[A6-2.5TDI AAT] Wymiana uszczelniaczy zaworowych
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
Może być uszczelka. Taki ubytek oleju albo przez uszczelkę albo turbo
Masło się robi w wodzie / dobywa wody ?
Masło się robi w wodzie / dobywa wody ?
Ostatnio zmieniony 2012-08-30, 12:06 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Uszczelka, może być powodem spalania/ubywania płynu chłodniczego.
Ale chyba nie spalania oleju prawda ?
Spalanie oleju spowodowane może być przez turbo/uszczelniacze zaworowe/pierścienie.
Mam racje ?
Ale chyba nie spalania oleju prawda ?
Spalanie oleju spowodowane może być przez turbo/uszczelniacze zaworowe/pierścienie.
Mam racje ?
Ostatnio zmieniony 2012-08-30, 17:09 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Niekoniecznie..Maszto pisze:Ale chyba nie spalania oleju prawda ?
No tak, ale mówisz, że uszczelniacze zaworowe wymienione, turbo wymienione.Trochę nie chcę mi się wierzyć, że masz zapieczone pierścienie.. Upewnij się na 100% czy to nie uszczelka pod głowicą.. Czy tak jak pisał kolega various, nie robi się majonez w wodzie ? Nie ubywa wody ? Nie napuchnięte węże ? Sam już nie wiem, a tą turbinkę to wymieniałeś na używaną/nową ? Czy regenerowałeś ?Maszto pisze:Spalanie oleju spowodowane może być przez turbo/uszczelniacze zaworowe/pierścienie.
Mam racje ?
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
W sumie głupie podejście mechanika albo źle coś nam tłumaczysz, skoro już wymieniliście uszczelniacze to jak on stwierdził że to nie zamyka problemu, że dalej zjada olej? Odpalaliście, jeździłeś że takie stwierdzenia pada?
Średnia kapitalka to koszt ok 1500-2500 zależnie co będzie wymagało zrobienia, z czego zrezygnujesz lub co sobie zażyczysz.
Sam szlif bloku R5 to 500zł, kpl nadwymiarowe tłoki z ringami zależnie od marki 600zł wzwyż, głowica prowadnice, zawory, szlif wału i nowe panewki... trzeba dobrze pomyśleć co jest koniecznie do zrobienia i policzyć sobie.
Taki remont kapitalny w prawidłowym jego znaczeniu (gdy wszystko jest do robienia) to koszt dla R5 wychodzi grubo ponad 3 tyś.
Mierz komprechę i nie myśl na razie o tych 3tyś
Krążysz wokół najważniejszego i najprostszego testu jakim jest pomiar kompresji, auto masz u mechanika więc nie wiem dlaczego jeszcze tego nie wykonał...Maszto pisze:jeżeli uznajemy że pierścienie są dobre
Średnia kapitalka to koszt ok 1500-2500 zależnie co będzie wymagało zrobienia, z czego zrezygnujesz lub co sobie zażyczysz.
Sam szlif bloku R5 to 500zł, kpl nadwymiarowe tłoki z ringami zależnie od marki 600zł wzwyż, głowica prowadnice, zawory, szlif wału i nowe panewki... trzeba dobrze pomyśleć co jest koniecznie do zrobienia i policzyć sobie.
Taki remont kapitalny w prawidłowym jego znaczeniu (gdy wszystko jest do robienia) to koszt dla R5 wychodzi grubo ponad 3 tyś.
Mierz komprechę i nie myśl na razie o tych 3tyś
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Tzn mechanik wyciągnął stare uszczelniacze no i nie miały oznak zużycia ( wyciągnął jeden żeby ocenić stan) , był ładny sprężysty nie nadpalony. Więc z góry mi powiedział że problem tam raczej nie leży. Co do kompresji ma zostać wykonana jutro jak wszystko będzie poskładane więc będę coś więcej wiedział.
Co do mechanika, heh no muszę chyba pomyśleć nad jego zmianą bo niekiedy ciężko mi się z nim dogadać. Jest staranny i sumienny, ale mam wrażenie jakby diagnostyka sprawiała mu problem ?
Co do mechanika, heh no muszę chyba pomyśleć nad jego zmianą bo niekiedy ciężko mi się z nim dogadać. Jest staranny i sumienny, ale mam wrażenie jakby diagnostyka sprawiała mu problem ?
Ostatnio zmieniony 2012-08-31, 11:34 przez Maszto, łącznie zmieniany 3 razy.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Moje byś zobaczył tez byś powiedział że czego ja się do nich przyczepiłem a pomogło.
Cieknące simmeringi wyglądają jak wyglądają, nie zobaczysz że są popękane, twarde czy przypalone a ciekną, średnica się powiększa, sprężynka nie ściąga jak trzeba i popuszcza. Porónaj średnice starych i nowych uszczelniaczy, delikatnie będą większe w starych.
Cieknące simmeringi wyglądają jak wyglądają, nie zobaczysz że są popękane, twarde czy przypalone a ciekną, średnica się powiększa, sprężynka nie ściąga jak trzeba i popuszcza. Porónaj średnice starych i nowych uszczelniaczy, delikatnie będą większe w starych.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie. Taki minerał gęstszy będzie tylko zimny, gorący zrobi się bardziej wodnisty niz masz i w sumie jeszcze więcej ci go zeżre. Jak pomoże to dalej będziesz latał na tym mobilu a jak nie to tylko remont (zelży co wyjdzie) albo lanie selektora czy przepału wiadrami
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Po takim remoncie bez wahania przechodź na full syntetyk. Może mechanik czuje, że powietrze wali w miche - uszczelniłeś górę to wali teraz dołem. Pierścienie to nie jest wykluczone jak poprzedni właściciel nie dbał o auto. Koszt pierścieni to 70 PLN tylko nie pamiętam czy na tłok czy na wszystkie pięć.
Przy pomiarze kompresji obowiązkowo musisz być, i jeśli któryś cylinder będzie nie domagał do kapnij olejem na tłok i ponów pomiar.
Przy pomiarze kompresji obowiązkowo musisz być, i jeśli któryś cylinder będzie nie domagał do kapnij olejem na tłok i ponów pomiar.
- Maszto
- C4 Autorytet
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SCI
Dobra wiadomość ! Dzisiaj dostałem od mechanika telefon że gdy zmieniał resztę uszczelniaczy okazało się że dwa były wypadnięte /luźne ! Więc to chyba było powodem. Dzisiaj odbieram autko, zalewam go znowu 10w40 i będę obserwował co się będzie działo.
Swoją drogą co mogło spowodować ich wypadnięcie ?
No i tak jak J.A.G mówił, nie należy oceniać stanu wszystkich uszczelniaczy, wyjmując tylko 1.
Swoją drogą co mogło spowodować ich wypadnięcie ?
No i tak jak J.A.G mówił, nie należy oceniać stanu wszystkich uszczelniaczy, wyjmując tylko 1.
Ostatnio zmieniony 2012-08-31, 11:36 przez Maszto, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrów Wlkp