[100-2.5TDI AAT] Chiptuning a6 c4

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
globi666
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2012-01-26, 21:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elblag

[100-2.5TDI AAT] Chiptuning a6 c4

Post autor: globi666 »

Witam posiadam audi z silnikiem 2.5 Tdi 115km i chialbym zwiekszyc moc jaki najlepiej zastosowac chiptuning ile to kosztuje i jak to odzialowuje na zywotnosc silnika :)
:)
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Wymieniając wtryski na .210 (ok 1000zł) i do tego korekta programem (ok 500zł) da ci ok 160 KM przy tej samej ekonomii i żywotności :)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

chyba wtryski 216 i program za 1000zl ;-)
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
lukasz89
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2012-02-25, 13:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gołdap

Post autor: lukasz89 »

Siema, czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to jest możliwe że z fabrycznego 115km osiąga się 160km przy takim samym spalaniu i bez przyspieszonego zuzycia silnika? Przeciez logicznie rzecz biorac przy takim tuningu trzeba wykluczyc jedno z trzech:
ekonomika, zywotnosc, moc ;)
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Dużo mocy uzyskujemy kasując ekologie. Sprawność rośnie, silnik "nie zwraca uwagi" ile syfu do atmosfery wypuszcza.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

nowe wtryski popierwsze dużo lepiej rozpylają paliwo
po drugie wtryski 0.216 maja wieksze srednice otworów co zwieksza dawkowanie silnika ale nie objawia się to wiekszym spalaniem, auto po prostu o wiele lepiej reaguje na gaz..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

I też przez to, że uzyskuje się więcej Nm na niższych obrotach :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

lukasz89, to nie perpetum, moc sama z siebie się nie bierze. Po chipie (to również nie jest jednoznaczne, program prawidłowo robi się pod konkretne auto i przez konkretnego tunra) spala zależnie od stylu jazdy, z tym że jeżdżąc spokojnie można nawet zmniejszyć deko spalanie ale pałując zawsze zwiększyć i to sporo. Bierze się to poniekąd ze wspomnianego momentu, zwłaszcza w dieslu.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

Ja w swoim AAT miałem 116 KM a tak myslałem do czasu kiedy załozyłem wtryski z AELa złożyłem wszystko do kupy ustawiłem kąt i dawke noo i ogien i wielki szok z tyłu auta nicccccc nie widac dybił jak lokomotywa ale zwijał asfalt na 2 biegu na 18calowych kółkach pojezdziłem tak 2 dni no i stwierdziłem ze wsyd bo czarno z tyłu wiec pojechałem do kolegi i wrzuciłem do auta ori komputer z 140tki AELa zadaptowałem imobilaizer ustawiłem dawke no i ogien no i wielkie zdziwienie auto przestało dymic jak jakis eko dizel ale i odczułem ze jedzie jaki i wczesniej przed wymiana kompai wtrysków wiec stwierdziłem ze mój kopm z AAT 116KM był po chipie wiec decyzja padła rozebrac komputer i ujrzałem dwie kosci na których był napis tuning skn 2002 i jakiestam inne cyfry. wiec wedługmnie chip nie wpływa na zywotnosc jak jest dobrze napisany gdyz na tym programie auto jezdziło ok 7 lat. Teraz równiez mam wgrany program przez Tomka Nick TO JA dr inż. i jestem mega zadowolony program nazwany przez niego eko czyli jak jezdze do 3 tys to spalanie ok 0.5l mniejsze jak pociskam pow 4 tys to spalanie wieksza ale to normalne przy 165KM pomprogramie obrotek zawija sie do 4600 obr bez wysiłku auto na 18 calowych kołach oponach 225/40 na pokrym asfalcie po deszczu na 3 biegu traci trakcje wiec jak dla mnie kosa. Za 2 tygodnie jestem umówiony na hamownie wiec napewno sie pochwale wykresem
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

anton, jakie koszta tego eco softu sa powiedz mi kolego ? moze byc na PW :) A i jakie wrazenia z jazdy czy popimo mniejszego spalania jednak auto ma wiecej siły do odpychania sie czy różnica dopiero powyżej 3000 obr sie zaczyna robic? będę wdzięczny za odpowiedz :)
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

Obrazek

ostatnio zrobiłem troche kilometrów bo byłem na wczasach w zakopanym 1266km i auto spaliło 73L on wiec wynik spalanio dobry bo ok 5.7 L 300 km po górach reszta w trasie z sredna predkością 100-120 wiec jestem zadowolony

[ Dodano: 2012-09-02, 13:09 ]
icemerc,
z tego co zauważyłem to do 2500tys obrotów jest chyba bez wiekszych zmian ale mocno jest poprawiona góra auto dostaje szału przy 3000tys obr i ciągnie jak szalone go 4500tyś :-D
Ostatnio zmieniony 2012-09-10, 18:42 przez anton, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Patrząc na wykres uważam, że max. moment masz bardzo wysoko jak na diesla. Dla porównania dodam, że mój silnik osiąga 427 Nm przy 3800 obrotów .. benzyna oczywiście.

[ Dodano: 2012-09-02, 14:26 ]
Dla porównania AEL, zobacz jak przebiega moment :
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_55.314.jpg

[ Dodano: 2012-09-02, 14:28 ]
A tu masz swój motor w serii :
http://www.audiklub.org/photo/wykresy/wykres_54.382.jpg

Myślę, że tunerowi nie chciało się przyłożyć do Twojego softu i zrobił to na odwal się.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

kk84 pisze:Dla porównania AEL, zobacz jak przebiega moment :
http://www.audiklub.org/p...kres_55.314.jpg
Pokaż wykres w którym AELu tak przebiega moment. Oprócz serwisowego.
Sprzedany :(
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

elmi_k pisze:Pokaż wykres w którym AELu tak przebiega moment
Na hamowni był ? Wykres ma ?. Nie ?. Przyznaj sam, że max. moment przy 3 tys.obr. jak na diesla to zajebiście wysoko. Tak więc śmiem twierdzić dalej, że tuner się nie postarał :].
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk84 pisze:max. moment przy 3 tys.obr. jak na diesla
Jak na PB to ok ale jak na ON to kiepsko i to bardzo kiepsko. W małym zakresie to jedzie...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”