[A6-2.5TDI AEL] Długość grzania świec żarowych w AELu
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-12-31, 20:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp
[A6-2.5TDI AEL] Długość grzania świec żarowych w AELu
Witam Wszystkich
Zwracam się do Was z pytankiem o czas grzania świec w AELu, mianowicie kontrolka od świec zapala się i przy temperaturze +1 na zewnątrz grzeją około 8 sekund. Ogólnie czas grzania jest proporcjonalny do temperatur na zewnątrz. Dzisiaj przy temperaturze 8 stopni temp. silnika grzały około 4 sekund, niby wszystko ok. Ale autko zaczęło gorzej palić, poległy 4 świece niby normalne nic nie może wiecznie trwać. Podczas szukania nowych świeczek okazało się że takie same występują w silnikach 1,9 tdi i tu nasuwają mi się pytania. W 1,9 przy tych samych temperaturach grzeją dużo krócej( auta stoją obok siebie na parkingu i różnica temperatur widzianych przez ECU to 3-4 stopnie,) Czy mogę mieć wstawiony jakiś rezestorek żeby ECU widziało inną temperaturę w co nie do końca wierzę bo temperatura rośnie w miarę rozgrzewania silnika. Czy te świece mogą tak długo grzać jak w mojej A6 oraz jak to jest u Was? oraz czy w AELu jest możliwość zmiany czasu grzania świec poprzez zmianę wartości adaptacji? W 1,9 tdi ALH jest taka możliwość.
Zwracam się do Was z pytankiem o czas grzania świec w AELu, mianowicie kontrolka od świec zapala się i przy temperaturze +1 na zewnątrz grzeją około 8 sekund. Ogólnie czas grzania jest proporcjonalny do temperatur na zewnątrz. Dzisiaj przy temperaturze 8 stopni temp. silnika grzały około 4 sekund, niby wszystko ok. Ale autko zaczęło gorzej palić, poległy 4 świece niby normalne nic nie może wiecznie trwać. Podczas szukania nowych świeczek okazało się że takie same występują w silnikach 1,9 tdi i tu nasuwają mi się pytania. W 1,9 przy tych samych temperaturach grzeją dużo krócej( auta stoją obok siebie na parkingu i różnica temperatur widzianych przez ECU to 3-4 stopnie,) Czy mogę mieć wstawiony jakiś rezestorek żeby ECU widziało inną temperaturę w co nie do końca wierzę bo temperatura rośnie w miarę rozgrzewania silnika. Czy te świece mogą tak długo grzać jak w mojej A6 oraz jak to jest u Was? oraz czy w AELu jest możliwość zmiany czasu grzania świec poprzez zmianę wartości adaptacji? W 1,9 tdi ALH jest taka możliwość.
Dawid W
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Przy + 8 nie powiny grzać świece w zadnym tdi .Grzeją zwykle poniżej 5 stopni .Podłącz przed odpaleniem pod vaga i porównaj temperaturę otoczenia z temperaturą widziana przez ECU .To że na liczniku widzisz dobrą temperaturę nie znaczy ze temp. dla ecu jest taka sama .ECU korzysta z oddzielnego czujnika ,a nawet jak jest to czujnik typu "dwa w jednym " to odczyt dla ecu jest niezalezny od odczytu dla licznikaDawid W pisze: Czy mogę mieć wstawiony jakiś rezestorek żeby ECU widziało inną temperaturę w co nie do końca wierzę bo temperatura rośnie w miarę rozgrzewania silnika
Nie ma takiej opcjiDawid W pisze: czy w AELu jest możliwość zmiany czasu grzania świec poprzez zmianę wartości adaptacji?
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-12-31, 20:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp
Cześć i dziękuję za odzew.
Proszę upewnijcie mnie że temperaturę jaką widzi EKU odczytam w bloku 7, silnika w
pozycji nr 4, natomiast pod jedynką mam temperaturę paliwa, 2 stan układu chłodzenia- nie wiem czy rozumieć przez to włączone wiatraki czy co a 3 to temperatura w dolocie? oraz jak się do tego ma czujnik G110 z klimatronika który pokazuje 16 st. a blok 7 okienko 4 40st.
Klima jak i silnik żadnych błędów.
Z moich obserwacji wynika że okienko 2 w bloku 7 silnika jest od temperatury w dolocie a z kolei w 3 okienku nie mam nic.
Proszę upewnijcie mnie że temperaturę jaką widzi EKU odczytam w bloku 7, silnika w
pozycji nr 4, natomiast pod jedynką mam temperaturę paliwa, 2 stan układu chłodzenia- nie wiem czy rozumieć przez to włączone wiatraki czy co a 3 to temperatura w dolocie? oraz jak się do tego ma czujnik G110 z klimatronika który pokazuje 16 st. a blok 7 okienko 4 40st.
Klima jak i silnik żadnych błędów.
Z moich obserwacji wynika że okienko 2 w bloku 7 silnika jest od temperatury w dolocie a z kolei w 3 okienku nie mam nic.
Dawid W
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dawid W, poogladaj ten filmik - rozjaśni ci wiele rzeczy.
tak btw. mój ael z przebiegiem prawie 400kkm przy temp +8 po nocy , nie grzeje wcale świec i zapala od 3 obrotów wałem. Jak załącza świece - czyli przy min +5 i mniej - pali od strzała.
Wtryski fabryczne nigdy nie grzebane -ale koncówki już pewnie zajechane...
Dużo dała dobra regulacja kąta wtrysku + dawki.
Ale największym plusem okazało sie wymienienie samemu uszczelki pod tłokorozdzielaczem- + reszty innych oringów w pompie - po tym zabiegu normalnie dymienie spadło o 50% , czy to na wolnych obrotach czy przy bucie, ale najlepsze jest to ze silnik mega lepiej odpala - chyba pompa trzyma teraz dobre wew ciśnienie.
tak btw. mój ael z przebiegiem prawie 400kkm przy temp +8 po nocy , nie grzeje wcale świec i zapala od 3 obrotów wałem. Jak załącza świece - czyli przy min +5 i mniej - pali od strzała.
Wtryski fabryczne nigdy nie grzebane -ale koncówki już pewnie zajechane...
Dużo dała dobra regulacja kąta wtrysku + dawki.
Ale największym plusem okazało sie wymienienie samemu uszczelki pod tłokorozdzielaczem- + reszty innych oringów w pompie - po tym zabiegu normalnie dymienie spadło o 50% , czy to na wolnych obrotach czy przy bucie, ale najlepsze jest to ze silnik mega lepiej odpala - chyba pompa trzyma teraz dobre wew ciśnienie.
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-12-31, 20:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp
Czesc
Dodek pompa jest suchutka i pół roku temu byla robiona. Po za tym temperatury po nocce są podobne w 1i4 polu ale to akurat jest juz pikus Wymienilem swieczki i chyba coś dostało mi się do tłoka, jak te silniku nigdyb nie grzeszyly kultura pracy to teraz wogole jest tragedia. Podejrzewam podparcie zaworu i może nie jest to odpowiedni dział ale zwarzywszy na powyższe proszę o wyrozumialość. Jak poznac bez mierzenia ciśnienia czy jest coś nie halo. Czy korekcje dawek coś pokazą? Silnik chodzi równo jak cieply pali na dodyk odnosze wrazenie ze dymi.
Dodek pompa jest suchutka i pół roku temu byla robiona. Po za tym temperatury po nocce są podobne w 1i4 polu ale to akurat jest juz pikus Wymienilem swieczki i chyba coś dostało mi się do tłoka, jak te silniku nigdyb nie grzeszyly kultura pracy to teraz wogole jest tragedia. Podejrzewam podparcie zaworu i może nie jest to odpowiedni dział ale zwarzywszy na powyższe proszę o wyrozumialość. Jak poznac bez mierzenia ciśnienia czy jest coś nie halo. Czy korekcje dawek coś pokazą? Silnik chodzi równo jak cieply pali na dodyk odnosze wrazenie ze dymi.
Dawid W
- LuzaQ
- Czeladnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
- Imię: Paweł
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Biała Podlaska
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jaki masz ustawiony kąt wtrysku dodek ? i dawke ? (chodzi Ci o startową) ?Dodek pisze:Dawid W, poogladaj ten filmik - rozjaśni ci wiele rzeczy.
tak btw. mój ael z przebiegiem prawie 400kkm przy temp +8 po nocy , nie grzeje wcale świec i zapala od 3 obrotów wałem. Jak załącza świece - czyli przy min +5 i mniej - pali od strzała.
Wtryski fabryczne nigdy nie grzebane -ale koncówki już pewnie zajechane...
Dużo dała dobra regulacja kąta wtrysku + dawki.
Ale największym plusem okazało sie wymienienie samemu uszczelki pod tłokorozdzielaczem- + reszty innych oringów w pompie - po tym zabiegu normalnie dymienie spadło o 50% , czy to na wolnych obrotach czy przy bucie, ale najlepsze jest to ze silnik mega lepiej odpala - chyba pompa trzyma teraz dobre wew ciśnienie.
Rym cym cym, z rury czarny dym.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
LuzaQ, dawka startowa nie tykana - lepiej tego nie rusz bo nawet na zajechanych wtryskach te ust początkowe działają bardzo dobrze.
Podejrzewam że po wymianie pompy masz zrąbany na maxa kat wtrysku oraz dawke.
Kąt w basic settings (obroty 1000) u mnie wynosi na rozgrzanym do 90;c silniku z tego co pamietam ok 60' i miesci sie idealnie pośrodku pomiedzy liniami w wykresie TDI Timing.
Jednakże kiedyś miałem kąt ustawiany na 75' i odpalał jeszcze lepiej ale silnik pracował bardziej twardo. Tak jak teraz jest bdb i mało dymu. Dawka 3.5mg - gr 001
Sprawdzałeś czujnik temp paliwa po nocy na zimnym silniku - vagiem tak jak na tym filmiku ?
Ten czujnik też jest odpowiedzialny w dużym stopniu za prawidłowe nastawy i odpalanie.
Jak nie to to masz walniety główny czujnik od temp wody (ten co po odpieciu jego grzeją świece non stop nieważne jaka jest temp silnika)
Ps sprawdz jeszcze raz czy nie masz wycieków paliwa z pompy nawet delikatnych- w okolicach nastawnika - zawsze sprawdzaj na zimnym silniku przy odpalaniu bo jak silnik tylko lekko sie rozgrzeje całośc sie uszczelnia i przestaje cieknąć... Ale
jeżeli tu nawet sie poci paliwem - to dzieją sie cuda bo pompa gubi ciśnienie wew. paliwo sie zaczyna cofać do baku i cały układ sie zapowietrza. Potem tylko trzeba fługo chełtać- przerabiałem ten temat a ludzie dorawdzali wymiane weży od silnika do baku i inne cuda a'la zaworki wzrotne na weżykach .
Podejrzewam że po wymianie pompy masz zrąbany na maxa kat wtrysku oraz dawke.
Kąt w basic settings (obroty 1000) u mnie wynosi na rozgrzanym do 90;c silniku z tego co pamietam ok 60' i miesci sie idealnie pośrodku pomiedzy liniami w wykresie TDI Timing.
Jednakże kiedyś miałem kąt ustawiany na 75' i odpalał jeszcze lepiej ale silnik pracował bardziej twardo. Tak jak teraz jest bdb i mało dymu. Dawka 3.5mg - gr 001
Sprawdzałeś czujnik temp paliwa po nocy na zimnym silniku - vagiem tak jak na tym filmiku ?
Ten czujnik też jest odpowiedzialny w dużym stopniu za prawidłowe nastawy i odpalanie.
Jak nie to to masz walniety główny czujnik od temp wody (ten co po odpieciu jego grzeją świece non stop nieważne jaka jest temp silnika)
Ps sprawdz jeszcze raz czy nie masz wycieków paliwa z pompy nawet delikatnych- w okolicach nastawnika - zawsze sprawdzaj na zimnym silniku przy odpalaniu bo jak silnik tylko lekko sie rozgrzeje całośc sie uszczelnia i przestaje cieknąć... Ale
jeżeli tu nawet sie poci paliwem - to dzieją sie cuda bo pompa gubi ciśnienie wew. paliwo sie zaczyna cofać do baku i cały układ sie zapowietrza. Potem tylko trzeba fługo chełtać- przerabiałem ten temat a ludzie dorawdzali wymiane weży od silnika do baku i inne cuda a'la zaworki wzrotne na weżykach .
AEL INSIDE
- LuzaQ
- Czeladnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
- Imię: Paweł
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Biała Podlaska
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dzieki za info ale pompa sucha jakies 2 tkm oddalem do uszczelnieniaDodek pisze:LuzaQ, dawka startowa nie tykana - lepiej tego nie rusz bo nawet na zajechanych wtryskach te ust początkowe działają bardzo dobrze.
Podejrzewam że po wymianie pompy masz zrąbany na maxa kat wtrysku oraz dawke.
Kąt w basic settings (obroty 1000) u mnie wynosi na rozgrzanym do 90;c silniku z tego co pamietam ok 60' i miesci sie idealnie pośrodku pomiedzy liniami w wykresie TDI Timing.
Jednakże kiedyś miałem kąt ustawiany na 75' i odpalał jeszcze lepiej ale silnik pracował bardziej twardo. Tak jak teraz jest bdb i mało dymu. Dawka 3.5mg - gr 001
Sprawdzałeś czujnik temp paliwa po nocy na zimnym silniku - vagiem tak jak na tym filmiku ?
Ten czujnik też jest odpowiedzialny w dużym stopniu za prawidłowe nastawy i odpalanie.
Jak nie to to masz walniety główny czujnik od temp wody (ten co po odpieciu jego grzeją świece non stop nieważne jaka jest temp silnika)
Ps sprawdz jeszcze raz czy nie masz wycieków paliwa z pompy nawet delikatnych- w okolicach nastawnika - zawsze sprawdzaj na zimnym silniku przy odpalaniu bo jak silnik tylko lekko sie rozgrzeje całośc sie uszczelnia i przestaje cieknąć... Ale
jeżeli tu nawet sie poci paliwem - to dzieją sie cuda bo pompa gubi ciśnienie wew. paliwo sie zaczyna cofać do baku i cały układ sie zapowietrza. Potem tylko trzeba fługo chełtać- przerabiałem ten temat a ludzie dorawdzali wymiane weży od silnika do baku i inne cuda a'la zaworki wzrotne na weżykach .
A dopiero z dwa tygodnie temu kupilem kable
I doregulowalem kat wtrysku z 125 (zrobilem tak wlasnie z 2 tkm) na okolo 65 -67 (skacze)
Dawke startowa mam seryjna.Sprawdze jak mowisz jeszcze temp paliwa jak mowisz
Oraz dawke paliwa tez mam 3.5 mg
A czujnik mam raczej uwalony tylko ten co daje info na zegary (4 pin kwadraciak)
Bo zegar mi swiruje i zle pokazuje temperature. Na vagu mam ladnie w granicach 90 i podbnie na klimatroniku na kanale 51. A sam licznik stoi gdzies na 50
Zapytalem Cie o twoje nastawy bo mi ael automat co bym nie robil i jaknie jezdzil nie moge zejsc ponizej 10l\100km. Sprawdze niedlugo po wymianie czujnika spalanie chodz niby ten czujnik nie jest od komputera ale moze tez daje jakies dodatkowe info ?
Ostatnio zmieniony 2018-01-12, 12:46 przez LuzaQ, łącznie zmieniany 2 razy.
Rym cym cym, z rury czarny dym.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Chodziło mi o ten czujnik g62 - w elsie jako 1 etap sprawadzania systemu grzania swiec to sprawdzenie tego czujnika - nast każą sprawdzać przekaźniki a na koncu kopułki swiec i same swiece.
Jeżdziłem kumpla volvo s80 z aelem + automat , silnik ma w idealnym stan a i tak srednio mu pali 9l ropy
mi a6 pali srednio 7, 7.5. Na trasie czasem i 2 litry mniej . ale chyba tak to jest w starych automatach, w manualu jest o wiele oszczedniej
Jeżdziłem kumpla volvo s80 z aelem + automat , silnik ma w idealnym stan a i tak srednio mu pali 9l ropy
mi a6 pali srednio 7, 7.5. Na trasie czasem i 2 litry mniej . ale chyba tak to jest w starych automatach, w manualu jest o wiele oszczedniej
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-12-31, 20:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp
Panowid widzę ze pojawił się temat spalania, mój AEL palił u wroga do 130 6-7 u nas w cyklu mieszanym okolo 10 Ale jesli chodzi o klekot mojego cudeńka to czy luz na kole zebatym tym na wale plus przestawiony rozrzad około ząbek dwa moze powodować że tloki widzą się zaworami. Rano odpalił na dodtyk aż miło i bez żadnego bączka tyle ze przy zimnym pokazywał około 70-80 stopni kąt wtrysku i na tyle go ustawiłem ale jak miał 90 stopni
Dawid W
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dawid W, 80 to juz za za duży kąt. Fakt silnik nawet mający 350kkm nalotu odpala od strzałą ,ale pracuje twardo + jak zauważyłem zbyt szybko sie nagrzewa.
Optymalny kąt to 60-65' wtedy odpala ok i mało pali i normalnie sie nagrzewa.
Luz na kole zebatym to nic dobrego - jak najszybiej to rozbieraj i naprawiaj, bo zetnie klina i rozwali ci góre silnika
Optymalny kąt to 60-65' wtedy odpala ok i mało pali i normalnie sie nagrzewa.
Luz na kole zebatym to nic dobrego - jak najszybiej to rozbieraj i naprawiaj, bo zetnie klina i rozwali ci góre silnika
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-12-31, 20:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gorzów Wlkp
Hej
Problem z klekotem silnika rozwiązany Koło pasowe wału się skończyło na blacie 600 tysia i na kole znaczki audi. Więc jeśli komuś coś zacznie stukać nie wiadomo dokładnie gdzie to warto przyjrzeć się kółku i w moim przypadku zdjęcie paska PK nic nie pomogło. W akcie rozpaczy sprawdziłem ciśnienie oleju w silniku na zimnym 4,5 bara, po 10-15 minutach zeszło do około 3 z hakiem. Zalany mam pól syntetyk. Jak komuś zależy to robiłem też pomiary sprężania więc mogę w przyszłym tygodniu wrzucić dla porównania.
Teraz pytanko dla znawców tych kół pasowych. Jakie koło brać? Przeczytałem dużo złych opinii i FEBI i czy SWAG pakuje do swoich pudełek koła zębate te od paska rozrządu na wał, FEBIego?
Problem z klekotem silnika rozwiązany Koło pasowe wału się skończyło na blacie 600 tysia i na kole znaczki audi. Więc jeśli komuś coś zacznie stukać nie wiadomo dokładnie gdzie to warto przyjrzeć się kółku i w moim przypadku zdjęcie paska PK nic nie pomogło. W akcie rozpaczy sprawdziłem ciśnienie oleju w silniku na zimnym 4,5 bara, po 10-15 minutach zeszło do około 3 z hakiem. Zalany mam pól syntetyk. Jak komuś zależy to robiłem też pomiary sprężania więc mogę w przyszłym tygodniu wrzucić dla porównania.
Teraz pytanko dla znawców tych kół pasowych. Jakie koło brać? Przeczytałem dużo złych opinii i FEBI i czy SWAG pakuje do swoich pudełek koła zębate te od paska rozrządu na wał, FEBIego?
Dawid W
-
- Adept
- Posty: 34
- Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wwl
Jak wymieniałem to większość polecała Corteco:
http://www.iparts.pl/czesc/kolo-pasowe- ... 03034.html
Zrobiłem ok. 20tys km po wymianie i wszystko ok.
http://www.iparts.pl/czesc/kolo-pasowe- ... 03034.html
Zrobiłem ok. 20tys km po wymianie i wszystko ok.