[A6-2.5TDI AEL] Kopci i nie ma mocy.
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
- Imię: Grzegorz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
[A6-2.5TDI AEL] Kopci i nie ma mocy.
Witam,
Nowy nabytek, kopci, nie ma mocy. Dzisiaj miałem okazję przejechac się i zrzucić jakieś logi.
Do tej pory wymieniłem filtr powietrza, przeczyściłem przepływomierz i wymieniłem N75 na nowy.
Dynamiczny:
Grupy 001, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-001_008_011_w6axB.html (Aufi A6 C4 2.5 TDI AEL 1997 Quattro manual)
Błędy w sterowniku:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 (1992 > 1997)
Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 046-907-401-AEL.lbl
Part No: 4A0 907 401 P
Component: 2,5l R5/2VT EDC HS D01
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 2A5C9A87D6EC8E6E23-4978
2 Faults Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00671 - Cruise Control Switch (E45)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Nowy nabytek, kopci, nie ma mocy. Dzisiaj miałem okazję przejechac się i zrzucić jakieś logi.
Do tej pory wymieniłem filtr powietrza, przeczyściłem przepływomierz i wymieniłem N75 na nowy.
Dynamiczny:
Grupy 001, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-001_008_011_w6axB.html (Aufi A6 C4 2.5 TDI AEL 1997 Quattro manual)
Błędy w sterowniku:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 (1992 > 1997)
Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 046-907-401-AEL.lbl
Part No: 4A0 907 401 P
Component: 2,5l R5/2VT EDC HS D01
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 2A5C9A87D6EC8E6E23-4978
2 Faults Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00671 - Cruise Control Switch (E45)
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2020-08-19, 19:00 przez gienkas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kolego masz dziurę w wężach od turbospreżarki albo turbina stoi dęba bo doładowanie masz 0.00 tj zero bar.!!!
Przepływomierz watpie ze czysciłeś , raczej wyczysciłeś czujnik temperatury który jest w obudowie przepływomierza- Przepływomierz klapkowy w c4 to całkiem inny swiat niż to z 1.9tdi. Jeśli nie ma mocy albo doładowanie wariuje - mogę ci go zregenerować tj. naprawić bo do czyścić to w nim nie ma co.
Przy okazji wariuje ci wtryskiwacz sterujacy g80, i coś robi zwarcie w manetce od tempomatu.
N75 w c4 sie nie psuje, wiec zakreć oryginał.
Przepływomierz watpie ze czysciłeś , raczej wyczysciłeś czujnik temperatury który jest w obudowie przepływomierza- Przepływomierz klapkowy w c4 to całkiem inny swiat niż to z 1.9tdi. Jeśli nie ma mocy albo doładowanie wariuje - mogę ci go zregenerować tj. naprawić bo do czyścić to w nim nie ma co.
Przy okazji wariuje ci wtryskiwacz sterujacy g80, i coś robi zwarcie w manetce od tempomatu.
N75 w c4 sie nie psuje, wiec zakreć oryginał.
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
- Imię: Grzegorz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
Witam,
Popracowałem ostatnio trochę przy AEL'u:
- Rozebrałem cały dolot,
- Wymieniłem turbine K14 na nową,
- Wymieniłem profilaktycznie 2 przewody powietrzne od intercoolera,
- Wyczysciłem kolektor dolotowy (tragedii nie było),
- Wyczyściłem intercooler (trochę oleju było, ale bez tragedii),
- EGR wyczyściłem i zaślepiłem (nie było tragedii),
- Wyczyściłem odmy i separator oleju,
- Przewód od ciśnienia doładowania(Mapsensor) był gąbczasty,troche zasadzony wśrodku i miał nieszczelność przy kolektorze dolotowym. Przeczyściłem, obciąłem 4 cm i sprawdziłem szczelność.
- Przemyłem lekko mapsensor czyscikiem do przeplywomierzy LM.
Po tej operacji, wreszcie słychać lekko turbinę jak auto spada z obrotów, przestał dymić i smrodzić. Jest ciśnienie doładowania(przynajmniej coś się zmienia - map sensor). N75 zmienia duty cycle(nie jestem jeszcze pewny czy w odpowiednim zakresie?). Jednakże auto nie jedzie tak jak powinno, nie ma pełnej siły/mocy.
Generalnie samochód odpala bez problemu, silnik pracuje równo, nie przerywa nic nawet podczas jazdy.
Pojawia się błąd wtryskiwacza sterującego:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 046-907-401-AEL.lbl
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D01
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 2A5C9A87D6EC8E6E23-4918
1 Fault Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Logi:
http://vaglogi.pl/log-001_008_011_gZne9dW.html
Dodatkowo:
Układ hamulcowy jest w słabym stanie(zaciski), jednakże pedał hamulca oraz sprzęgła jest twardy.
Z góry dziękuje za pomoc w ocenie.
Popracowałem ostatnio trochę przy AEL'u:
- Rozebrałem cały dolot,
- Wymieniłem turbine K14 na nową,
- Wymieniłem profilaktycznie 2 przewody powietrzne od intercoolera,
- Wyczysciłem kolektor dolotowy (tragedii nie było),
- Wyczyściłem intercooler (trochę oleju było, ale bez tragedii),
- EGR wyczyściłem i zaślepiłem (nie było tragedii),
- Wyczyściłem odmy i separator oleju,
- Przewód od ciśnienia doładowania(Mapsensor) był gąbczasty,troche zasadzony wśrodku i miał nieszczelność przy kolektorze dolotowym. Przeczyściłem, obciąłem 4 cm i sprawdziłem szczelność.
- Przemyłem lekko mapsensor czyscikiem do przeplywomierzy LM.
Po tej operacji, wreszcie słychać lekko turbinę jak auto spada z obrotów, przestał dymić i smrodzić. Jest ciśnienie doładowania(przynajmniej coś się zmienia - map sensor). N75 zmienia duty cycle(nie jestem jeszcze pewny czy w odpowiednim zakresie?). Jednakże auto nie jedzie tak jak powinno, nie ma pełnej siły/mocy.
Generalnie samochód odpala bez problemu, silnik pracuje równo, nie przerywa nic nawet podczas jazdy.
Pojawia się błąd wtryskiwacza sterującego:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 046-907-401-AEL.lbl
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D01
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: 2A5C9A87D6EC8E6E23-4918
1 Fault Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Logi:
http://vaglogi.pl/log-001_008_011_gZne9dW.html
Dodatkowo:
Układ hamulcowy jest w słabym stanie(zaciski), jednakże pedał hamulca oraz sprzęgła jest twardy.
Z góry dziękuje za pomoc w ocenie.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
1 co zrób hamulce - pewnie tył stoi deba jak zwykle.
2. mozliwe ze to auto ma chip
grupa 008 wyglada w dawkowaniu paliwa za bogato -tu masz wyciag z elsy jak to powinno wygladać
dodatkowo turbina slabo wstaje choć doladowanie jest fabryczne - choć bardzo slabe - ew moze źle robilem log dynamiczny- na pewno byl 4 bieg????
0. Hamulce - na już - potem reszta!!!!!
1. Podstawa to sprawdzic kąt wtrysku i dawke.
2. sprawdzilbym katalizator czy nie popekal i czy nie blokuje przeplywu
3. auto nie mialo chipa ???
4. profilaktycznie zregenerowalbym przeplywomierz bo widać ze coś chyba lekko bzikuje - efekt zawsze pozytywny -
Moim skromnym zdaniem winny masz uklad sterowania paliwem ew masz byle jakiego chipa albo 2 rzeczy na raz tj chip i zepsuty przeplywomierz ktory tnie dawki
5 na koniec polecam plukanke tech2000 - efekt w aelu jest kosmiczny - dym zmniejsza sie o 70% - plukanie zalecam dlugie -2-4h
2. mozliwe ze to auto ma chip
grupa 008 wyglada w dawkowaniu paliwa za bogato -tu masz wyciag z elsy jak to powinno wygladać
dodatkowo turbina slabo wstaje choć doladowanie jest fabryczne - choć bardzo slabe - ew moze źle robilem log dynamiczny- na pewno byl 4 bieg????
0. Hamulce - na już - potem reszta!!!!!
1. Podstawa to sprawdzic kąt wtrysku i dawke.
2. sprawdzilbym katalizator czy nie popekal i czy nie blokuje przeplywu
3. auto nie mialo chipa ???
4. profilaktycznie zregenerowalbym przeplywomierz bo widać ze coś chyba lekko bzikuje - efekt zawsze pozytywny -
Moim skromnym zdaniem winny masz uklad sterowania paliwem ew masz byle jakiego chipa albo 2 rzeczy na raz tj chip i zepsuty przeplywomierz ktory tnie dawki
5 na koniec polecam plukanke tech2000 - efekt w aelu jest kosmiczny - dym zmniejsza sie o 70% - plukanie zalecam dlugie -2-4h
Ostatnio zmieniony 2020-09-23, 10:43 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
- Imię: Grzegorz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
Dzięki za odpowiedź.
Nie wiem, czy był wirusowany, bo niedawno go kupiłem.
Zmierzyłem rezystancję wtrysku sterującego: zimny 96 Ohm, ciepły 116 Ohm - poniżej 119/120Ohm. Silnik chodzi równo, nie przerywa. Szukam zatem przetarcia kabla.
1. Hamulce będę robił kompleksowo, mam wszystko nowe(tarcze, klocki, 4 zaciski, jarzma tył) tylko brak osłon (nadal szukam). Ewentualnie z tyłu wsadzę przerobione od T4.
2. Kupiłem Vacuum pompe nową Pierburg, wymienię z uszczelniaczem serwa w ten weekend.
3. W ten weekend sprawdzę również katalizator, jak jest zawalony i cały, to oddam na czyszczenie do firmy(ultradźwięki plus mycie ciśnieniowe w komorze). Podobno tym zabiegiem można solidnie wyczyścić kata? Ktoś próbował?
Pozdrawiam.
[ Dodano: |24 Wrz 2020|, o 15:34 ]
W jaki sposób regeneruje się przepływkę w AEL? Wystarczy przeczyścić potencjometr pod deklem? Do tej pory jedynie oczyściłem czujnik temp. w przepływomierzu.
Nie wiem, czy był wirusowany, bo niedawno go kupiłem.
Zmierzyłem rezystancję wtrysku sterującego: zimny 96 Ohm, ciepły 116 Ohm - poniżej 119/120Ohm. Silnik chodzi równo, nie przerywa. Szukam zatem przetarcia kabla.
1. Hamulce będę robił kompleksowo, mam wszystko nowe(tarcze, klocki, 4 zaciski, jarzma tył) tylko brak osłon (nadal szukam). Ewentualnie z tyłu wsadzę przerobione od T4.
2. Kupiłem Vacuum pompe nową Pierburg, wymienię z uszczelniaczem serwa w ten weekend.
3. W ten weekend sprawdzę również katalizator, jak jest zawalony i cały, to oddam na czyszczenie do firmy(ultradźwięki plus mycie ciśnieniowe w komorze). Podobno tym zabiegiem można solidnie wyczyścić kata? Ktoś próbował?
Pozdrawiam.
[ Dodano: |24 Wrz 2020|, o 15:34 ]
W jaki sposób regeneruje się przepływkę w AEL? Wystarczy przeczyścić potencjometr pod deklem? Do tej pory jedynie oczyściłem czujnik temp. w przepływomierzu.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Regenerowałem juz 2 przepływomierze - metoda jest łatwa i bezproblemowa. Auto od razu odżywa i dostaje kopa.
Można jeszcze pobawić sie w mechniczny tuning płytki aby w całym zakresie była wieksza dawka ale to jazda na oko i szkoda tego robić.
Można jeszcze pobawić sie w mechniczny tuning płytki aby w całym zakresie była wieksza dawka ale to jazda na oko i szkoda tego robić.
AEL INSIDE
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Nie wiem gdzie widzisz tego chipa. Gr 008 bardziej służy do diagnostyki przepływomierza (czy nie tnie paliwa) oraz ogranicznik momentu a to jaka jest dawka paliwa widzisz w gr001. Mało tego przy VP 37 ważniejsze jest napięcie na nastawniku niż mg/suw.
Zrób log gr 004 bo kąt wtrysku jest bardzo ważny a widzę że to pominąłeś
Pozdro afro89
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13