Ustawienie rozrzadu 2.5tdi AEL

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Mariuszskibinski123
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2021-02-05, 05:43
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ciechanów

Ustawienie rozrzadu 2.5tdi AEL

Post autor: Mariuszskibinski123 »

Witam serdecznie klubowiczow. Chce reanimowac poczciwa audiczke i napotkalem na problem. Auto ma duze problemy z odpaleniem jak wypne kostke czujnika temp.po dluzszym grzaniu zapali za ktoryms razem. Kat wtrysku probowalem regualowac dynamicznie ale krecac pompa od lewej do prawej nie ma zadnej roznicy a wartosci sa poza granicami kiedys 255 teraz 0.rozrzad wymieniony napiecie ok klin tez. Z racji Tragicznego odpalania zdecydowalem sie jeszcze raz fozebrac przod i sprawdzic rozrzadzik i u mnie sa jakies dziwne znaki nie jak w instrukcji a na kole pasowym nie ma znaku. Wytarlem papierem zamach i wynalazlem znak przypominajacy zero i kreske jezeli to ten znak to rozrzad byl juz zle ustawiony wczesniej dodam ze przed wym8ana tez tragicznie odpalal.teraz jest ustawione gmp na takie male wciecie na zamachu. Wykrece jeszcze swiece i zobacze w jakiej pozycji jest tlok nr.1 na tym znaku ale gdyby ktos mial kolo pasowe ze znakiem to moglby podeslac mi zdjecie co by mnie bardzo nakierowalo w jakiej pozycji jest kolo pasowe na gmp albo chociaz w jakiej pozycji moze ktos pamieta jest klin na kole walu w pozycji gmp
Mariuszskibinski123
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2021-02-05, 05:43
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ciechanów

Post autor: Mariuszskibinski123 »

Ogarnalem sprawe z rozrzadem i byl ustaeiony jednak dobrze na tamtym znakach tlok nie byl w gmp. Ale wrocilem do pozycji wyjscia czyli pompa wtryskowa sa spraedzone sposoby aby ja sprawdzic? Wtryski mialy max 2/suw czyli ok. Dawek nie sprawdzalem jak zloze to zobacze ale ogolnie poza tragicznym odpalaniem po przegazowaniu gasla nie umiala wrocic do wolnych obrotow
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ogarnąłęś temat?
Gaśniecie to wina albo za dużego kata - z reguły poza skalą .
Zle odpalanie i patenty na wypinanie kostki to metoda druciarzy - auto ma bardzo cieżko zapalać bo realny kąt wtrysku jest ok 10-20' w grupie 000 w basic settings tj. w nastawach podstawowych. Silnik Kąt powinien być ok 65-70 w BS wtedy najlepiej odpala - majac nawet i 400-500kkm nalotu
U ciebie przyczyną złego odpalania może być jeszcze zapieczony nastawnik w pompie wtryskowej i spooro innych rzeczy jak np czujnik położenia wału spadajace cisnienie w pompie wtryskowej, zapchany filtr paliwa etc
AEL INSIDE
radekgrabo
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2012-03-22, 10:42
Imię: Radek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: MŁAWA
Płeć:

Post autor: radekgrabo »

Przy odpieciu czujnika temp. Daje ci max dawke paliwa
Kiwi4x4
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2022-11-23, 04:16
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Bojten

Post autor: Kiwi4x4 »

GMP danego gara najlepiej sprawdzić na elektrodę w dziurę po wtrysku, a na czujnik zegarowy, to już profi😁. Wałek na liniał w miejsce koła zębatego napędzającego pompę wytryskową. No chyba, że wałek przekręcony. Ale to raczej domena nowych, gównianych pudełek( rurka i prasowane krzywki). No i ustawiasz rozrząd, oczywiście zbijasz przednie koło zębate wałka rozrządu. A to dlatego, że słusznie nie ma klina, ponieważ przy napinaniu paska zębatego wszystko się przesuwa i rozjeżdża. Potem zostaje Ci już tylko formalność: ustawienie pompy wtryskowej, byle tylko pięć zagdakał😁 . Potem zagrzać, regulacja kąta dynamicznego i śmigasz, że aż miło. no i ciaciamalina.
Proste jak dupcenie🤣🤣🤣🤣🤣
Pozdrawiam👍
Ja kudłaty, durnowaty, reperuje stare graty :acdc: :acdc:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”