[A6-2.5TDI AEL] Świece żarowe
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
elo elo odświeżam kotleta, panowie co może świadczyć o zużyciu świec żarowych? u mnie pojawił się problem tego typu że strasznie długo grzeje umnie świece w samochodzie zanim kontrolka zgaśnie. po zgaszeniu się kontrolki od świec strasznie długo kręci zanim zapali ok 15-20 sekund. po odpaleniu strasznie zakopci i normalnie już chodzi,
następne moje pytanie to czy wymieniać świece samemu czy zawieść lepiej gdzieś do fachowca? po ostatnim programie na TVN turbo o ukręceniu świec w ASO w peugeocie naszedł mnie strach czy sie za to zabierać,
co myślicie?
następne moje pytanie to czy wymieniać świece samemu czy zawieść lepiej gdzieś do fachowca? po ostatnim programie na TVN turbo o ukręceniu świec w ASO w peugeocie naszedł mnie strach czy sie za to zabierać,
co myślicie?
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Głównie złe palenie no i jeszcze jak np. 2 świece grzeją a 3 świece nie grzeją, to chwilę po zapaleniu może rzucać troszkę silnikiem bo te gary których świece nie grzeją po prostu mogą nie załapać i dopiero po chwili silnik będzie chodził normalnie. Widziałem takie przypadki właśnie. Co do tego, że świece długo grzeją zanim zgaśnie kontrolka to na to ma tylko jeden czynnik. Temperatura płynu chłodzącego, tą temperaturę mierzy czujnik 2 pinowy ten w króćcu od góry pomiędzy 1 a drugim cylindrem. Od tego czujnika bym zaczął, a świecę możesz sprawdzić 2 szybkimi sposobami:Dawid2542 pisze:panowie co może świadczyć o zużyciu świec żarowych?
1 sposób- miernik uniwersalny w rękę, przełączasz na omomierz i sonda plusowa do świecy tutaj gdzie nasadza się fajkę, a minusowa sonda do masy np. do głowicy chociażby.
2 sposób- bierzesz w rękę kawałek kabelka i jeden koniec do bolca rozruchowego pod maską, czyli do plusa, a drugi koniec kabelka do świecy na chwilę, jak zaiskrzy to świeca dobra, jeśli nie ma żadnej reakcji to świeca padnięta.
Osobiście korzystam z 1 sposobu.
To już od Ciebie zależy, ja zawsze wymieniam świece sam, dokręcam je książkowym momentem i nigdy nie mam żadnego problemu z ich odkręceniem. Zaś jeżeli np. nie wymieniałeś jeszcze świec w swojej C4 i robił to poprzedni właściciel, mogło być tak, że dopierdzielił świece na chama i możesz mieć teraz problem z odkręceniem, gorsza opcja to zerwanie gwintu w głowicy a o to nie trudno, gdyż jak wiadomo głowica jest aluminiowa.Dawid2542 pisze:czy wymieniać świece samemu czy zawieść lepiej gdzieś do fachowca?
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Miernikiem można także sprawdzić na inny sposób, a mianowicie sprawdzenie obwodu świecy żarowej. Jeden kabelek z miernika do masy, drugi do tego bolca gdzie przychodzi fajka, i wtedy albo mamy piiiiii i świeca jest sprawna, lub nie ma żadnego sygnału co świadczy o tym iż świeczka jest kaput.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
a więc byłem u elektryka samochodowego ponieważ zgubiło mi się ładowanie akumulatora, przy okazji spytałem się czy może sprawdzić mi świece żarowe, pozdejmował fajki, wziął plus z pod maski i dotknął główki świecy, zaiskrzyło się na główce i po tym stwierdził że są dobre, czy to też jest jakiś sposób na sprawdzenie?
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Dokładnie, chyba żeby tak sprawdzić konkretnie to wyjąć świece i po prostu podłączyć, zobaczyć w jakim czasie się nagrzeje i czy cała czerwona, i 5 świec tak sprawdzić i porównać. Ewentualnie to zmierzyć oporności omomierzem, sposób nr 1 który też opisałem. W moim przypadku wszystkie świece miały tą samą wartość ( rzecz w tym, że nie pamiętam jaką..) a świeca spalona miała chyba jak dobrze pamiętam ok 108Ohm.
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
To ja mam trochę inne pytanie.
Przy okazji sprawdzania świeczek (bo coś dziwnie zaczął palić w zimę) to wyszło że jedna z fajek to już tak mocno zaśniedziała/zardzewiała (razem ze świecą ) , że aż plastik na niej cały popękał i teraz nie bardzo mam ją jak założyć na świecę... ktoś to przerabiał już, czy muszę sobie nowe przewody do świec załatwić?
A, drugie pytanie, to jak pracuje silnik jak jeden garnek nie zaskoczy? Może mieć wyższe obroty, czy tylko będzie nierówna praca?
A świeczki które mam sprawne to tak 4ohm; 4,1ohm; 6,7ohm; 7,1ohm i jedna całkiem zardzewiała
Przy okazji sprawdzania świeczek (bo coś dziwnie zaczął palić w zimę) to wyszło że jedna z fajek to już tak mocno zaśniedziała/zardzewiała (razem ze świecą ) , że aż plastik na niej cały popękał i teraz nie bardzo mam ją jak założyć na świecę... ktoś to przerabiał już, czy muszę sobie nowe przewody do świec załatwić?
A, drugie pytanie, to jak pracuje silnik jak jeden garnek nie zaskoczy? Może mieć wyższe obroty, czy tylko będzie nierówna praca?
A świeczki które mam sprawne to tak 4ohm; 4,1ohm; 6,7ohm; 7,1ohm i jedna całkiem zardzewiała
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Z przewodami do świec to różnie bywa. Nowe fajki są dostępne tylko w ASO i kosztują ok 40zł/szt. Ja zrobiłem tak, że obciąłem te fajki całkowicie, kupiłem w sklepie elektrycznym takie okrągłe wsuwki, polutowałem do kabli, i ciasno nasadziłem te wsuwki na świece. Jak wyciągałem wtryski to specjalnie sprawdzałem i wszystkie świeczki pięknie grzeją. A wcześniej grzały jak chciały, więc polecam zrobić z tym porządek.
A tą zardzewiałą świece przejedź papierem ściernym, tylko chodzi mi o miejsce styku z fajką a nie grot świecy Wyczyścisz ładnie papierkiem i będzie malina, z pozostałymi świecami możesz zrobić to samo. Na pewno w niczym to nie zaszkodzi a nawet się poprawi, bo przewodzenie będzie lepsze.
[ Dodano: 2012-12-05, 18:34 ]
A jeszcze jeden sposób z kablami od świec, połam te fajki całkowicie i powypierdzielaj, zostanie ci wtedy sama ta wsuwka, ściskasz ją delikatnie kombinerkami, nasadzasz na świecę na "ciasno" , można jeszcze cyknąć cyną dla pewności, na to rurka termokurczliwa i też bardzo dobre rozwiązanie. Na forum A80 widziałem jeszcze jeden ciekawy patent.Mianowicie skręcenie kabla ze świecą za pomocą kostek elektrycznych.
Nierówna praca, poczułbyś to na pewno, bo szarpie całą budą jak silnik nie chodzi na któryś gar. Czy podwyższone obroty, ciężko powiedzieć bo się nie spotkałem.msk pisze:jak pracuje silnik jak jeden garnek nie zaskoczy? Może mieć wyższe obroty, czy tylko będzie nierówna praca?
A tą zardzewiałą świece przejedź papierem ściernym, tylko chodzi mi o miejsce styku z fajką a nie grot świecy Wyczyścisz ładnie papierkiem i będzie malina, z pozostałymi świecami możesz zrobić to samo. Na pewno w niczym to nie zaszkodzi a nawet się poprawi, bo przewodzenie będzie lepsze.
[ Dodano: 2012-12-05, 18:34 ]
A jeszcze jeden sposób z kablami od świec, połam te fajki całkowicie i powypierdzielaj, zostanie ci wtedy sama ta wsuwka, ściskasz ją delikatnie kombinerkami, nasadzasz na świecę na "ciasno" , można jeszcze cyknąć cyną dla pewności, na to rurka termokurczliwa i też bardzo dobre rozwiązanie. Na forum A80 widziałem jeszcze jeden ciekawy patent.Mianowicie skręcenie kabla ze świecą za pomocą kostek elektrycznych.