Strona 1 z 1

[A6 C4] Owijany wydech

: 2013-03-03, 18:51
autor: quattrdomasz
Mam pytanie, czy ma ktoś doświadczenie w owijaniu wydechu?
Mam zamiar uzyskać jeszcze lepszy dźwięk mojej V6 i być może ten zabieg byłby wystarczający zanim zabrałbym się za zmianę całego wydechu na inny.

Jaki mniej więcej można uzyskać efekt? Na przykładzie kilku motocykli zauważyłem, że dźwięk w owiniętym wydechu jest dużo niższy i głośniejszy na końcu wydechu. Jak będzie w przypadku samochodu?
Owijać cały wydech czy tylko początek - czyli kolektor?

Czym owijać?
Na allegro znalazłem wiele taśm termoizolacyjnych, bazaltowych.
Przykład

Na aukcji podane są zalety:
* Obnizenie temperatury w komorze silnika
* Utrzymanie podwyzszonej temperatury w układzie wydechowych dzieki czemu spaliny sa cieplejsze i szybciej opuszczaja wydech
* Mniejsze nagrzewanie oleju silnikowego w misce olejowej
czy któreś z nich są wiarygodne i czy taka taśma nie zaszkodzi silnikowi?

: 2013-03-03, 20:31
autor: mietek69
Wiesz nie jestem specem od termodynamiki ale na chłopski rozum to podnosząc temperaturę spalin silnik też będzie cieplejszy, kolektor wydechowy jest w końcu połączony z głowicą więc te elementy będą się od siebie nagrzewały... Dwa to większa temperatura spalin to większe ciśnienie spalin- wg mnie to spowalnia odprowadzenie spalin z komory spalania. Do tego bałbym się o sondy i katalizatory- one mają swoją temperaturę pracy, czy wytrzymają podwyższoną temperaturę? Czy będą prawidłowo działały?

: 2013-03-03, 21:11
autor: impres-me
a ja sie pytam po co..? nie ma leprzego dzwieku niz syczenie orginalnych wydechow nieskalanych modami. slyszales kiedys taki dzwiek jaki wydobywa sie dzieki sprawnym katom i fabrycznemu wydechowi bez dziur? porownywal bym to z gwizdem turbosprezarki. u mnie tak jest i kilka osob pytalo mnie czy mam tam turbinke. kolega tak mial w czystej benzynce puki nie wycia katow. a jak chcesz dzwieku z tlumnikow zmien ostatni wydech, zadne owijanie przez to mozesz tylko sobie auto spalic , wiesz jaka temperature osiagaja rozgrzane katalizatory??

: 2013-03-03, 21:20
autor: quattrdomasz
impres-me, wycinanie katów już przerabiałem w innych autach, dało to bardziej metaliczny dźwięk. Póki co mam seryjny wydech z katami, nówka z kwasówki, zakładałem 3 miesiące temu i tak jak mówisz lekko "syczy", ale chcę coś pokombinować żeby uzyskać bardziej rasowy dźwięk V6 zarazem pasujący do limuzyny :evil: Właśnie też się zastawiałem czy można owijać katy... ;-)

: 2013-03-09, 23:11
autor: Pawel_M
Takie owijanie nic nie daje a na pewno już nie zmieni dźwięku wydechu. Bandaż termoizolacyjny przeważnie stosuje się na układ wydechowy który znajduje się w komorze silnika ( kolektor i część wydechu ) w celu uzyskania niższej temperatury. Takie stosowanie ma sens w silnikach turbo gdzie temperatura spalin (EGT) często dochodzi do 1000 stopni. W silnikach wolnossących temperatury są dużo niższe a dodatkowo przy seryjnej puszcze silnika to już wogóle można sobie darować...

Jeżeli chcesz bardziej rasowy dźwięk to zrób wydech na większych średnicach rur nie zapominając o odpowiednio większym przelocie przez tłumiki i dodatkowo wywal katalizatory

: 2014-05-05, 00:50
autor: Danieles
A ja mam pytanko , w S4 silnik 2,2 TQ , za kolektorem wydechowym na dole są tzw portki czyli tam gdzie się rozgałęzia wydech na dwie rurki i na tych portkach jest jakaś termoizolacja ,nie mam osłony silnika i u mnie jest ta termoizolacja jest na wykończeniu, w strzępach.
jakie zadanie ona spełnia? Po co ona jest? Może właśnie do ochrony osłony pod silnikiem, żeby się nie sfajczyła?
Mam zamiar zamontować osłonę silnika i skrzyni i czy mogę wydech osłonić taśmą termoizolacyjną z allegro w miejscach gdzie mógłby ewentualnie wydech dotykać tej osłony? czy to zda egzamin? nie chciałbym sfajczyć osłony.

ktoś mi odpowie ?