[A6-2.5TDI AEL] Nowe końcówki wtryskiwaczy

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

na forum Audi 80 znajdź użytkownika Kostrz.
mi robił wysyłkowo, ogólnie bardziej jest nastawiony na 1.9TDI ale ja jestem przezadowolony z jego roboty.
na 36l paliwa zrobione 800km i jeszcze cos w baku jest. to chyba najlepszy dowód że soft jest jak należy, a niestety moje wtryski mają czasy świetności za sobą, bo myślę że spalanie byłoby mniejsze, i osiągi trochę lepsze
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

arwam pisze:mi robił wysyłkowo, ogólnie bardziej jest nastawiony na 1.9TDI
To tylko i wyłącznie kopiuje zapewne cudze softy ew nanosząc korekty... Żaden gotowy soft nie sprawdzi się tak jak ten napisany od nowa na hamowni pod konkretne auto ale to już nie 200, 300 czy 600zł...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

J.A.G pisze:To tylko i wyłącznie kopiuje zapewne cudze softy ew nanosząc korekty..


J.A.G, a widziałeś jego robotę że tak mówisz?
podstawą jest ori soft, a zmieny pod życzenie klienta,


w benzynie musisz każdy egzemplarz auta stroić indywidualnie, a w Dieslu nie masz takiego ryzyka ugotowania silnika jak w benzynie.
jeśli dwa silniki będą miały taki sam osprzęt w stanie perfekcyjnym, i tak samo wyregulowany to obydwa po założeniu tego samego ACU pokażą bardzo podobne kreski na hamowni, a w benzynie jużnie koniecznie.


mówiąc na myśli wysyłkowo miałem na myśli wysłanie swojego ECU do niego, i potem odbiór już gotowego. miałem nie typowe życzenia odnośnie softu i na miarę możliwości zastosowanego osprzętu zostały moje zachcianki zaspokojone.
ci którzy robią gotowce, nie zrobią Ci tak softu żeby miał mocną górę, mało palił, i nie miał problemów z temp.
ja te parametry uzyskałem na doładowaniu zaledwie 0,9bara w peaku do 1,1bara przy K14 i do 1,0bara przy K24.
miała być góra zmieniona i jest zmieniona góra,
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

A ja wiem jedno, cudów na tym świecie to to nie ma. Ile silnik ma spalić tyle spali. Ja uzyskałem wynik 5,0/100 na 0.230 i K24, tylko jazda emerycka. W czasie normalnej jazdy w trasie (140-160km/h) 6,5/100. Podsumowując największe znaczenie na spalanie ma kierowca, jego styl jazdy i umiejętności, dopiero potem program.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

afro89, jak zwalisz mapę kąta wtrysku to wiedziałbyś jakie mogą być skutki, a zabawy mechanicznymi pompami naprawdę dają wgląd w to co w się w silniku dzieje, w mechanicznej pompie podbij tylko za mało lub za dużo kąt wtrysku dynamiczny a więc zależny od ciśnienia wewnętrznego w pompie, zobaczysz jakie cyrki się dzieją, szczególnie jesli mamy bezpośredni wtrysk, w komorach wirowych paliwo nie zapala się odrazu z momencie rozpoczęcia wtrysku, dlatego silnik bardziej metalicznie pracuje, i i tam nie stosuje się nigdy kąta wtrysku po GMP, jak w TDI
najważniejsza jest mapa kąta wtrysku, a dopiero potem dawkowanie i doładowanie, sterowanie silnikiem TDI praktycznie do tych trzech wartości się sprowadza, inne wyznaczniki, jak np przepływomierz mają za zadanie tylko ograniczać życzenie kierowcy.

Ty mogłeś zejść tylko do 5l bo masz większą i cięższą budę, a skrzynki biegów nasze są o bardzo podobnej rozpiętości przełożeń.
natomiast co do wtryskiwaczy im lepsze rozpylenie paliwa, tym jego lepszy wykorzystanie, właśnie dlatego w silnikach PD i CR stosuje się wysokie ciśnienia wtrysku, gdyby tam zrobić inne mapy kąta wtrysku wtedy auto jeździ całkiem inaczej.

narazie wrzucę większe wtryski, i będę się bawił programami, i będę chciał po swojemu zorganizować procesy spalania, tak jak to zrobiłem w golfie.
jak jedziesz spokojnie spalanie jest małe, jak deptasz to i do baku wlewasz, generalnie do 3000rpm jest ekonomicznie, potem już zaczynają rosnąć znacząco siły bezwładności w układzie korbowym i to tym bardziej im większy skok tłoka jest w stosunku do średnicy cylindra.
zobacz że w 1.9TDI które mniejszą średnicę cylindra, lepiej oddaje moment obrotowy w niskich obrotach w stosunku do pojemności mimo że ma tylko cztery cylindry niż nasze silniki, ale i też tam bardziej rośnie spalanie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. ale już w górnych obrotach ciężko jest utrzymać płasko moment obrotowy jak w większych silnikach krótkoskokowych.
nie mówię tu już nawet o silnikach 1.9 w budzie C4 bo te wypadają marnie, mimo że sąmniejsze wcale mniej nie palą.
ja mam taki sam silnik jak ty ale mniejszą masę auta, i mniejszą powierzchnię czołową co się przekłada na mniejsze opory toczenia szczególnie przy większych prędkościach

przy 200kmh mam tylko 4050rpm
wiem co mówię bo bawiłem się na mechanicznych pompach nie tylko silnikami na komorach wirowych, ale i TDI, i to zarówno 1.9 jak i 2.5.

zresztą dla porównania, porównaj przebiegi parametrów silników CN i 3D stosowanych w C3, silniki niemal bliźniacze, a różniące się po za szczegółami tylko tak naprawdę średnicą cylindra i skokiem tłoka,
CN 76,5mm x86,4mm a 3D ( w nowszych AAB i nie pamiętam jak w C3 jest oznaczany) 79,5x95,5mm
Ostatnio zmieniony 2013-10-23, 07:47 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

witam
temat troche zapomniany postanowilem odgrzać
czy szanowni użytkownicy mogą sie wypowiedzieć o końcówkach wtrysków?
jak z trwałością wzm,firad w naszych autach?
i czy jest jakiś nowy sprzedawca tani i dobry?
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Mam pytanie czy to możliwe ze WZM robi końcówki 0,216 ???

http://archi.inosak.org/db/item4863020046_1.html
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Raczej tak, napisz do nich.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

dariodario pisze:jak z trwałością wzm,firad w naszych autach?
Kiedyś wymieniłem w A80 na WZM i przez 4 czy 5 lat nie miałem z nimi żadnych problemów.

Brat do AELa zdecydował się na WZM, jakieś 3m-ce je ma i jak na razie są ok. Cenowo też bardzo dobrze wychodzą, poza tym to krajowy produkt a firma ma dość duże doświadczenie.
dariodario pisze:i czy jest jakiś nowy sprzedawca tani i dobry?
Tak to nie ma, nawet wino tanie nie jest dobre, choć mawia się, że są tanie i dobre :)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

co do zmainy końcówek to coś jeszcze potrzeba czy można jechać odrazu do pompiarza z moimi wtryskami ? zamierzam zmienić na 0.216 bo początkowo myślałem żeby używane od AEL'a kupić sam nie wiem co robić ;-)
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

vag_only, nie każdy wie jak/umie ustawić oba ciśnienia! Upewnij się, że to zrobi albo szukaj dalej. Ew. cowboy.
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

a jakie ciśnienia powinny być ? :) w okolicy jest 2 pompiarzy jeden jakiś dziadek drugi podobno lepiej ogarnięty ale nie wiem co i jak :-D
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

190/300. Najlepiej jak ma EPS200.
bol3kkkk
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-04-09, 21:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: bol3kkkk »

Polecam wtryski od Cowboy'a z forum golfa. 1375zł za kompletna regeneracje na Boschu 5 wtrysków. Swoje kosztowały ale na pewno warto
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Ja mam wzm 210 pól roku i są ok. Podobno wzm jest podwykonawcą dla boscha. Kupując boscha dostajemy kompletny zestaw do regeneracji wtrysku, wzm to sama końcówka. Pompiarz mówił, że może nie dać się ustawić ciśnień bez nowych podkładek, ale w moim przypadku się dało.

[ Dodano: 2014-12-14, 09:07 ]
vag_only, do 100 nie pasują wtryski z ael, są inne mocowania.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”