[100 c4 2.5 AAT] swap na aela czy remont silnika ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

[100 c4 2.5 AAT] swap na aela czy remont silnika ?

Post autor: pablo90 »

Witam !

Panowie w zwiazku z moja awarią o której w sumie nie wiem jeszcze nic bo nie mam czasu teraz na diagnostykę piszę czarne scenariusze - remonty silnika itp.
gdybym rzeczywiście musiał włożyć kaskę w remont silnika to czy nie opłaca się zrobić swapa aat na ael + skrzynia 6 gang ?
czy to byłoby na zasadzie plug&play czy musiałbym coś kombinować ? macie pojęcie jakieś w tej kwestii ?
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Brat mój ma AAT 6gang, zmienił tylko wtryskiwacze od AEL, pompę od AEL i zmieniony program (dopięty jakiś Chip.....) Lata lepiej od AEL ale kopci jak mój C-360 ....
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

pawellike pisze:Brat mój ma AAT 6gang, zmienił tylko wtryskiwacze od AEL, pompę od AEL i zmieniony program (dopięty jakiś Chip.....) Lata lepiej od AEL ale kopci jak mój C-360 ....
Programu to on nie ma zmienionego tylko wlasnie "dopiety jakis Chip" czyli najprawdopodobniej box z allegro. Stad i kopcenie.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

a mnie by interesowała bardziej pełna przekładka aela do mnie wraz ze skrzynia. i nie wiem czy to będzie plug&play czy na przykład w instalacji elektrycznej czy innych rzeczach będzie jakaś rzeźba konieczna ?
Awatar użytkownika
Misiek90
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2011-07-06, 16:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

Post autor: Misiek90 »

Witam u mnie był taki swap robiony (przez poprzedniego właściciela) ale pod automatem, większość jest taka sama oczywiście musisz zmienić komputer silnika, nie wiem czy w manualach jest komputer skrzyni ale jeśli jest tez pasuje zmienić a reszta powinna być plug and play.
Audi 100 C4 Sedan
Audi 80 B2 Sedan
Audi 80 B3 Sedan
Obecnie - Audi A6 C4 Avant
W planach Audi S6 C5 Sedan:)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

mnie być może czeka generalny remont silnika (do tej pory jeden zawor prawdopobobnie krzywy) albo właśnie swap. i nie wiem co wybrać - czy remontować i mieć pewność czym jeżdze czy kupić aela i liczyć że akurat będzie w dobrej kondycji ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

pablo90 pisze:wiem co wybrać - czy remontować i mieć pewność czym jeżdze czy kupić aela i liczyć że akurat będzie w dobrej kondycji ?
To odwieczne pytanie na które nie znajdziesz jednoznacznej odpowiedzi...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

do środy mam mieć ostateczną diagnozę co i jak bardzo się powaliło w silniku..
jeśli remont przekroczy 4500 zł to wkładam będę szukał jakiegoś dawcy..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”