Witam serdecznie.
Moje pytanie - który z czujników w układzie chłodzenia odpowiada za temperaturę wskazywaną na 51 kanale klimatronika. To jest ten niebieski między silnikiem a grodzią?
Moje autko ma nowy termostat (przewody ciepłe, miękkie), temp na vagu 90*C, na desce zero bo zdechł czteropinowiec (zaraz leci do wymiany), natomiast na klimatroniku dochodzi przy mocnym butowaniu max na 83*C, z reguły 79-80*C. Jeszcze w lato normalnie wchodził na 90*C i było ok. Dodatkowo auto nie grzeje w środku jak należy. Czy możliwe jest, że uszkodzony czujnik wpływa na pracę nagrzewnicy (jej otwierania zamykania) ?
dzięki z góry i pozdrawiam
[A6-2.5TDI AEL] Czujnik temperatury chłodziwa
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
masz walniety termostat albo zamulona nagrzewnice-
przy prawidłowo działającym termostacie przy temp -10C po 13km od odpalenia na klimatroniku pokazuje mi sie 90'C. Co do wskaźnika na liczniku czasem bdzikuje - ale jak chwile pojedze temp skacze na 90 na liczniku,
opropos klimatroniku non stop 89-90 pokazuje- kanał 51 klimatronika - za ten kanał odpowiada inny czujnik - znajdujący sie w weżach doprowadzajacych płyn do nagrzewnicy
- jak masz wyłaczony nawiew- klimatronik przez zawór podcisnieniowy zamyka obieg płynu do nagrzewnicy - nie przepływa plyn - przez co nie ma tam cieplego płynu ( brak obiegu) przez co widac że temp na kanale 51 jest niska-
Ale jak mam nagrzany do 90 silnik , ale klimatronik wyłaczony- jak nagle odpale kanał 51 widac jak temperatura rosnie - wskazania lecą od np 40'C przez 50-60-do 88-90
i dzieje sie to tak szybko ze w przeciagu np 6-7 sekund widac przeskakujace cyferki
ja mam nowy termostat od grudnia bo zmienilem na wahlera .
przy prawidłowo działającym termostacie przy temp -10C po 13km od odpalenia na klimatroniku pokazuje mi sie 90'C. Co do wskaźnika na liczniku czasem bdzikuje - ale jak chwile pojedze temp skacze na 90 na liczniku,
opropos klimatroniku non stop 89-90 pokazuje- kanał 51 klimatronika - za ten kanał odpowiada inny czujnik - znajdujący sie w weżach doprowadzajacych płyn do nagrzewnicy
- jak masz wyłaczony nawiew- klimatronik przez zawór podcisnieniowy zamyka obieg płynu do nagrzewnicy - nie przepływa plyn - przez co nie ma tam cieplego płynu ( brak obiegu) przez co widac że temp na kanale 51 jest niska-
Ale jak mam nagrzany do 90 silnik , ale klimatronik wyłaczony- jak nagle odpale kanał 51 widac jak temperatura rosnie - wskazania lecą od np 40'C przez 50-60-do 88-90
i dzieje sie to tak szybko ze w przeciagu np 6-7 sekund widac przeskakujace cyferki
ja mam nowy termostat od grudnia bo zmienilem na wahlera .
Ostatnio zmieniony 2017-02-11, 13:52 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE