[A6-2.5TDI AEL] Demontaż i sprawdzenie VP37
-
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-10-17, 20:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
Właśnie jak oddawałem wtryski, to dopytywałem sie o ustawienie ciśnień i mówił że ustawiają. I mam policzone za ustawienie ciśnienia po 2 dychy za każdy wtrysk i jak odbierałem to mówił że wszystko ustawione, gotowe do montażu, nawet podkładki dali nowe A więc podejrzewam, że ustawione dobrze, bo warsztat reklamuje się jako partnerski Boscha. No a wyciek z tego wtryskiwacza to dosyć poważny, samochód znaczy teren pokaźnymi plamami paliwa ;(
Zaworek siedzi 4,02mm
Zaworek siedzi 4,02mm
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Może warsztat który wymieniał końcówki nie oczyścił odpowiednio z nagaru dolnej części obudowy wtryskiwacza - wiem, że przy rozkręceniu może dostać się tam sporo węgla z okopconych końcówek - jeżeli nie wypłukali tych obudów odpowiednio tylko założyli nowe końcówki i skręcili może być tam nieszczelnie. Może też nie być do końca dokręcona obudowa wtrysku tak, że wycieka na połączeniu obu części obudowy.
Co do korekt - podobno mechanizm korekcji prędkości obrotowej wału działa w 100% poprawnie jeżeli są ustawione standardowe jałowe obroty, dawka jak fabryka przewidziała czyli ok. 4,2 zdaje się i katalogowy kąt pompy.
U mnie korekty też wynoszą nawet 4, tyle że końcówki wymieniałem bez regulacji, pomimo tego silnik pracuje w zasadzie ok.
3 wskazanie w grupie 13 to wydaje mi się fizycznie 5 wtrysk licząc od zderzaka ale ręki obciąć sobie nie dam.
Co do korekt - podobno mechanizm korekcji prędkości obrotowej wału działa w 100% poprawnie jeżeli są ustawione standardowe jałowe obroty, dawka jak fabryka przewidziała czyli ok. 4,2 zdaje się i katalogowy kąt pompy.
U mnie korekty też wynoszą nawet 4, tyle że końcówki wymieniałem bez regulacji, pomimo tego silnik pracuje w zasadzie ok.
3 wskazanie w grupie 13 to wydaje mi się fizycznie 5 wtrysk licząc od zderzaka ale ręki obciąć sobie nie dam.
AAT@17xKM/380Nm
-
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-10-17, 20:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
Wtrysk już nie leje, prawdopodobnie lał na łączeniu dwóch części na tym gwincie. Zawiozłem koleś go rozkręcił, cały wyczyścił, a na ten gwint dał prawdopodobnie klej do gwintu, tak przynajmniej mi to wyglądało. Czy to aby na pewno profesjonalne rozwiązanie, tego nie wiem. Ważne że już nie leje. A wtrysk na pewno był mój bo jak je wyciągałem to je poznaczyłem żeby każdy wrócił na swoje miejsce.
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Jak teraz z odpalaniem samochodu ?
Dawka powinna być raczej ustawiona na 4-5 mg/R. U mnie np przy dawce 3,5mg silnik pracuje jak by się dławił paliwem i pomijał któryś z cylindrów, wręcz muszę mieć >4 ustawioną.
Sprawdź sobie tez co się po regeneracji wtrysków stało z kątem wtrysku - mógł się lekko zmienić.
Może dawka lata na wolnych obrotach + spore korekcje przez zabrudzony opiłkami, zacinający się nastawnik, sam się przymierzam do "regeneracji" tego elementu pompy jak znajdę chwile czasu.
Dawka powinna być raczej ustawiona na 4-5 mg/R. U mnie np przy dawce 3,5mg silnik pracuje jak by się dławił paliwem i pomijał któryś z cylindrów, wręcz muszę mieć >4 ustawioną.
Sprawdź sobie tez co się po regeneracji wtrysków stało z kątem wtrysku - mógł się lekko zmienić.
Może dawka lata na wolnych obrotach + spore korekcje przez zabrudzony opiłkami, zacinający się nastawnik, sam się przymierzam do "regeneracji" tego elementu pompy jak znajdę chwile czasu.
AAT@17xKM/380Nm
-
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2012-10-17, 20:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska
Odpalanie nadal padaczka. Postał ostatnia noc na podwórku i pomimo grzania świec, kręcenie i kręcenie, łapie jakby chciał a nie mógł i w końcu zaskakuje. Kąt w granicach 65 (max skok do 70) w grupie 000 MS, dawka około 3, obroty podniesione z racji skaczącej dawki. Chyba zakończę walkę na tym poziomie. Bo dalsze naprawy, regeneracja pompy czy zrobienie silnika, stanowczo przekracza mój budżet ;/
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
65 ile to jest stopni w grupie 004 ?
Ciśnienie wstępne pompy ci sprawdzono i ustawiono ? Ile wynosiło ?
Ciśnienie wstępne pompy ci sprawdzono i ustawiono ? Ile wynosiło ?
Ostatnio zmieniony 2013-03-11, 13:36 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
witam
postanowilem odgrzac troche temat
otoz moje auto sprawnie sie porusza i chwala mu
program siedzi od kolegi toja z bielska.
problem ktory mam to lekkie kopcenie podczas przyspieszenia
wtryski zapodalem od kolegi muszka 216 seven d
zabawy mialem z kątem wtrysku i ustawilem 4btdc w grupie4 w vagu
odpala z pol obrotu
natomiast po googlowaniu wywnioskowalem aby sprawdzic cisnienie wstepne w pompie
i tu kest problem
pomiar- 6 bar na jalowym
4000-9 bar-mysle malo
po lekkim wbiciu zaworka na jalowym sie nie zmienilo natomiast 4000 11 bar
wbilem jeszcze glebiej ale juz to nic niedalo
pytanie czy mam sie martwic ze zbyt niskie cisnienie to początek konca vp?
dodam ze auto spala mi srednio w trybie mieszanym po przejechaniu calego baku
6.85 na sto
troche autostrady,wiekszosc krotkie odcinki10-15km i czasem na obwodnicy200km/h
jak dlugo moge tak jezdzic z takim niskim cisnieniem?
czy wymiana części sekcji zasilającej przyniesie(usprawni)
odpowiednie cisnienie czy tylko wymiana korpusu zalatwia sprawe?
dziękuje z góry za zainteresowanie!
postanowilem odgrzac troche temat
otoz moje auto sprawnie sie porusza i chwala mu
program siedzi od kolegi toja z bielska.
problem ktory mam to lekkie kopcenie podczas przyspieszenia
wtryski zapodalem od kolegi muszka 216 seven d
zabawy mialem z kątem wtrysku i ustawilem 4btdc w grupie4 w vagu
odpala z pol obrotu
natomiast po googlowaniu wywnioskowalem aby sprawdzic cisnienie wstepne w pompie
i tu kest problem
pomiar- 6 bar na jalowym
4000-9 bar-mysle malo
po lekkim wbiciu zaworka na jalowym sie nie zmienilo natomiast 4000 11 bar
wbilem jeszcze glebiej ale juz to nic niedalo
pytanie czy mam sie martwic ze zbyt niskie cisnienie to początek konca vp?
dodam ze auto spala mi srednio w trybie mieszanym po przejechaniu calego baku
6.85 na sto
troche autostrady,wiekszosc krotkie odcinki10-15km i czasem na obwodnicy200km/h
jak dlugo moge tak jezdzic z takim niskim cisnieniem?
czy wymiana części sekcji zasilającej przyniesie(usprawni)
odpowiednie cisnienie czy tylko wymiana korpusu zalatwia sprawe?
dziękuje z góry za zainteresowanie!
POWER MADE IN SPANKY
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
szczerze to gdyby AEL i AAT nie kopciło to chyba byłby większy problem.. te silniki kopciły, kopcą i kopcić będa.. u mnie po 2 tyg jazdy po mieście i wypadzie w trase przy 3500-4000 obrotów robi się noc za mna...
jeśli wszystko jest OK, jeździ bez problemów to może lepiej nie kombinuj
jeśli wszystko jest OK, jeździ bez problemów to może lepiej nie kombinuj
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...