[A6-2.5TDI AEL] Nowe końcówki wtryskiwaczy
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
na forum Audi 80 znajdź użytkownika Kostrz.
mi robił wysyłkowo, ogólnie bardziej jest nastawiony na 1.9TDI ale ja jestem przezadowolony z jego roboty.
na 36l paliwa zrobione 800km i jeszcze cos w baku jest. to chyba najlepszy dowód że soft jest jak należy, a niestety moje wtryski mają czasy świetności za sobą, bo myślę że spalanie byłoby mniejsze, i osiągi trochę lepsze
mi robił wysyłkowo, ogólnie bardziej jest nastawiony na 1.9TDI ale ja jestem przezadowolony z jego roboty.
na 36l paliwa zrobione 800km i jeszcze cos w baku jest. to chyba najlepszy dowód że soft jest jak należy, a niestety moje wtryski mają czasy świetności za sobą, bo myślę że spalanie byłoby mniejsze, i osiągi trochę lepsze
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
To tylko i wyłącznie kopiuje zapewne cudze softy ew nanosząc korekty... Żaden gotowy soft nie sprawdzi się tak jak ten napisany od nowa na hamowni pod konkretne auto ale to już nie 200, 300 czy 600zł...arwam pisze:mi robił wysyłkowo, ogólnie bardziej jest nastawiony na 1.9TDI
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
J.A.G pisze:To tylko i wyłącznie kopiuje zapewne cudze softy ew nanosząc korekty..
J.A.G, a widziałeś jego robotę że tak mówisz?
podstawą jest ori soft, a zmieny pod życzenie klienta,
w benzynie musisz każdy egzemplarz auta stroić indywidualnie, a w Dieslu nie masz takiego ryzyka ugotowania silnika jak w benzynie.
jeśli dwa silniki będą miały taki sam osprzęt w stanie perfekcyjnym, i tak samo wyregulowany to obydwa po założeniu tego samego ACU pokażą bardzo podobne kreski na hamowni, a w benzynie jużnie koniecznie.
mówiąc na myśli wysyłkowo miałem na myśli wysłanie swojego ECU do niego, i potem odbiór już gotowego. miałem nie typowe życzenia odnośnie softu i na miarę możliwości zastosowanego osprzętu zostały moje zachcianki zaspokojone.
ci którzy robią gotowce, nie zrobią Ci tak softu żeby miał mocną górę, mało palił, i nie miał problemów z temp.
ja te parametry uzyskałem na doładowaniu zaledwie 0,9bara w peaku do 1,1bara przy K14 i do 1,0bara przy K24.
miała być góra zmieniona i jest zmieniona góra,
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
A ja wiem jedno, cudów na tym świecie to to nie ma. Ile silnik ma spalić tyle spali. Ja uzyskałem wynik 5,0/100 na 0.230 i K24, tylko jazda emerycka. W czasie normalnej jazdy w trasie (140-160km/h) 6,5/100. Podsumowując największe znaczenie na spalanie ma kierowca, jego styl jazdy i umiejętności, dopiero potem program.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
afro89, jak zwalisz mapę kąta wtrysku to wiedziałbyś jakie mogą być skutki, a zabawy mechanicznymi pompami naprawdę dają wgląd w to co w się w silniku dzieje, w mechanicznej pompie podbij tylko za mało lub za dużo kąt wtrysku dynamiczny a więc zależny od ciśnienia wewnętrznego w pompie, zobaczysz jakie cyrki się dzieją, szczególnie jesli mamy bezpośredni wtrysk, w komorach wirowych paliwo nie zapala się odrazu z momencie rozpoczęcia wtrysku, dlatego silnik bardziej metalicznie pracuje, i i tam nie stosuje się nigdy kąta wtrysku po GMP, jak w TDI
najważniejsza jest mapa kąta wtrysku, a dopiero potem dawkowanie i doładowanie, sterowanie silnikiem TDI praktycznie do tych trzech wartości się sprowadza, inne wyznaczniki, jak np przepływomierz mają za zadanie tylko ograniczać życzenie kierowcy.
Ty mogłeś zejść tylko do 5l bo masz większą i cięższą budę, a skrzynki biegów nasze są o bardzo podobnej rozpiętości przełożeń.
natomiast co do wtryskiwaczy im lepsze rozpylenie paliwa, tym jego lepszy wykorzystanie, właśnie dlatego w silnikach PD i CR stosuje się wysokie ciśnienia wtrysku, gdyby tam zrobić inne mapy kąta wtrysku wtedy auto jeździ całkiem inaczej.
narazie wrzucę większe wtryski, i będę się bawił programami, i będę chciał po swojemu zorganizować procesy spalania, tak jak to zrobiłem w golfie.
jak jedziesz spokojnie spalanie jest małe, jak deptasz to i do baku wlewasz, generalnie do 3000rpm jest ekonomicznie, potem już zaczynają rosnąć znacząco siły bezwładności w układzie korbowym i to tym bardziej im większy skok tłoka jest w stosunku do średnicy cylindra.
zobacz że w 1.9TDI które mniejszą średnicę cylindra, lepiej oddaje moment obrotowy w niskich obrotach w stosunku do pojemności mimo że ma tylko cztery cylindry niż nasze silniki, ale i też tam bardziej rośnie spalanie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. ale już w górnych obrotach ciężko jest utrzymać płasko moment obrotowy jak w większych silnikach krótkoskokowych.
nie mówię tu już nawet o silnikach 1.9 w budzie C4 bo te wypadają marnie, mimo że sąmniejsze wcale mniej nie palą.
ja mam taki sam silnik jak ty ale mniejszą masę auta, i mniejszą powierzchnię czołową co się przekłada na mniejsze opory toczenia szczególnie przy większych prędkościach
przy 200kmh mam tylko 4050rpm
wiem co mówię bo bawiłem się na mechanicznych pompach nie tylko silnikami na komorach wirowych, ale i TDI, i to zarówno 1.9 jak i 2.5.
zresztą dla porównania, porównaj przebiegi parametrów silników CN i 3D stosowanych w C3, silniki niemal bliźniacze, a różniące się po za szczegółami tylko tak naprawdę średnicą cylindra i skokiem tłoka,
CN 76,5mm x86,4mm a 3D ( w nowszych AAB i nie pamiętam jak w C3 jest oznaczany) 79,5x95,5mm
najważniejsza jest mapa kąta wtrysku, a dopiero potem dawkowanie i doładowanie, sterowanie silnikiem TDI praktycznie do tych trzech wartości się sprowadza, inne wyznaczniki, jak np przepływomierz mają za zadanie tylko ograniczać życzenie kierowcy.
Ty mogłeś zejść tylko do 5l bo masz większą i cięższą budę, a skrzynki biegów nasze są o bardzo podobnej rozpiętości przełożeń.
natomiast co do wtryskiwaczy im lepsze rozpylenie paliwa, tym jego lepszy wykorzystanie, właśnie dlatego w silnikach PD i CR stosuje się wysokie ciśnienia wtrysku, gdyby tam zrobić inne mapy kąta wtrysku wtedy auto jeździ całkiem inaczej.
narazie wrzucę większe wtryski, i będę się bawił programami, i będę chciał po swojemu zorganizować procesy spalania, tak jak to zrobiłem w golfie.
jak jedziesz spokojnie spalanie jest małe, jak deptasz to i do baku wlewasz, generalnie do 3000rpm jest ekonomicznie, potem już zaczynają rosnąć znacząco siły bezwładności w układzie korbowym i to tym bardziej im większy skok tłoka jest w stosunku do średnicy cylindra.
zobacz że w 1.9TDI które mniejszą średnicę cylindra, lepiej oddaje moment obrotowy w niskich obrotach w stosunku do pojemności mimo że ma tylko cztery cylindry niż nasze silniki, ale i też tam bardziej rośnie spalanie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. ale już w górnych obrotach ciężko jest utrzymać płasko moment obrotowy jak w większych silnikach krótkoskokowych.
nie mówię tu już nawet o silnikach 1.9 w budzie C4 bo te wypadają marnie, mimo że sąmniejsze wcale mniej nie palą.
ja mam taki sam silnik jak ty ale mniejszą masę auta, i mniejszą powierzchnię czołową co się przekłada na mniejsze opory toczenia szczególnie przy większych prędkościach
przy 200kmh mam tylko 4050rpm
wiem co mówię bo bawiłem się na mechanicznych pompach nie tylko silnikami na komorach wirowych, ale i TDI, i to zarówno 1.9 jak i 2.5.
zresztą dla porównania, porównaj przebiegi parametrów silników CN i 3D stosowanych w C3, silniki niemal bliźniacze, a różniące się po za szczegółami tylko tak naprawdę średnicą cylindra i skokiem tłoka,
CN 76,5mm x86,4mm a 3D ( w nowszych AAB i nie pamiętam jak w C3 jest oznaczany) 79,5x95,5mm
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 07:47 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Mam pytanie czy to możliwe ze WZM robi końcówki 0,216 ???
http://archi.inosak.org/db/item4863020046_1.html
http://archi.inosak.org/db/item4863020046_1.html
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Kiedyś wymieniłem w A80 na WZM i przez 4 czy 5 lat nie miałem z nimi żadnych problemów.dariodario pisze:jak z trwałością wzm,firad w naszych autach?
Brat do AELa zdecydował się na WZM, jakieś 3m-ce je ma i jak na razie są ok. Cenowo też bardzo dobrze wychodzą, poza tym to krajowy produkt a firma ma dość duże doświadczenie.
Tak to nie ma, nawet wino tanie nie jest dobre, choć mawia się, że są tanie i dobredariodario pisze:i czy jest jakiś nowy sprzedawca tani i dobry?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- vag_only
- Mechanik
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
co do zmainy końcówek to coś jeszcze potrzeba czy można jechać odrazu do pompiarza z moimi wtryskami ? zamierzam zmienić na 0.216 bo początkowo myślałem żeby używane od AEL'a kupić sam nie wiem co robić
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Ja mam wzm 210 pól roku i są ok. Podobno wzm jest podwykonawcą dla boscha. Kupując boscha dostajemy kompletny zestaw do regeneracji wtrysku, wzm to sama końcówka. Pompiarz mówił, że może nie dać się ustawić ciśnień bez nowych podkładek, ale w moim przypadku się dało.
[ Dodano: 2014-12-14, 09:07 ]
vag_only, do 100 nie pasują wtryski z ael, są inne mocowania.
[ Dodano: 2014-12-14, 09:07 ]
vag_only, do 100 nie pasują wtryski z ael, są inne mocowania.