[A6-2.5TDI AEL] Świece żarowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

elo elo odświeżam kotleta, panowie co może świadczyć o zużyciu świec żarowych? u mnie pojawił się problem tego typu że strasznie długo grzeje umnie świece w samochodzie zanim kontrolka zgaśnie. po zgaszeniu się kontrolki od świec strasznie długo kręci zanim zapali ok 15-20 sekund. po odpaleniu strasznie zakopci i normalnie już chodzi,
następne moje pytanie to czy wymieniać świece samemu czy zawieść lepiej gdzieś do fachowca? po ostatnim programie na TVN turbo o ukręceniu świec w ASO w peugeocie naszedł mnie strach czy sie za to zabierać,
co myślicie?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dawid2542 pisze:panowie co może świadczyć o zużyciu świec żarowych?
Głównie złe palenie no i jeszcze jak np. 2 świece grzeją a 3 świece nie grzeją, to chwilę po zapaleniu może rzucać troszkę silnikiem bo te gary których świece nie grzeją po prostu mogą nie załapać i dopiero po chwili silnik będzie chodził normalnie. Widziałem takie przypadki właśnie. Co do tego, że świece długo grzeją zanim zgaśnie kontrolka to na to ma tylko jeden czynnik. Temperatura płynu chłodzącego, tą temperaturę mierzy czujnik 2 pinowy ten w króćcu od góry pomiędzy 1 a drugim cylindrem. Od tego czujnika bym zaczął, a świecę możesz sprawdzić 2 szybkimi sposobami:
1 sposób- miernik uniwersalny w rękę, przełączasz na omomierz i sonda plusowa do świecy tutaj gdzie nasadza się fajkę, a minusowa sonda do masy np. do głowicy chociażby.
2 sposób- bierzesz w rękę kawałek kabelka i jeden koniec do bolca rozruchowego pod maską, czyli do plusa, a drugi koniec kabelka do świecy na chwilę, jak zaiskrzy to świeca dobra, jeśli nie ma żadnej reakcji to świeca padnięta.
Osobiście korzystam z 1 sposobu.
Dawid2542 pisze:czy wymieniać świece samemu czy zawieść lepiej gdzieś do fachowca?
To już od Ciebie zależy, ja zawsze wymieniam świece sam, dokręcam je książkowym momentem i nigdy nie mam żadnego problemu z ich odkręceniem. Zaś jeżeli np. nie wymieniałeś jeszcze świec w swojej C4 i robił to poprzedni właściciel, mogło być tak, że dopierdzielił świece na chama i możesz mieć teraz problem z odkręceniem, gorsza opcja to zerwanie gwintu w głowicy a o to nie trudno, gdyż jak wiadomo głowica jest aluminiowa.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

GTR34, Jaką oporność ma działająca świeca ? :-P
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nie pamiętam :-P Ale jakieś cyferki zawsze się pokażą czy jest sprawna mniej czy więcej. Nie działająca kompletnie świeca będzie miała oporność 0. Na jutro mogę wam sprawdzić u siebie jakie mam oporności na swoich świeczkach ;-)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Miernikiem można także sprawdzić na inny sposób, a mianowicie sprawdzenie obwodu świecy żarowej. Jeden kabelek z miernika do masy, drugi do tego bolca gdzie przychodzi fajka, i wtedy albo mamy piiiiii i świeca jest sprawna, lub nie ma żadnego sygnału co świadczy o tym iż świeczka jest kaput.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Jak świeca jest niesprawna top ma oporność nieskończona-brak obwodu.jak dobra to ma kilka omów (nie mam pojęcia ile dokładnie)
160+PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Najpewniejszy sposób to wykręcenie, podłączenie zasilania na stole i obserwacja jakości żarzenia. Świeca posiadająca dobre wartości oporu nie koniecznie musi być sprawna w 100%. Grzać może ale czy odpowiednio szybko i równomiernie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

a więc byłem u elektryka samochodowego ponieważ zgubiło mi się ładowanie akumulatora, przy okazji spytałem się czy może sprawdzić mi świece żarowe, pozdejmował fajki, wziął plus z pod maski i dotknął główki świecy, zaiskrzyło się na główce i po tym stwierdził że są dobre, czy to też jest jakiś sposób na sprawdzenie? :roll:
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Przecież o tym sposobie sprawdzania świecy pisałem parę postów wyżej..
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

GTR34, oooops teraz dopiero doczytałem o tym 2 sposobie :wstyd:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tylko że to jest sposób prowizoryczny, bardziej na sprawdzenie czy świeca pobiera jakiś prąd ale nie czy prawidłowo się grzeje...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Dawid2542 pisze:wziął plus z pod maski i dotknął główki świecy
Iskra może być ale to nie oznacza, że świeca grzeje prawidłowo cała.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dokładnie, chyba żeby tak sprawdzić konkretnie to wyjąć świece i po prostu podłączyć, zobaczyć w jakim czasie się nagrzeje i czy cała czerwona, i 5 świec tak sprawdzić i porównać. Ewentualnie to zmierzyć oporności omomierzem, sposób nr 1 który też opisałem. W moim przypadku wszystkie świece miały tą samą wartość ( rzecz w tym, że nie pamiętam jaką..) a świeca spalona miała chyba jak dobrze pamiętam ok 108Ohm.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

To ja mam trochę inne pytanie.

Przy okazji sprawdzania świeczek (bo coś dziwnie zaczął palić w zimę) to wyszło że jedna z fajek to już tak mocno zaśniedziała/zardzewiała (razem ze świecą :oops: ) , że aż plastik na niej cały popękał i teraz nie bardzo mam ją jak założyć na świecę... ktoś to przerabiał już, czy muszę sobie nowe przewody do świec załatwić?

A, drugie pytanie, to jak pracuje silnik jak jeden garnek nie zaskoczy? Może mieć wyższe obroty, czy tylko będzie nierówna praca?

A świeczki które mam sprawne to tak 4ohm; 4,1ohm; 6,7ohm; 7,1ohm i jedna całkiem zardzewiała :evil:
Obrazek
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Z przewodami do świec to różnie bywa. Nowe fajki są dostępne tylko w ASO i kosztują ok 40zł/szt. Ja zrobiłem tak, że obciąłem te fajki całkowicie, kupiłem w sklepie elektrycznym takie okrągłe wsuwki, polutowałem do kabli, i ciasno nasadziłem te wsuwki na świece. Jak wyciągałem wtryski to specjalnie sprawdzałem i wszystkie świeczki pięknie grzeją. A wcześniej grzały jak chciały, więc polecam zrobić z tym porządek.
msk pisze:jak pracuje silnik jak jeden garnek nie zaskoczy? Może mieć wyższe obroty, czy tylko będzie nierówna praca?
Nierówna praca, poczułbyś to na pewno, bo szarpie całą budą jak silnik nie chodzi na któryś gar. Czy podwyższone obroty, ciężko powiedzieć bo się nie spotkałem.
A tą zardzewiałą świece przejedź papierem ściernym, tylko chodzi mi o miejsce styku z fajką a nie grot świecy :mrgreen: Wyczyścisz ładnie papierkiem i będzie malina, z pozostałymi świecami możesz zrobić to samo. Na pewno w niczym to nie zaszkodzi a nawet się poprawi, bo przewodzenie będzie lepsze.

[ Dodano: 2012-12-05, 18:34 ]
A jeszcze jeden sposób z kablami od świec, połam te fajki całkowicie i powypierdzielaj, zostanie ci wtedy sama ta wsuwka, ściskasz ją delikatnie kombinerkami, nasadzasz na świecę na "ciasno" , można jeszcze cyknąć cyną dla pewności, na to rurka termokurczliwa i też bardzo dobre rozwiązanie. Na forum A80 widziałem jeszcze jeden ciekawy patent.Mianowicie skręcenie kabla ze świecą za pomocą kostek elektrycznych.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”