[A6-2.5TDI AEL] Koło pasowe wału korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

dla tych co by się zastanawiali czy koło podejdzie od A6 :)

moje koło miało numer 046105251j kupiłem corteco 21652976 i pasuje :mrgreen: seryjne na wygląd się różniło tym że miało jak by mniej gumy na sobie :) także to nowe wydaje się solidniejsze :ok:
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
majo
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-26, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: majo »

w moim A6 C4 2,5 tdi pierwsze kolo padło po 200 000 km oryginał z 1-go montażu
kolejne po około 100 000 firmy MAXGER w cenie około 450 zł
następne po około 80 000 firmy nie pamiętam cena około 420 zł
po awarii wymiana i tylko 11 000 km firmy nie pamiętam cena jak wyżej około 400 zł
teraz było założone firmy AUTLOK wytrzymało 11 000 km cena 420 zł
obecnie jest CIRTECO i widzę ze będzie podobnie koło ma wibrację
czop walu został wyrównany frezem
przebieg auta 420 000 km wymiana zegarów rocznica km na AC/BC stan licznika 620 000 km
wystepowało kolo bez tłumika drgań skrętnych w Audi 100 C4 2,5 tdi AAT kolega ma takie kolo w swojej 100-ce i problem rozwiązany
ja mam zamiar kupic używane ale oryginalne ale z tłumikiem drgań skrętnych celem sprawdzenia powodów rwania tego kola
zamontuje to kolo w tokarce i sprawdzę bicie czy występuje jeśli nie będzie montuje do silnika i zobaczę co się dzieje

a jeszcze jedno ostatnie dwa kola reklamowałem i dostałem zwrot kasy
czyli jet coś na rzeczy

mechanik sugeruje ze wal jest krzywy ja jednak uważam ze te kola są złe zrobione

silnik AEL ma 5 cylindrów - dwu masa i kolo z tłumikiem drgań skrętnych jak i poduszki grzane pod silnikiem maja poprawic kulturę pracy silnika jaki komfort w aucie

jeśli kros z was będzie wymieniał takie kolo i ma możliwośc sprawdzenia go na sucho
na tokarce niech to zrobi i opisze Tokarz będzie wiedział jak to zrobić wiec nie pisze o tym

porównamy wyniki i spostrzeżenia


co do kola od AAT jak znajdę coś ciekawego to podzielę się informacja
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

majo, Dobrze uważasz że to koła są źle robione... ten maxgear nieźle Ci wytrzymał, heh
Osobiście też się zastanawiam nad kołem litym przy następnej wymianie jak padnie... bo już nie mam pojęcia co za koło kupić jak każde pada, teraz mam założonego maxgear'a... ciekawe ile wytrzyma bo z wyglądu one wszystkie takie same i pewnie w jednej fabryce robione.... :roll:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Ja też mam Maxgear, na razie nie ma drgań zrobiłem około 15k km
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Obserwuję ten temat i się zastanawiam kto pierwszy założy lite koło i opisze wrażenia może to będzie jakiś przełom.
majo
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-26, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: majo »

to prawda robia to zapewne w jednej fabryce tylko szylduja nazwami dla kogo to robia a jesli chodzi o cene to zalezy od znizek i gdzie sie kupuje ja w IC kupuje na nr znajomego i czesci mam troche taniej

a co do kola litego to na pewno zaloze jesli dostane diesel i tak wibruje w innych autach sa zwykle kola i smigaja

dobrze zrobione kolo wywazone napewno polata

zobaczę co etka mówi na ten temat i dam znac

[ Dodano: 2013-04-06, 18:04 ]
etka online nie dziala moze ktos z was zna poprawny link do ETKI
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

ryba80, jeździ już kilka z litymi i podobno jest dobrze, jedynie przy odpalaniu trochu zatrzęsie :D
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Maszto, Na twoim miejscu zacząłbym się martwić, uj strzelił i moje koło, Maxgear rozleciało się po 17 tyś.. Ma duże luzy i od jakiegoś czasu zaczęło coś stukać, cykać, wczoraj zdjąłem calutki przód i dzisiaj już wiem co stukało.. Na dodatek nie mam czym zablokować wału żeby je zdjąć. Jakie teraz brać koło Panowie ? Corteco czy jechać do ASO ?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

W ASO ksoztuje w okolicach 800zł :lol:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

wolfik0, To co radzisz zrobić ? Myślałem, że w ASO z 600 zł to jeszcze jeszcze można by było pomyśleć, żeby mieć na dłużej spokój z tym.. Chyba kupię Corteco, bo jakie wyjście.. Ale na razie jeszcze nie mogę wymyślić jak je zdjąć, bo nie mam blokady żeby zblokować wał :-?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Poszukaj na allegro bo były "oryginalne" ze znaczkiem audi w cenie ok. 400zł :) i zajrzyj na gadu.
()()()() Jedna rodzinka VW
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

GTR34, bierz corteco z podkładką diamentową. U mnie jest ok :ok:
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nie wiem, mam duże obawy co do tych szitowatych kół, czy to Corteco czy co innego.. jednemu padło po 4 tyś, drugiemu po 15, trzeciemu po 60.. jak widać loteria. I tak to stare koło zawiozę do sklepu i każdemu po kolei strzał w czoło, za to co sprzedali, no FAK, po 17 tyś ?! Żenua, kupię ori koło w ładnym stanie i na pewno dłużej pośmiga. Słyszałem, że przez tą słynną podkładkę diamentową te koła się sypią, ile w tym prawdy.. nie wiem, bo nie miałem. Sam już nie wiem, naruszyło mi to nerwa znowu, co jedno zrobię to drugie się sypie, co raz to gorzej, muszę odpocząć trochę od tego samochodu, na pewno sobie trochę postoi zanim coś zacznę działać :-|
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

i taki dylemat sztywne koło będzie załatwiać amortyzator napinacza i tak zawsze coś nie wytrzyma...
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
CULTUS
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2012-06-17, 08:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Luboń

Post autor: CULTUS »

A pytanie czy nie pasuje koło od VW craftera, bo jak patrze na allegro to wygląda identycznie, piszą że koło Corteco pasują do naszych AUDI, LT, crafterów itd z silnikami R5 a nowe kosztuje nawet 250zł, fakt że firmy nie podali ale jak Corteco pada nawet po 11tyś a raczej innych podróbek nie produkują to po co przepłacać. I jeśli pasuję od VW to można się dowiedzieć ile by takie koło kosztowało w ASO VW.
C4
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”