[A6-1.9TDI 1Z] Czujnik ciśnienia kolektora ssącego
-
- Mechanik
- Posty: 108
- Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gliwice
[A6-1.9TDI 1Z] Czujnik ciśnienia kolektora ssącego
Witam, vag pokazuje błąd w postaci zbyt wysokiego ciśnienia w kolektorze ssącym, mechanik zasugerował, aby wpierw podmienić czujnik ciśnienia aby sprawdzić czy mój nie jest uszkodzony, ale nigdzie nie mogę go znaleźć, dzwoniłem do na prawdę dobrego sklepu z częściami VW / Audi i nawet tam go nie znaleźli, gdzie dostanę taki czujnik?
-
- Mechanik
- Posty: 108
- Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gliwice
Zasięgnąłem nieco informacji i mam pytanie: cała akcja dotyczy jakby "zawieszania" mocy przy różnych wysokościach obrotów (z reguły powyżej 2,5tys), w takich momentach auto zwyczajnie przestaje przyspieszać, wystarczy, że zdejmę nogę z gazu, zaraz go dodaję i moc ponownie wraca. Czy może to być związane z uszkodzeniem/zabrudzeniem zaworka N75?
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Zadne tam zabrudzenie ...najbardziej prawdopodobny przetarty któryś wężyk do n75 ,albo samego mapsensora .Mapsensor sie w zasadzie nie psuje ,wiec jego podmiana to strata czasu .A jak ktoś koniecznie chce sprawdzić to wystarczy vag i odpalony blok 011 gdzie widać wskazanie z mapsensora ,wtedy wężyk do ust i widać czy dziala prawidłowo .A w tryb awaryjny będzie wpadać i z prze ładowania i jak doładowania ECU nie "widzi " ...wiec wystarczy przetarty przewód z dolotu do mapsensora ,co widziałem wielokrotnie i mamy awaryjny
Ostatnio zmieniony 2017-04-27, 20:09 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 108
- Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gliwice
Dzięki za sugestię, poporoszę o wskazanie umiejscowienia N75 i mapsensora w moim 1.9 TDImunior pisze:Zadne tam zabrudzenie ...najbardziej prawdopodobny przetarty któryś wężyk do n75 ,albo samego mapsensora .Mapsensor sie w zasadzie nie psuje ,wiec jego podmiana to strata czasu .A jak ktoś koniecznie chce sprawdzić to wystarczy vag i odpalony blok 011 gdzie widać wskazanie z mapsensora ,wtedy wężyk do ust i widać czy dziala prawidłowo .A w tryb awaryjny będzie wpadać i z prze ładowania i jak doładowania ECU nie "widzi " ...wiec wystarczy przetarty przewód z dolotu do mapsensora ,co widziałem wielokrotnie i mamy awaryjny
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Mapsensor zostaw w spokoju ,bo w twoim 1z jest wewnatrz ECU i jak wspomniałem praktycznie się nie psuje .N75 znajdziesz idąc po wezyku z gruszki WG ,bo nie pamietam gdzie jest w A6 .Skoro miałeś dostęp do vaga ,to wystarczyło zrobić logi dynamiczne bloku 011 z doładowaniem i widać jak na dloni czy przeładowuje ,czy ECU wogóle nie "widzi " doladowania ...z obu przyczyn będzie wpadał w tryb awaryjny ,ale przyczyny będą zupelnie inne
Ostatnio zmieniony 2017-04-28, 19:51 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 108
- Rejestracja: 2014-05-04, 18:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gliwice
Jeśli gruszka WG to inaczej EGR to jest zaślepiony, chyba, że chodzi o co innego..munior pisze:Mapsensor zostaw w spokoju ,bo w twoim 1z jest wewnatrz ECU i jak wspomniałem praktycznie się nie psuje .N75 znajdziesz idąc po wezyku z gruszki WG ,bo nie pamietam gdzie jest w A6 .Skoro miałeś dostęp do vaga ,to wystarczyło zrobić logi dynamiczne bloku 011 z doładowaniem i widać jak na dloni czy przeładowuje ,czy ECU wogóle nie "widzi " doladowania ...z obu przyczyn będzie wpadał w tryb awaryjny ,ale przyczyny będą zupelnie inne
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
WASTEGATE ,skrót WG, poczytaj gdzie to jest i do czego słuzy http://www.technikajazdy.info/quiz-moto ... wastegate/sebb pisze:Jeśli gruszka WG to inaczej EGR to jest zaślepiony, chyba, że chodzi o co innego..
Ostatnio zmieniony 2017-05-05, 20:43 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.