Strona 1 z 2

[A6-1.9TDI 1Z] Audi a6 c4 1.9 tdi brak mocy

: 2017-05-01, 14:57
autor: adrian123
Witam wszystkich mam pewien problem szukałem lecz nie mogłem znaleźć identycznego.
A więc po przyjeździe zgasiłem silnik a gdy wróciłem po prostu nie ma mocy. W pełnym zakresie obrotów ciągnie tak samo. Nie ma takie czegoś jak wcześniej że po 2 tys ma dużą moc. Jest bardzo słaby proszę o szybka pomoc

Dodam że wymieniłem wężyki do turbiny , przepływomierz , i zawór sterujący

Pozdrawiam

: 2017-05-01, 19:35
autor: Butterbean
kolego tagi-teraz jeszcze poprawilem za ciebie.
_tagi

: 2017-05-01, 20:41
autor: afro89
adrian123, Jaki masz przepływomierz pierburg czy bosch

: 2017-05-01, 22:17
autor: adrian123
przepływomierz pierburg

[ Dodano: |1 Maj 2017|, o 22:17 ]
już mi się kończą pomysły co może być przyczyną.

: 2017-05-01, 23:13
autor: munior
adrian123 pisze: wymieniłem wężyki do turbiny , przepływomierz , i zawór sterujący
adrian123 pisze:już mi się kończą pomysły co może być przyczyną.
Chyba żartujesz :shock: Wyczerpały ci sie pomysły ,jak nawet nie zacząłeś diagnozy tak jak należy .To co zrobiłeś ,to najgorszy z możliwych sposób na diagnozę :roll: Kto w dzisiejszych czasach ,gdzie kabel diagnostyczny kosztuje 20-30 zł ,zaczyna "naprawy" od wymiany osprzetu w ciemno? . Z opisanych objawów wynika że przyczyna jest banalna i będzie od razu widać co jest nie tak po podpięciu vaga .Taki prosty osprzęt jak w 1z diagnozuje sie w kilka minut ,wystarczy podpiać vaga , sprawdzić błedy ,a jak to nie naprowadzi na przyczynę ,to sprawdzamy parametry podczas jazdy . Czasem zaraz po ruszeniu auta od razu widać co jest nie halo ,np. "stojace " poniżej normalnych wartosci wskazania z przepływomierza ,albo całkowity brak cisnienia w dolocie ... każda z tych przyczyn , będzie powodować kompletną niemoc auta .Nawet bez vaga są sposoby na sprawdzenie cisnienia w dolocie i przepływomierza .Przepływomierz pierburga mozna szybko zdiagnozować przy pomocy diody wpietej we wtyczkę ,a to czy jest jakiekolwiek cisnienie w dolocie tez można sprawdzić bez żadnych przyrządów,wystarczy scisnąć jakiś gumowy wąż w dolocie i dodać gazu ...

: 2017-05-02, 06:33
autor: Butterbean
munior, to poprosze cierozpisz metody sprawdzenia bez kabla,wraz z ew.mozliwosciami naprawy.dla laika.

: 2017-05-02, 22:01
autor: adrian123
Turbo wymieniłem na drugie używane i dalej nic. Komputer nie chce mi się coś połączyć z samochodem więc na razie nie mogę sprawdzić komputerowo.


Proszę o podpowiedzi :!: :!: :!:

: 2017-05-02, 22:03
autor: Butterbean
przestan krzyczec
bez kompa nie bedzie latwo ogarnac tego.

: 2017-05-02, 23:46
autor: munior
adrian123 pisze:Turbo wymieniłem na drugie używane i dalej nic.
Widzę że nie da się tobie pomóc ,bo uparcie stosujesz metody przy których ręce opadają ...ja rozumiem że można nie mieć vaga i jakoś sie ratować ,wymieniajac węzyki ,zawór n75 ,czy przepływomierz ...ale żeby wymieniać turbinę w ciemno :?: :shock: to już gruba przesada .Jedż do kogoś kto ci podłaczy vaga i zdiagnozuje tą prostą usterkę ,bo metody które stosujesz na pewno nie doprowadzą cię do znalezienia usterki ,a zapewniam cię że usterka przy tych objawach jest jakaś banalna ...i żeby nie było że" wiem ,ale nie powiem "...bo nie wiem ,ale od tego jest właśnie diagnostyka komputerowa żeby w takich przypadkach nie wymieniać wszystkiego po koleji.To zwykły tdi 1z ,prosty jak budowa cepa ,vagiem diagnozuje sie go w kilka minut,bez vaga trchę dlużej ,bo trzeba mieć własne patenty na sprawdzenie tego czy tamtego ,ale na pewno w ten sposob nie zdiagnozuje tego laik ,który nie wie co i jak powinno się zachowywać . Są też takie usterki ,których po prostu bez vaga nie zdiagnozujesz

: 2017-05-03, 09:05
autor: Butterbean
popieram Muniora w calej rozciaglosci :ok: :ok: :ok: :ok:

: 2017-05-06, 09:14
autor: adrian123
Mam do was jeszcze jedno pytanie czy może to być uszkodzony sterownik silnika ? dodam że mam chip zrobiony , na komputer uda mi sie może dzisiaj podjechać .

: 2017-05-06, 10:32
autor: Tomas
Próbowałeś przestawić zapłon pompą? Może poluznil Ci się klin, albo zrywa, na zębate z wału korbowego (częste w 1z)

: 2017-05-06, 10:35
autor: adrian123
Błędy jakie wyskoczyły to : 553 -Przepływomierz masowy powietrza -G70 przerwa lub zwarcie do masy

527-czujnik tem. w przwodzie dolotowym - G72 przerwa lub zwacie do plusa


moje pytanie jak sprawdzić czy wg prąd dochodzi do przepływomierza na których pinach powinien być prąd.

[ Dodano: |6 Maj 2017|, o 12:37 ]
Jeszcze wypluwa takie błędy jak
741 -Kontrola pedału hamulca nieprawidłowy sygnał
550 Regulacja początku wtrysku różnica dorególowania
proszę o pomysły od czego mam zacząć

: 2017-05-06, 22:48
autor: Scania V8

: 2017-05-08, 08:38
autor: adrian123
Nikt nic nie pomoże ? dzisiaj jade kupić przeplywomierz dodam że zaczął chodzić jak traktor zaczął strasznie klekotać .Mógłby ktoś pomóc?

Dodam ,że bez dodaniu gazu ślinik chodzi cicho lecz po dodaniu gazu zaczyna klekotać.

[ Dodano: |8 Maj 2017|, o 14:02 ]
Klekot zrobiłem był to zbezpiecznik
ale brak mocy nadal jest byłem kupiłem używany przepływomierz i dalej to samo proszę o radę co dalej zrobić