[S4-4.2 ABH] Gdzie jest serwo?

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

[S4-4.2 ABH] Gdzie jest serwo?

Post autor: swieca91 »

Siema.
Mam takie pytanie:
W większości Audi C4 serwo jest widoczne zaraz za pompa hamulcową, natomiast w S4 4.2 tego serwa nie widzę.. czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest albo czemu go nie ma? :P
Ostatnio zmieniony 2012-01-04, 22:04 przez swieca91, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ukradli 8-) A zagrasz w zgaduj zgadula?
Tam tez jest za pompą hamulcową. Tylko tu nazywa się to wspomagacz a nie serwo. Przyjrzałeś się skąd idą wszelkiego rodzaju przewody z miejsca gdzie powinno być to serwo i po co jest gruszaka/bomba na dole?
Będę cie naprowadzał ale sam musisz wpaść co to za patent, gdybyś miał jeszcze silnik to by łatwiej było, do ciekawych wniosków dojdziesz :-P :-P :-P
Ostatnio zmieniony 2012-01-04, 19:50 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

kurde no :P aż się przyjże :P i jak coś bede pytał dalej
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tylko nie podglądaj u wujka google :!: OK. Zdziwisz się :-D
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

zaraz się okaże, że jest w bagażniku :mrgreen: Ale zapowiada się ciekawie. Sam jestem ciekaw, ale nie mam dostępu do takiego silnika :-/

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

J.A.G, Kurcze niezłą gierkę z nami tu prowadzisz, dobrze że wiesz wszystko, ale nie musisz się nad nami a w tym przypadku nad kolegą znęcać. :-P
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

właśnie! :D
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

swieca91, jeżeli piszesz o S4 C4 i silniku AEC to może i tam czegoś brakować albo być za dużo (choć z racji braku miejsca jest to mniej prawdopodobne). AEC był w s6 c4, a w s4 c4 podobno ABH także proponuję delikatnie skorygować temat. Za widnego mogę poszukać u siebie gdzie to jest :-)
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

poprawiłe ;) dzieki ;) strasznie mnie to intryguje i zasranawiam się czy ma to przełożenie na hamowanie? :D i jak tak to czy da sie przełozyc do mojego C4 :D
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

a może chodzi o servotronic?

po kodzie wyposażenia by to było rozróżnione następująco:
1N1 - hydrauliczne wspomaganie kierownicy
1N3 - wspomaganie układu kierowniczego z systemem servotronic
Ostatnio zmieniony 2012-01-04, 22:35 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Zimno :-P Mareek, to co piszesz to do ukł kierowniczego szło.
afro89, kolega nie sprzeciwiał się jak proponowałem grę-zgadywankę :-D
Chce żeby sam doszedł, bo jak ja się skopałem o co chodzi to się ostro zdziwiłem że to coś takiego.
swieca91, to sprawdzałeś jak wygląda to pod maską co i gdzie idzie?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dobra, już widze że mnie posądzacie o egoizm.

Tu jest hydrauliczne wspomaganie ukł hamulcowego, nie podciśnienieniowe. Za pompą hamulcową masz mały wspomagacz (wygląda jak przedłużenie pompy) do którego idą dwa przewody hydrauliczne, zasilanie i powrót.

Ukł. działa na tym samym oleju i w tym samym obiegu co wsp kierownicy. Pompa wspomagania w S4/S6 C4, V8 oraz niektóre Audi 100/200 jest dwusekcyjna, poza sekcja na kierę ma z przodu "dokręconą" sekcje na ukł hamulcowy.

Brak oleju w zbiorku (ten sam co wsp kiery) kończy się zatarciem pompy i brakiem hebli. Gruszka/bomba ma za zadanie utrzymanie ciśnienia przez dłuższy czas. Ciśnienie ok 120bar, na wspomagaczu jest czujnik, jeśli spadnie poniżej na AC wywali (!). Większość tych aut ma już problem z utrzymaniem ciśnienia i (!) jest non stop mimo że auto może hamować dobrze.

Przeszczepić się da ale nie po to przechodzi się w esach z tego właśnie rozwiązania na zwykłe serwo podciśnieniowe.
U mnie już np z początku hamowania heble pozostawiaj do życzenia, trzeba się lekko zaprzeć, potem jest igła. Przy lekki hamowaniu jest to męczący system ale przy ostrym wydaje mi się że jest lepiej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

J.A.G, powinieneś wykładać na jakiejś uczelni na wydziale inżynierii pojazdów silnikowych :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-01-05, 20:52 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Owszem, terakotę i glazurę :-P
Co do tematu, hydrauliczne wsp hamulców ma ten plus i zapewne dlatego było montowane do sport wersji czy z takim zacięciem, że nawet po zgaśnięciu silnika hamować można "pół dnia" zanim zejdzie ciśnienie z układu.
Podciśnienie najwyżej 2-3 wciśnięcia pedału wspomaga.
Jako element do tuningu czy rezania mało się nadaje bo zwiększa masę auta, cięższa pompa, ciężka grucha ciśnienia, przewody ciśnieniowe i olej. Klasyczne serwo podciśnieniowe wychodzi lżejsze.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

J.A.G pisze:Większość tych aut ma już problem z utrzymaniem ciśnienia i (!) jest non stop mimo że auto może hamować dobrze.
Powolutku mi się od czasu do czasu zaświeca ta kontrolka na jakąś chwile co już opisywałem w innym wątku J.A.G. mogę mieć w moim C4 objawy spadku szczelności mimo że heble żyleta?
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”