Problem z otwieraniem drzwi 🫤

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Problem z otwieraniem drzwi 🫤

Post autor: M@NiEK_13 »

MAM Pytanko w temacie jak wyżej :
Miałem problem z otwarciem drzwi od środka i mogłem otwierać od zewnątrz przez opuszczoną szybę. Pokombinował tak jak chłopaki na forum podpowiadają różnych czyli zamykanie otwieranie na otwartych i zamkniętych drzwiach za pomocą wewnętrznego guzika na drzwiach kierowcy i zrobił się jeszcze większy KLOPS <boisie>
Nie moglem otworzyć drzwi kierowcy ani od wewnątrz ani od zewnątrz <boisie>
Miałem zamiar zdjąć boczek z drzwi i tam te linki i haczyk posprawdzać bo pewnie coś gdzieś spadło i wystarczy poprawić ale miałem duży ambaras bo żeby to zrobić muszę odkręcić śrubki do których dojście jak wiecie jest z boku po otwarciu drzwi których otworzyć właśnie nie mogłem <boisie>
Odłączyłem aku z myślą że się system wyzeruje może i coś to da.
Po ponownym podłączeniu aku nic się nie zmieniło więc kilkakrotnie zamykałem i otwierałem za pomocą guzika na drzwiach kierowcy i bez zmian
Po wciskałem też guzik od czułości alarmu na słupku ale też bez zmian więc poniwnie zamknąłem się w środku i wtedy po jakimś czasie na włączonym silniku pociągnąłem za klamkę i tu moje zdziwienie -
Coś strzeliło i myślałem że urwałem linkę na 💯 PROCENT ale nie ‼️
Po kolejnym pociągnięciu za klamkę drzwi się otworzyły 😲‼️
Od zewnątrz nadal nie działalo ale chociaż od wewnątrz, czyli na odwrót niż wcześniej ‼️
Po 24h i lekko lżejszym mrozie (może to przyczyna) obie klamki działają bez zarzutów ❗❗

JAKIEŚ POMYSŁY CO JEST GRANE❓
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
Plus
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2024-01-15, 03:57
Imię: Arek
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Płeć:

Post autor: Plus »

Moim zdaniem wina zamka.
Dostało się do niego wilgoci i przy tych mrozach zamarzło mu się. Rozebrać drzwi z ramki, zamek na stół wyczyścić w środku zmywaczem do elektroniki czy do hamulców w sprayu. Wysuszyć porządnie, przedmuchać sprężarką, nasmarować silikon sprayem albo jakimś innym smarem półstałym i rozruszać go dobrze żeby wszędzie doszedł. I przy okazji zrobić tak samo z bębenkiem zamka to posłuży bezawaryjnie przez następne lata, a i obudowa kluczyka tak szybko się nie rozpadnie od przekręcania na chama :] :]

A jeśli sytuacja się powtórzy, to wymień zamek na "nowy" ze szrotu i tyle.
Niewiem czy występują one w zamiennikach.

Bez demontażu wszytkiego nie wiem czy jest sens pryskac czymś w bębenek od kluczyka czy w zamek od środka, bo to może pomóc ale tylko na chwilę.
Awatar użytkownika
M@NiEK_13
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2024-01-16, 23:54
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 6 razy
Płeć:

Post autor: M@NiEK_13 »

Plus pisze: 2024-01-21, 19:53 Moim zdaniem wina zamka.
Dostało się do niego wilgoci i przy tych mrozach zamarzło mu się. Rozebrać drzwi z ramki, zamek na stół wyczyścić w środku zmywaczem do elektroniki czy do hamulców w sprayu. Wysuszyć porządnie, przedmuchać sprężarką, nasmarować silikon sprayem albo jakimś innym smarem półstałym i rozruszać go dobrze żeby wszędzie doszedł. I przy okazji zrobić tak samo z bębenkiem zamka to posłuży bezawaryjnie przez następne lata, a i obudowa kluczyka tak szybko się nie rozpadnie od przekręcania na chama :] :]

A jeśli sytuacja się powtórzy, to wymień zamek na "nowy" ze szrotu i tyle.
Niewiem czy występują one w zamiennikach.

Bez demontażu wszytkiego nie wiem czy jest sens pryskac czymś w bębenek od kluczyka czy w zamek od środka, bo to może pomóc ale tylko na chwilę.
Dziękuję za radę i Pozdrawiam
🤜🤛
M@NiEK - A6-C4 - AEK :-D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”