Jak można sprawdzić V8 kupując samochód ??
Czy można się wpakować na ostrą minę ??
Są części, które miażdżą kieszeń ??



Jak się mają te silniki do tych z A8 300 KM (taka potrafi spalić 8,5 L na trasie) ?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

A8 z 4.2 w Q jak pamiętam Miniekzgr w teasie robił około 11 a miasto pod 20 beny Różnica jest przedewszystkim w układzie zapłonowym aparaty-cewki, sprawdzić jak można chyba tylko na słuch czy dobrze chodzi VAG też może coś pokazać mierzenie kompresji no ii trzeba wiedzieć że największym problemem Vłek sa wycieki oleju :-/ ja osobiście zrobiłem około 10 spalanie raz ale to była wycieczka autobana około 90km/h
a czy ceny sa jakieś miażdzace raczej nie rozrząd w cenie podobnej do V6 wiadomo świec jest więcej Kable WN niestety kosztują oraz kopułki chociaż sa takie same jak w 2.0 16v w setkach ;)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Lechu, można osłuchać czy osprzęt będący na pasku nie szumi/wyje i to co widoczne np w AEC czy nie ma bić. Do tego spradzić czy pompa wody, termostat, alternator, wiskoza oraz klima działa jak należy. W AEC można przy odrobinie szczęścia zdjąć kawałek obudowy i podejrzeć pasek rozrządu w jakim jest stanie wizualnym, pewnie w A8 podobnie. Sprawdzić koniecznie trzeba poziom oleju, raz oglądałem skę w której na bagnecie nie było widać kompletnie oleju, a po odpaleniu przez handlarza motoru słychać było, że silnik sobie postukuje. Podejrzałbym też filtr powietrza, będziesz widział czy ktoś tam zaglądał ostatnimi latami. Następnie weryfikacja działania skrzyni..
Ostatnio zmieniony 2013-01-26, 08:44 przez Mareek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Czyli nei ma sposobów na macajewa by sprawdzić czy motor zajechany jest ??

tylko AEC w S6 ??
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Jeśli się z motoru nie leje, chodzi równo, cicho, bez wibracji, z wydechu są prawidłowe spaliny, jeździł na pełnym syntetyku, działa termostat, chłodzenie, nie ma oleju w zbiorniku chłodziwa, przewody układu chłodzenia nie dostają ciśnienia, osprzęt z paska nie skrzeczy i działa prawidłowo to motor powinien być zdrowy.

Jak sprzedawca się zgodzi to weź auto w trasę, zobacz ile rzeczywiście pali oraz jak pracuje skrzynia szczególnie gdy jest automatyczna (bo to ona dużo wcześniej mówi papa). Po takiej trasie sprawdziłbym znowu wszystko od początku jeśli chodzi o układ chłodzenia. Koniecznie sprawdzić czy nie ubyło płynu.
Ostatnio zmieniony 2013-01-26, 12:02 przez Mareek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Mareek pisze:Koniecznie sprawdzić czy nie ubyło płynu.
A co chłodnice do 4.2 drogie ?? :P
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Wyjść jest parę ale chyba wszystkie znasz :)
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

o jakie V8 ci chodzi? jeśli masz wątpliwości to weź auto do jakiegoś warsztatu i zleć pomierzenie ciśnienia sprężania na cylindrach. Jak auto ma LPG to podłącz interfejs, będziesz widział czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach, + sprawdzisz działanie sond.

Jeśli dobrze pojmuje chodzi o audi V8?

Sprawdź jakie ma hamulce (ufo czy normal), jeśli normal to popytaj czy konwersja była a jeśli tak to na jakich gratach, czy może seryjne. Jeśli siedzi ufo to obejrzyj dobrze ich stan + przejedź się, zahamuj i zobacz czy nie ma bicia na kierownicy.

Zawias i napędy są pancerne. Figle płata stara klima i wszelkie patenty w instalację elektryczną, która sama w sobie jest tam pancerna za wyjątkiem starego typu sterowania foteli (np. w porównaniu do C4). Sprawdź działanie servotronica + wycieki z magla i przekładni bo to częsta usterka. Czy pompa wspomagania nie huczy.

Celujesz w 3.6 czy 4.2? oba żłopijcy do litra oleju na 1000km w normie w zależności od sposobu jazdy
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

dokładnie S6 jest tylko AEC 290ps a w urS4 jest ABH 280ps taki sam co w V8 ciut wiecej olejo pijny :P
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Chodzi o V8, które siedzi w S6 ;)
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Lechu, czyżby powrót do dobrej marki :P ??
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Lechu, no i gadasz jak chłop a nie jakieś tam hondy
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Honda zła nie jest. Warto się przekonać przynajmniej jeśli chodzi o Legend-a . Ale przy audi mniej zmartwień i obaw przed dostępnością części itp. Mam niepewną sytuację zawodową i zmieniam na coś tańszego , miało być A8 :-(
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Lechu, jak nie potrzebujesz Q to może do kolegi Suchego zapodaj bo może będzie w końcu swa sprzedawał ale pewności nie mam
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Q obowiązkowo i muszę sprzedać Hondę.
Ostatnio zmieniony 2013-01-26, 20:22 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”