[A6 C4] Wymiana termostatu 1.9 TDI

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Malibu
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2011-06-29, 19:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Waterford Irlandia

[A6 C4] Wymiana termostatu 1.9 TDI

Post autor: Malibu »

Jestem laikiem mechanicznym ;-) Ucze sie wciaz wiec stad pytanie gdzie dokladnie jest termostat w moim silniku, czy na cos dodatkowo mam uwazac? o odpowietrzaniu cos tam czytalem ogolnie. Jakby ktos fota dysponowal to malina by byla :lol:

wielkie dzieki i wybaczcie banalne dla wiekszosci pytanie ;-)
AUDI 80 B3 89' 1.8 [75KM]
Mitsubishi COLT CA0 95' 1.6 [113KM]
AUDI A6 C4 96' 1.9 [90KM]

Obrazek
Awatar użytkownika
Malibu
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2011-06-29, 19:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Waterford Irlandia

Post autor: Malibu »

No to gdzie mam dokładnie szukać? Wszędzie schematy tylko do Golfów i innych wynalazków...

Obrazek
AUDI 80 B3 89' 1.8 [75KM]
Mitsubishi COLT CA0 95' 1.6 [113KM]
AUDI A6 C4 96' 1.9 [90KM]

Obrazek
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Po pierwsze nie pisz posta pod postem. Po drugie, u kumpla w 80 B4 1.9 TDI termostat jest w obudowie/korpusie pompy wody. Więc może tutaj jest tak samo ?
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

To jest silnik 1.9D bez turbo w VW Vento mojego ojca. Termostat jest w dość niedogodnym miejscu. Chyba trzeba było demontować pompę wspomagania - nie pamiętam. Jeśli u Ciebie też tam jest to masz lepszy dostęp bo silnik położony jest wzdłuż.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-02-22, 09:25 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

A były A6 1,9 bez turbo?
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Mam to samo u siebie, pasek klinowy sciagasz, nie pamiętam ile ale z 5 srubek jest w mocowaniu pompy. Patrz dobrze bo jedna chyba jest dobrze ukryta. Jak pompe masz na boku to dalej już prosto. Termostat masz w kroccu. Wyciagasz go ( 2 srubki 10-taki) i przy składaniu najpierw termo do krocca a potem uszczelka. Dokładnie przyloz do silnika. Skrec srubkami i nic nie montuj tylko zalej płynem. Powinno wejść tyle ile wyszło;) jak nie bedzie ciec z termo to znaczy że dobrze poskladane.Silnik ogólnie sam się odpowietrza aczkolwiek patrz aby weszło tyle samo płynu co spusciles. Skladasz pompe, zakladasz pasek klinowy i git. Napięcie paska powinno być takie zebys naciskając kciukiem w połowie między pompą a wałem mial 1-1.5 cm ugiecia.

[ Dodano: 2013-02-22, 09:57 ]
tomi308, jakby A6 mialo 64 konie to chyba nawet taksiarze by ich nie kupili;)
A6 C4 1.9 ON:):)
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

tomi308, nie chodzi o to czy były czy nie. To prawie taka sama konstrukcja, chciałem zobrazować żeby Malibu wiedział gdzie zajrzeć, a że akurat Staruszek ma taki silnik w Venciaku to specjalnie leciałem z rana żeby pstryknąć fotkę :ok:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Więcej, każde 1.6D/TD 1.9D/TD/TDI (na pompie) ma termostat w tym samym miejscu i taką samą pompę wodną.
Jest tak jak Matrix1540 opisał z tym, że obudowy pompy wcale nie musisz wykręcać, wystarczy tylko ten dolny króciec idący do chłodnicy zdemontować (wcześniej paski, pompę wspomagania, kompresor i co tam masz jeszcze), przykręcony jest na dwie śruby i pod króćcem kryje się termo.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
misprzytulak
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wolsztyn

Post autor: misprzytulak »

Ze swojej strony polecam montować termostat Wahlera - sprawdziłem kilka firm i tylko ten trzymał idealne 90`. Tym bardziej że cena porównywalna
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Wahler chyba szedł też na pierwszy montaż, tak mi sie wydaje?? Ja w swoim AEL wymieniłem właśnie na wahler i przyznam ze jest już spokój prawie rok, także polecam ta firmę.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W 1.9D miałem z nim problem, 2szt pod rząd trzymały zbyt wysoką temp, 3 jaki wziąłem to bym oryginał serwisowy, nie wiem skąd sklep miał je na miejscu ale cenowo wychodził niewiele więcej niż Wahler i problem się skończył.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”