[ALL 2.5] Jak działają poduszki silnika (potrzebny tłumacz)
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
[ALL 2.5] Jak działają poduszki silnika (potrzebny tłumacz)
Wiele razy słyszało się, że u nas poduszki są podgrzewane co jest bzdurą.. i jeszcze inne teorie.
Tutaj fakty:
Byłbym wdzięczny, jak by ktoś przetłumaczył, bo z angielskiego spoko, ale niemiecki ni w ząb
Pzdr
Tutaj fakty:
Byłbym wdzięczny, jak by ktoś przetłumaczył, bo z angielskiego spoko, ale niemiecki ni w ząb
Pzdr
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
nie są podgrzeane. Sa to normlane poduszki gumowo-olejowe z czujnikime cisnienia oleju. Wiem bo wymianielm ostatnio u ojca i niestety w 2008 poduszki zarówno prawa jak i lewa z czujnikami zostały wycofane z produkcji, w ASO 1000 zl sztuka. Ojciec założył gumowo-olejowe bez czujnika i jest super.
Jak działąją?? z wiadomych mi informacji, gdy spada ciśnienie oleju w poduszcze idzie info z czujnika i VAGiem mozna to odczytac.
Pozdr
Jak działąją?? z wiadomych mi informacji, gdy spada ciśnienie oleju w poduszcze idzie info z czujnika i VAGiem mozna to odczytac.
Pozdr
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
icemerc, to nie czujnik cisnienia. W zaleznosci od obrotow ECU zmienia twardosc tej poduszki poprzez sterowanie praca zaworka.
[ Dodano: 2014-12-04, 22:51 ]
[ Dodano: 2014-12-04, 22:51 ]
Może z uwagi na wyważenie R5 i zmniejszenie wibracji na jałowym poprzez właśnie sterowanie twardością.Paweł.S pisze:z jakiego powodu takie poduszki występowały jedynie w silnikach R5?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
various, Guzik prawda. Najpierw udaj sie do serwisu i zapytaj a nie bajki opowiadaj o sterowanej pracy poduszki. Byłem, pytałem dlatego pisze, że tak nic sie nie steruje tylko przekazuje informajce o braku cisnienia w poduszce...
Sorka ale jak nie podgrzewanie, to teraz sterowanie i kolejne mity i słynnej poduszcze w R5 powstaja....
Sorka ale jak nie podgrzewanie, to teraz sterowanie i kolejne mity i słynnej poduszcze w R5 powstaja....
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- various
- Audi Mastah
- Posty: 754
- Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tarnowskie Góry
icemerc, stary w serwisie oni nie maja pojęcia o tym, nie ma żadnego infa o poduszce w zadnym vagu, te poduszki maja swój własny sterownik, nie steruje nimi ECU. Naoglądałem się już schematów ECU w R5 w każdej możliwej wersji.
Z reszta masz u góry oficjalna dokumentacje VW o jednostkach R5, i pisze jak byk elektromagnet - ta część pod poduszką.
Z reszta masz u góry oficjalna dokumentacje VW o jednostkach R5, i pisze jak byk elektromagnet - ta część pod poduszką.
- Paweł.S
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-01-14, 21:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Google translator
Olej hydrauliczny w górnej i dolnej komorze hydraulicznej poduszki silnika jest oddzielony przez zawór membranowy i kanał przepustnicy. Poprzez różne drgania silnika i wstrząsy drogowe powstają różne ciśnienia na zamknięty olej hydrauliczny.
Łagodne drgania wykonują niskie skoki ciśnienia płynu hydraulicznego na kanał przepustnicy o odpowiedniej charakterystyce twardej przepustnicy 1800 / min. Większe wibracje powodują wyższe ciśnienie płynu uzyskując tym dostęp za zaworem membranowym umieszczonym w dolnej komorze olejowej. To odpowiada charakterystyce miękkiej głównie dla biegu jałowego. Jednostka sterująca odbiera na znaki odniesienia i elektromagnes aktywuje zawór membranowy tak że jest zwolniony przez osłony zacisków, że płyn hydrauliczny z mniejszym oporem (miękka charakterystyka) wpływa do dolnej komory olejowej.
Ölkammer - komora olejowa
Klemmdecke - pokrywa zacisków
Membranventil - zawór membranowy
Dämpferkanal - kanał przepustnicy
Fließbohrungen - otwory przepływowe
Olej hydrauliczny w górnej i dolnej komorze hydraulicznej poduszki silnika jest oddzielony przez zawór membranowy i kanał przepustnicy. Poprzez różne drgania silnika i wstrząsy drogowe powstają różne ciśnienia na zamknięty olej hydrauliczny.
Łagodne drgania wykonują niskie skoki ciśnienia płynu hydraulicznego na kanał przepustnicy o odpowiedniej charakterystyce twardej przepustnicy 1800 / min. Większe wibracje powodują wyższe ciśnienie płynu uzyskując tym dostęp za zaworem membranowym umieszczonym w dolnej komorze olejowej. To odpowiada charakterystyce miękkiej głównie dla biegu jałowego. Jednostka sterująca odbiera na znaki odniesienia i elektromagnes aktywuje zawór membranowy tak że jest zwolniony przez osłony zacisków, że płyn hydrauliczny z mniejszym oporem (miękka charakterystyka) wpływa do dolnej komory olejowej.
Ölkammer - komora olejowa
Klemmdecke - pokrywa zacisków
Membranventil - zawór membranowy
Dämpferkanal - kanał przepustnicy
Fließbohrungen - otwory przepływowe
Ostatnio zmieniony 2014-12-05, 22:38 przez Paweł.S, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 17
- Rejestracja: 2012-06-11, 00:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Osiek k/Olkusz
Masz schemat wraz z działaniem a nawet nie popatrzysz na niego i nie zastanowisz się. Po co w takim razie elektromagnes? Przecież przy różnym podanym napięciu będzie inne ustawienie rdzenia umieszczonego w tym elektromagnesie.icemerc pisze:various, Guzik prawda. Najpierw udaj sie do serwisu i zapytaj a nie bajki opowiadaj o sterowanej pracy poduszki. Byłem, pytałem dlatego pisze, że tak nic sie nie steruje tylko przekazuje informajce o braku cisnienia w poduszce...
Sorka ale jak nie podgrzewanie, to teraz sterowanie i kolejne mity i słynnej poduszcze w R5 powstaja....
Na rysunku widać, że rdzeń jest połączony z membraną. Nad i pod membraną masz olej. Zmiana położenia membrany będzie wpływała na ciśnienie oleju w górnym i dolnym położenia poduszki (na rysunku widzimy również kanały przelewowe i buforowe).
Reasumując i rozwiązując wszelkie domysły: zmiana napięcia podawanego na elektromagnes zmienia współczynnik tłumienia poduszki olejowej (zmienia się charakterystyka tłumienia). Inną charakterystykę tłumienia ma ta poduszka dla silnika pracującego na wolnych obrotach (ugięcia od silnika są wolniejsze ale większe) a inna charakterystyka dla wysokich obrotów (częstotliwość drgań szybsza ale krótsza).
Podejrzewam, że zmiana charakterystyki tłumienia jest liniowa, zależna od obrotów i temp silnika.
O dieslach wiem prawie wszystko
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
icemerc, wszystko sie zgadza ale w nowszych pojazdach,
W c4 jest sterowana twardosz, polecam sie pobawic na krotko oodczas pracy silnkka na wolnych obrotach napieciem 12v doprowadzonym do poduszek.
W c4 jest sterowana twardosz, polecam sie pobawic na krotko oodczas pracy silnkka na wolnych obrotach napieciem 12v doprowadzonym do poduszek.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- drmort
- Mechanik
- Posty: 233
- Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Otwock
odgrzeję kotleta bo rozkminialiśmy to ze Stigiem na XI w Ślesinie
tłumaczenie na angielski:
The hydraulic oil in the upper and lower oil chamber is separated by a diaphragm valve and a damper channel.
Due to different vibrations of the engine and the road surface, different pressures are exerted on the enclosed hydraulic system.
In the event of slight vibrations, the damper channel absorbs the low pressure peaks of the hydraulic fluid. This corresponds to a hard damping characteristic, which sets in from 1800 rpm. Larger vibrations and the associated higher fluid pressures reach the lower oil chamber via the released diaphragm valve.
This corresponds to a soft damping characteristic, especially when idling.
The control unit receives the engine speed information via the reference mark and speed sensor and activates the electromagnet and releases the diaphragm valve via the clamp cover so that the hydraulic fluid can flow into the lower oil chamber with less resistance (soft characteristics).
czyli przy wysokich drganiach (powyżej 1800rpm) membrana nie ugina się (co odpowiada twardej pracy poduszki). Przy niższych obrotach Ecu podaje sygnał na elektromagnes, który ugina membranę do dołu zmniejszając ciśnienie w górnej części poduszki (miękka praca)
tłumaczenie na angielski:
The hydraulic oil in the upper and lower oil chamber is separated by a diaphragm valve and a damper channel.
Due to different vibrations of the engine and the road surface, different pressures are exerted on the enclosed hydraulic system.
In the event of slight vibrations, the damper channel absorbs the low pressure peaks of the hydraulic fluid. This corresponds to a hard damping characteristic, which sets in from 1800 rpm. Larger vibrations and the associated higher fluid pressures reach the lower oil chamber via the released diaphragm valve.
This corresponds to a soft damping characteristic, especially when idling.
The control unit receives the engine speed information via the reference mark and speed sensor and activates the electromagnet and releases the diaphragm valve via the clamp cover so that the hydraulic fluid can flow into the lower oil chamber with less resistance (soft characteristics).
czyli przy wysokich drganiach (powyżej 1800rpm) membrana nie ugina się (co odpowiada twardej pracy poduszki). Przy niższych obrotach Ecu podaje sygnał na elektromagnes, który ugina membranę do dołu zmniejszając ciśnienie w górnej części poduszki (miękka praca)