[A6-2.5TDI AEL] Ustawienie wałka rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

[A6-2.5TDI AEL] Ustawienie wałka rozrządu

Post autor: audki »

Witam kolegów mam pytanie jak powinien byc prawidłowo ustawiony wałek?? załączam zdjęcia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Tak jak pierwsze dwa zdjęcia. Po prostu w ten rowek musi wejść jakiś płaskownik lub klucz płaski który z obu stron będzie się opierał o płaszczyznę głowicy gdzie przykręca się pokrywę klawiatury.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

afro89 pisze:Tak jak pierwsze dwa zdjęcia. Po prostu w ten rowek musi wejść jakiś płaskownik lub klucz płaski który z obu stron będzie się opierał o płaszczyznę głowicy gdzie przykręca się pokrywę klawiatury.
A popychacze na pierwszym cylindrze nie powinny być w górnym położeniu zdjęcie nr4?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

No właśnie tak są. Oba zawory zamknięte, tłok w GMP.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

audki, Kurde sorry za pomyłkę. Krzywki muszą być tak jak na 4 zdjęciu, nie wiem jakim cudem ale źle popatrzałem na zdjęcie i w głowie pokręciłem silnikiem w drugą stronę hehehe. Jeszcze raz sorki za pomyłkę i pozdro.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

afro89 pisze:audki, Kurde sorry za pomyłkę. Krzywki muszą być tak jak na 4 zdjęciu, nie wiem jakim cudem ale źle popatrzałem na zdjęcie i w głowie pokręciłem silnikiem w drugą stronę hehehe. Jeszcze raz sorki za pomyłkę i pozdro.
Tak ustawiłem, ale coś nie chce zagadać, będę musiał zajrzeć głębiej, tak jak by pompa nie dawała.
Przy okazji jaki powinien być statyczny kat??
Ostatnio zmieniony 2016-08-06, 21:21 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

audki, a masz dobrze ustawioną tą pompę???? Jak coś to przyśpiesz zapłon o jeden ząbek.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

afro89 pisze:audki, a masz dobrze ustawioną tą pompę???? Jak coś to przyśpiesz zapłon o jeden ząbek.
Ustawiłem wszystko na fabryczne znaki. Teoretycznie powinien na widok kluczyka palić.
Ostatnio zmieniony 2016-08-06, 21:31 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

audki, u mnie po ustawieniu na znaki nie palił wcale :) Kombinuj z pompą, w końcu zagada i wtedy ustawisz kąt tak jak trzeba
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

audki, Przyśpiesz zapłon na pompie o jeden ząbek. powinien odpalić i tak jak przedmówca napisał potem doregulujesz kąt na kompie.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Dokładnie, u mnie przy poskładanym rozrządzie w 100% dokładnie na znaki też palił ale ciężko, trzeba trochę wyprzedzić na pompie.

Pzdr
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

various pisze:Dokładnie, u mnie przy poskładanym rozrządzie w 100% dokładnie na znaki też palił ale ciężko, trzeba trochę wyprzedzić na pompie.

Pzdr

Nie trochę a o jeden ząbek tak jak pisze AFro. ;)
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Walek ma byc ustawiony jak na pierwszym i ostatnim foto.
Na wale znak "0" na walku naciecie ponad plaszczyzna glowicy, i na pierwszym garze krzywki maja byc w gorze bo pierwszy gar jest w suwie pracy, jak masz krzywki w dol to masz walek przekrecony o 180*, nic sie nie stalo ale pompa daje nie na te gary co potrzeba.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

arwam pisze:Walek ma byc ustawiony jak na pierwszym i ostatnim foto.
Na wale znak "0" na walku naciecie ponad plaszczyzna glowicy, i na pierwszym garze krzywki maja byc w gorze bo pierwszy gar jest w suwie pracy, jak masz krzywki w dol to masz walek przekrecony o 180*, nic sie nie stalo ale pompa daje nie na te gary co potrzeba.
Juz wszystko ustawione jak fabryka:) pali na widok kluczyka :)
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Witam. Mam ten sam problem wszystko ustawione na znaki i nie pali. Możesz napisać jak sobie z tym poradziłeś?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”