[A6 1.9TDI] trudności z przyspieszaniem od ok. 120km/h

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych wysokoprężnych.
benio
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2012-11-16, 18:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lublin

[A6 1.9TDI] trudności z przyspieszaniem od ok. 120km/h

Post autor: benio »

Witam wszystkim . Mam problem z moją c4 z silnikiem 1.9 tdi . Mianowicie chodzi mi o przyspieszenie przy prędkości ok110-120 km/h. Podczas jazdy wszystko jest ok do momentu gdy prędkość dochodzi do 110 km/h wówczas silnik tak jakby był hamowany i w ogóle nie przyspiesza albo przyspiesza z bardzo dużym oporem . Byłem u kilku "fachowców" ale kazży najlepiej to by wymienił pół silnika a wiadomo to są koszty . Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał proszę o podpowiedź . A jeszcze jedna sprawa podczas uruchamiania silnika zimnego w przedniej części jest straszne "ćwierkotanie" ( tak bym to określił ) co strasznie denerwuje wymieniałem już paski , alternator i dalej to samo . Pewien koleś mi mówił że może być to wina koła pasowego które rzekomo jest na jakiejś gumie ?????????????? Dodam że autko mam bez klimy . Jeżeli ktoś będzie potrafił pomóc czekam na info . Pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony 2013-10-31, 16:09 przez benio, łącznie zmieniany 1 raz.
benek
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

kolo pasowe jest z metalu i gumy. sprawdz czy kolo pasowe nie bije w trakcie pracy silnika na boki.
dodatkowo proponowalbym podpiac auto pod kompa..
masz katalizator ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

benio,

_przywitajsie
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

auto normalnie jedzie i tutbina przestaje działać ? po ponownym odpaleniu auto chodzi normalnie? tzn do tej predkosci i znow to samo? auto przechodzi notlauf turbiny :) coś masz albo z n75 albo turbo nawala jedynie to mi przychodzi na myśl :) mam podobny problem w golfie III 1.9 TDI AFN tylko ze tutaj mam zapieczone kierownice na turbo a 1z chyba nie ma zmiennej geometri łopatek?
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

benio, wydaję mi się że powodem będzie tzw "efekt diesla" - silnik przymały do tej budy :-P
A poważnie to musowo zrobić logi dynamiczne, ew samo spr. zapisanych błędów w sterowniku. Działo się tak od zawsze czy od jakiegoś czasu tak masz?
Vag_only, 1Z nie ma zmiennej, AFN owszem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Mi to właśnie wygląda na to, że łapie notlaufa. Logi dynamiczne by się przydały. Inaczej to wróżenie z fusów.
Ostatnio zmieniony 2012-11-16, 22:03 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

W moim poprzednim z tym że w AEL to miałem takie cuda jak katalizator zabity był :mrgreen: tyle że jak na autostradzie 5km poleciał te 120km/h na wyższych obrotach i potem odpuściło się gaz i but to odetkało na czas szybszej jazdy... dopiero jak do miasta się wjechało to znów zamulenie :mrgreen: Tyle że do tych 120 to też był problem z przyśpieszeniem :lol:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Może zły przykład, ale w oktawce 1,9TDi jak turbo nie działało to był dokładnie taki sam efekt. Do 110km/h przyspieszał w miarę, potem do 120km/h jakby mu się nie chciało i powyżej już w ogóle nie chciał jechać. A powodem były pogryzione przez jakieś "hieny" kable do sterowania turbiny.
Obrazek
benio
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2012-11-16, 18:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lublin

Post autor: benio »

Witam dziękują bardzo za informacje . Jutro mykam do elektryka (któregoś już z kolei ) zobaczymy co powie . A tak w ogóle to wszystkie przewody powymieniałem od podciśnienia , turbo itd. Jedyna rzecz o której nie słyszałem to właśnie zabity katalizator ale zobaczymy . C o chodzi o silnik , faktycznie jest za mały do tej budy ale to nie jest raczej ten problem bo swojego czasu leciała 185 :shock: Jak uda się naprawić - podzielę się informacjami .A co myślicie nad dodaniem kilku koników do takiego silnika - warto ? Pozdrawiam.
benek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

benio pisze:A co myślicie nad dodaniem kilku koników do takiego silnika - warto ?
Warto, tym bardziej że to mało mocy jak na C4, silnik podatny na chiptuning a to dość tania i prosta modyfikacja i przy tym nie wysilająca jakoś specjalnie silnika.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”