[c4 ael/aat]Idealne nastawy kąta wtrysku i dawki paliwa

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

A u mnie dzisiaj właśnie mechanik ustawiał (AAT) bo trochę temperatura spadła i był problem z odpalaniem. I zonk bo kąt wynosił 140 stopni :!: czy to nie jest dużo za dużo ? wygląda jak by ogólnie gdzieś zapłon był źle ustawiny, z tym że auto cały czas chodzi normalnie i pali do -5'C bez problemu ale poniżej to już właśnie problem :-/
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Tomas, po ustawieniach tyle wynosi?

jak tak to niech mechanik poprawia, bo to dlatego nie chce odpalać, paliwo jest za wcześnie podawane i przez to tłok jest jeszcze za nisko, co oznacza że w cylindrze jest za niskie ciśnienie powietrza jak i temperatura.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Tomas pisze:I zonk bo kąt wynosił 140 stopni
Hehe:) chyba celsjusza(nieważne czy w plusie, czy w minusie):), nie ma prawa silnik chodzić, nie mówiąc o odpalaniu.
Raczej jednostki z grupy 0 podajesz.
Sprawdź jeszcze raz :ok:
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

ważne żeby w BS podawać.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Tak jak kolega wyżej prawi, jeśli 140 jednostek z grupy 0 z bs, to dużo za wcześnie, bo o stopniach nie ma mowy. Zbyt wcześnie żle, za późno nie dobrze:)
Trza znaleźć kompromis indywidualnie pod silnik z pompą:)
Zdrówko banda :chlanie:
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

kiwi pisze:Raczej jednostki z grupy 0 podajesz.
arwam pisze:ważne żeby w BS podawać.
Panowie ja tam się nie znam prawie na tym wcale, ale mówię o stopniach mierzonych takim zegarem wkręcanym pomiędzy wyjściami rurek do wtrysków.

Jak bym cofną zapłon = pompe to wcale by nie zapalił :-/ nie przy tych temperaturach :-/

Wiem że powinno być tych stopni koło 60 a nie aż 140

Tylko znaki na kolach, z przodu, tyłu, skrzyni i na pompie nie wydają się być idealnie :evil:
Jak dalej będzie źle to trzeba będzie chyba rozebrać wszystko i ustawić ładnie, idealnie do fabrycznych znaków...
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Na zegarku wkręconym w głowiczke tłoczącą powinno wyjść 0,25mm powyżej dmp(dolny martwy punkt) tłokorozdzielacza . Tzn, że tłokorozdzielacz powinien się przesuwać w strone czujnika zegarowego. Na znak przy pompie patrzysz tylko orientacujnie,żeby było wiadomo, że jaest tłoczenie na pierwszy gar.
Oczywiście rozrząd musi być ustawiony tip-top(ten pasek z rolkami i pompą wody z przodu silnika), znak na kole zamachowym zgrany w okienku skrzyni biegów i tak ustawia się pompe na czujnik zegarowy.


Ps. Tak czy siak lepiej po całej operacji podpiąć kompa i sprawdzić dynamiczny kąt wtrysku i procentowe wysterowanie zaworka n 108(przestawiacz kąta)
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Jaki kąt jest optymalny pod względem mocy ? :mrgreen:
Mam ustawiony na 50 i przy -18 nie miałem problemu z odpaleniem, na obrót łapie, także ruszać coś ? w piątek będzie zwalany pasek i koło z pompy, żeby dostać się do maglownicy... także mam możliwość ustawienia innego :mrgreen: :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Jak dobrze pali to zostaw, po co ruszać. Ale szczerze mówiąc jeśli na takim kącie ci pali w takie mrozy od "strzała" to masz na prawdę zdrowiutki motor i resztę osprzętu (pompa, wtryski itp).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”