[A6-1.9TDI 1Z] Falowanie na jałowym - nastawnik?
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
[A6-1.9TDI 1Z] Falowanie na jałowym - nastawnik?
Cześć i czołem. Problem jak w temacie. Falują mi obroty na jałowym. Po delikatnym dodaniu gazu jest już ok. Jak się trochę orientowałem, jest to najprawdopodobniej wina nastawnika. Pompa była regenerowana 50k temu, więc chyba nie powinno być jeszcze większych problemów. Kupiłem sobie niedawno kabel z interfejsem, ale jeszcze nie znalazłem chwili żeby to uruchomić. I teraz pytanie do was, próbować podpinać się z kompem czy po prostu od razu szukać jakiegoś speca, który mi nastawnik przeczyści?
-
- Mechanik
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
Dudek, nie strasz
Uwaga, próbuję wkleić logi:
MB:
Log (4 - 000)
Log (1 - 001)
Log (0 - 004)
Log (3 - 007)
Log (2 - 013)
BS:
Log (2 - 000)
Log (1 - 001)
Log (0 - 004)
Mogą być tu czy mam oddzielny temat zakładać?
Dlaczego on mi w 013 czwartego cylindra nie pokazuje? Chyba nie chodzi na trzech?
Uwaga, próbuję wkleić logi:
MB:
Log (4 - 000)
Log (1 - 001)
Log (0 - 004)
Log (3 - 007)
Log (2 - 013)
BS:
Log (2 - 000)
Log (1 - 001)
Log (0 - 004)
Mogą być tu czy mam oddzielny temat zakładać?
Dlaczego on mi w 013 czwartego cylindra nie pokazuje? Chyba nie chodzi na trzech?
Ostatnio zmieniony 2013-07-09, 22:27 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Grzesiek, Tutaj może być, trzeciego cylindra ci nie pokaże, bo to wtrysk sterujący i jego nie pokazuje. Analogiczna sytuacja jest wszędzie. Niestety muszę cię zmartwić, po logach widać, że jest wręcz tragicznie. Korekty na wtryskach są bardzo wysokie, poza dopuszczalną normą już, więc wtryskiwacze mogą podlewać/lać. Ale niekoniecznie, bo takie korekcje mogą być spowodowane pompą/nastawnikiem. Dawka paliwa jest tragiczna, skacze po całym zakresie co świadczy, że pompa jest na prawdę w złej kondycji, czyszczenie nastawnika wątpię czy pomoże, ale można oczywiście spróbować. Spróbuj zrobić tak, zaloguj się do sterownika ( niestety nie znam loginu do 1Z, ale spróbuj 12333 ) wejdź w adaptację, gr 002 i podnieś obroty biegu jałowego z 128, na 130 albo 131 nawet. Jeśli falowanie ustanie i silnik będzie chodził równo, to niestety nie nastawnik a skończona sekcja tłocząca w pompie czyli tłokorozdzielacz z głowiczką i czeka cię nie mały wydatek. Jeśli zaś falowanie nie ustanie, jest duża szansa na to, że czyszczenie nastawnika pomoże. Chyba tyle, reszta parametrów oprócz rozjechanej dawki, obrotów silnika i dużych korekt na wtryskach jest w normie.
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
To bieda kiedy tak. Zrobie tak jak mowicie wieczorem.
Niewiele się pomyliłeś GTR, kod to 12233 Przy ustawieniu w 02 w adaptation na 130 falowanie czasami jeszcze jest, ale łagodniejsze, a czasami w ogole nie ma, obroty stabilizują się w okolicach 900. Moge zrobić logi na tym 130 jeśli to coś pomoże. Czyli lipa jak rozumiem? Co to jest te 130? Podniesienie obrotów na luzie po prostu? Moge na tym jeździć czy musze zmienić z powrotem na 128?
Niewiele się pomyliłeś GTR, kod to 12233 Przy ustawieniu w 02 w adaptation na 130 falowanie czasami jeszcze jest, ale łagodniejsze, a czasami w ogole nie ma, obroty stabilizują się w okolicach 900. Moge zrobić logi na tym 130 jeśli to coś pomoże. Czyli lipa jak rozumiem? Co to jest te 130? Podniesienie obrotów na luzie po prostu? Moge na tym jeździć czy musze zmienić z powrotem na 128?
Ostatnio zmieniony 2013-07-10, 17:22 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 4 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Grzesiek, Nie musisz zmieniać nic z powrotem, tym ustawiasz tylko wolne obroty silnika.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Grzesiek
- C4 Autorytet
- Posty: 271
- Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piski
misprzytulak, Mówisz o MUNIORze tak? Mam do niego ponad 200 km w jedną stronę, ale chyba postaram się z nim skontaktować i może wybrać w jakiś dzień. 500 km to nie będzie aż taki wielki wydatek dla 1z a pewność diagnozy jest bezcenna. Ponadto słyszałem, że nie zdziera z ludzi, a jak pomyślę, że być może mam padniętą pompę, która 50k temu była z nie do końca mi wiadomych przyczyn rzekomo regenerowana za grube pieniądze u miejscowego fachowca to...
Dzięki panowie za pomoc.
Dzięki panowie za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2013-07-14, 22:27 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn