Strona 1 z 1

[A6 C4] Wymiana termostatu 1.9 TDI

: 2013-02-13, 23:54
autor: Malibu
Jestem laikiem mechanicznym ;-) Ucze sie wciaz wiec stad pytanie gdzie dokladnie jest termostat w moim silniku, czy na cos dodatkowo mam uwazac? o odpowietrzaniu cos tam czytalem ogolnie. Jakby ktos fota dysponowal to malina by byla :lol:

wielkie dzieki i wybaczcie banalne dla wiekszosci pytanie ;-)

: 2013-02-21, 22:35
autor: Malibu
No to gdzie mam dokładnie szukać? Wszędzie schematy tylko do Golfów i innych wynalazków...

Obrazek

: 2013-02-21, 22:37
autor: GTR34
Po pierwsze nie pisz posta pod postem. Po drugie, u kumpla w 80 B4 1.9 TDI termostat jest w obudowie/korpusie pompy wody. Więc może tutaj jest tak samo ?

: 2013-02-22, 09:24
autor: gjom
To jest silnik 1.9D bez turbo w VW Vento mojego ojca. Termostat jest w dość niedogodnym miejscu. Chyba trzeba było demontować pompę wspomagania - nie pamiętam. Jeśli u Ciebie też tam jest to masz lepszy dostęp bo silnik położony jest wzdłuż.

Obrazek

Obrazek

: 2013-02-22, 09:50
autor: tomi308
A były A6 1,9 bez turbo?

: 2013-02-22, 09:54
autor: Matrix1540
Mam to samo u siebie, pasek klinowy sciagasz, nie pamiętam ile ale z 5 srubek jest w mocowaniu pompy. Patrz dobrze bo jedna chyba jest dobrze ukryta. Jak pompe masz na boku to dalej już prosto. Termostat masz w kroccu. Wyciagasz go ( 2 srubki 10-taki) i przy składaniu najpierw termo do krocca a potem uszczelka. Dokładnie przyloz do silnika. Skrec srubkami i nic nie montuj tylko zalej płynem. Powinno wejść tyle ile wyszło;) jak nie bedzie ciec z termo to znaczy że dobrze poskladane.Silnik ogólnie sam się odpowietrza aczkolwiek patrz aby weszło tyle samo płynu co spusciles. Skladasz pompe, zakladasz pasek klinowy i git. Napięcie paska powinno być takie zebys naciskając kciukiem w połowie między pompą a wałem mial 1-1.5 cm ugiecia.

[ Dodano: 2013-02-22, 09:57 ]
tomi308, jakby A6 mialo 64 konie to chyba nawet taksiarze by ich nie kupili;)

: 2013-02-22, 12:22
autor: gjom
tomi308, nie chodzi o to czy były czy nie. To prawie taka sama konstrukcja, chciałem zobrazować żeby Malibu wiedział gdzie zajrzeć, a że akurat Staruszek ma taki silnik w Venciaku to specjalnie leciałem z rana żeby pstryknąć fotkę :ok:

: 2013-02-22, 18:48
autor: J.A.G
Więcej, każde 1.6D/TD 1.9D/TD/TDI (na pompie) ma termostat w tym samym miejscu i taką samą pompę wodną.
Jest tak jak Matrix1540 opisał z tym, że obudowy pompy wcale nie musisz wykręcać, wystarczy tylko ten dolny króciec idący do chłodnicy zdemontować (wcześniej paski, pompę wspomagania, kompresor i co tam masz jeszcze), przykręcony jest na dwie śruby i pod króćcem kryje się termo.

: 2013-05-24, 21:50
autor: misprzytulak
Ze swojej strony polecam montować termostat Wahlera - sprawdziłem kilka firm i tylko ten trzymał idealne 90`. Tym bardziej że cena porównywalna

: 2013-08-31, 19:38
autor: audki
Wahler chyba szedł też na pierwszy montaż, tak mi sie wydaje?? Ja w swoim AEL wymieniłem właśnie na wahler i przyznam ze jest już spokój prawie rok, także polecam ta firmę.

: 2013-08-31, 20:37
autor: J.A.G
W 1.9D miałem z nim problem, 2szt pod rząd trzymały zbyt wysoką temp, 3 jaki wziąłem to bym oryginał serwisowy, nie wiem skąd sklep miał je na miejscu ale cenowo wychodził niewiele więcej niż Wahler i problem się skończył.