[A100 2.5TDI AAT+] Stuki z tyłu/dołu silnika
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
[A100 2.5TDI AAT+] Stuki z tyłu/dołu silnika
Hej
Podczas powrotu ze zlotu auto jadąc S5ką nagle przy 130km/h bez żadnego ostrzeżenia zmieniło dźwięk silnika i pojawił sie głuchy stuk w kabinie w rytm obrotów silnika.
Jakieś 10km wcześniej tankowałem 50L diesla na BP. Odgłos stukania można opisać tak jakby ktoś płynął barką po wodzie (takie głuche pyk pyk pyk).
To co zdołałem sprawdzić:
- Olej jest i nie ucieka
- Płyn chłodniczy jest i nie ucieka
- Nic innego nie cieknie
- Wszystkie paski całe i napięte
- Pali od strzała
- Ma moc, zbiera się normalnie
- Nie dymi w żadnym kolorze (poza zwykłą chmurką diesla)
- Na zimnym silniku stuk jest ledwo słyszalny
- Na rozgrzanym silniku stuk jest wyraźnie słuszalny
- Na biegu jałowym na postoju stuka
- Przy dodawaniu gazu stuka bardziej
- Im większe obciążenie tym większy stukot
- Przy jeździe bez obciążenia (z górki na biegu bez dodawania gazu przy odcięciu paliwa i hamowaniu silnikiem) stukot ustaje
- Pod pedałem sprzęgła przy wciśnięciu go na 90% da się delikatnie wyczyć te słyszalne stuki
- Wtrysk sterujący ma 117-118 Ohm
- Odpięcie wtrysku sterującego nic nie zmienia
Logi statyczne na ciepłym silniku bez klimy i nawiewu
Groups 000, 001, 004: http://vaglogi.pl/log-000_001_004_tMP039.html
Groups 000, 010, 013: http://vaglogi.pl/log-000_010_013_8s3ipX.html
Wideo. Te metaliczne odgłosy to zniekształcony dżwięk przez kompresję. Ale wyraznie słychać ten "barkowy stukot"
https://www.bitchute.com/video/3Ypw6s7deEN0/
Logi Basic settings
Group 000: http://vaglogi.pl/log-000_iITcx7e.html
Group 004: http://vaglogi.pl/log-004_SZ265.html
Wideo. Dobrze słychać na początku, końcówka jest zniekształcona przez kompresję, nie ma takich metalicznych stuków.
https://www.bitchute.com/video/3Ypw6s7deEN0/
Błędy z silnika:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
- 27-00 - Implausible Signal
00550 - Start of Injection Regulation
- 17-10 - Control Difference - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
- 05-10 - Input Open - Intermittent
TDI Timing
Z tym że jest to silnik po modach @afro89 także nie wiem w jakich granicach to się powinno mieścić
Ktoś ma pomysł co to może być, albo zanalizował by logi?
Podczas powrotu ze zlotu auto jadąc S5ką nagle przy 130km/h bez żadnego ostrzeżenia zmieniło dźwięk silnika i pojawił sie głuchy stuk w kabinie w rytm obrotów silnika.
Jakieś 10km wcześniej tankowałem 50L diesla na BP. Odgłos stukania można opisać tak jakby ktoś płynął barką po wodzie (takie głuche pyk pyk pyk).
To co zdołałem sprawdzić:
- Olej jest i nie ucieka
- Płyn chłodniczy jest i nie ucieka
- Nic innego nie cieknie
- Wszystkie paski całe i napięte
- Pali od strzała
- Ma moc, zbiera się normalnie
- Nie dymi w żadnym kolorze (poza zwykłą chmurką diesla)
- Na zimnym silniku stuk jest ledwo słyszalny
- Na rozgrzanym silniku stuk jest wyraźnie słuszalny
- Na biegu jałowym na postoju stuka
- Przy dodawaniu gazu stuka bardziej
- Im większe obciążenie tym większy stukot
- Przy jeździe bez obciążenia (z górki na biegu bez dodawania gazu przy odcięciu paliwa i hamowaniu silnikiem) stukot ustaje
- Pod pedałem sprzęgła przy wciśnięciu go na 90% da się delikatnie wyczyć te słyszalne stuki
- Wtrysk sterujący ma 117-118 Ohm
- Odpięcie wtrysku sterującego nic nie zmienia
Logi statyczne na ciepłym silniku bez klimy i nawiewu
Groups 000, 001, 004: http://vaglogi.pl/log-000_001_004_tMP039.html
Groups 000, 010, 013: http://vaglogi.pl/log-000_010_013_8s3ipX.html
Wideo. Te metaliczne odgłosy to zniekształcony dżwięk przez kompresję. Ale wyraznie słychać ten "barkowy stukot"
https://www.bitchute.com/video/3Ypw6s7deEN0/
Logi Basic settings
Group 000: http://vaglogi.pl/log-000_iITcx7e.html
Group 004: http://vaglogi.pl/log-004_SZ265.html
Wideo. Dobrze słychać na początku, końcówka jest zniekształcona przez kompresję, nie ma takich metalicznych stuków.
https://www.bitchute.com/video/3Ypw6s7deEN0/
Błędy z silnika:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
- 27-00 - Implausible Signal
00550 - Start of Injection Regulation
- 17-10 - Control Difference - Intermittent
00542 - Needle lift Sensor (G80)
- 05-10 - Input Open - Intermittent
TDI Timing
Z tym że jest to silnik po modach @afro89 także nie wiem w jakich granicach to się powinno mieścić
Ktoś ma pomysł co to może być, albo zanalizował by logi?
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Zamieniłem jeszcze pierwszy wtrysk z piątym i odnoszę wrażenie, że teraz wali z przodu silnika. Wychodziłoby, ze to może będzie zatkany wtrysk wtedy? Ktoś coś?
-
- Czeladnik
- Posty: 95
- Rejestracja: 2014-06-20, 23:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bolesławiec
- Podziękował: 1 raz
Miałem taki przypadek w ale VW zaczol lac wtrysk no i pojawił się stukot. Musiał byś sprawdzić wtryski mechanicznie na maszynie czy nie leją. Albo na aucie obrucic rurkę tak żeby wtrysk był na zewnątrz nie w głowicy i zakręcić rozrusznikiem będzie widać jak się zachowuje.
Głową muru nie rozwalisz
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
W gwoli ścisłości, to urwana śruba od łapy wałka rozrządu. Także dół silnika do wymiany poszedł. Dla potomnych zostawiam info.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
mała poprawka urwana śruba stopy wału korbowego
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Przebieg był pomiędzy 550 a 700 tysięcy. Zależy któremu licznikowi dać wiarę. Ostatnie 40 tysięcy na wirusie od @afro89 jeździł.
Zrobiony i jeździ dalej.
Zrobiony i jeździ dalej.
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Elbląg
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Wpadł drugi słupek, czy tylko dół? Śruby wymienione teraz na nowe, czy może coś wiecej, typu korby z PD?
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Tylko dół, bez żadnych innych zmian. Śruby nowe, ale nie oryginalne które jak się dowiedziałem są "z plasteliny"
-
- Adept
- Posty: 22
- Rejestracja: 2015-08-01, 23:11
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Elbląg
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Ok. Dzięki za odpowiedź. Zawsze cenna informacja. Niejeden 2.5tdi r5 już przez to skoczył na złomie, zazwyczaj z nadwoziem, które napędzał. Jak na czas się tego nie ogarnie, to niestety śruby lądują w misie.