[100-2.5TDI AAT] Wymiary wirnika Turbosprężarki K16
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
[100-2.5TDI AAT] Wymiary wirnika Turbosprężarki K16
witam.
Jak w temacie potrzebuję wymiarów wirnika.
przy przekładce silnika w aucie kolegi trafiłem na taką sytuację.
silnik AAT, turbo początkowo wydawało sie że jest K16, przy rozbrajaniu silnika z osprzętu zerknąłem w gorącą muszlę i okazało sie że pomiedzy wirnikiem z ściankami muszli jest około 5cm luzu , wirnik nie ma luzów z łożyskowaniu, i teraz pytanie moje jest takie, czy muszla jest ori od K16, czy jest to pozostałość po przeróbce, turbiny, która być może wybuchła,
miejsca jest tyle że włożony wirnik od K24-7000 lata luzem wewnątrz, jeśli jest to oryginał, to po zmianie koła kompresji w K16 mamy potencjał i to naprawdę spory, szczególnie jeśli byśmy się zabawili z tokarką, powiększając szczelinę spalinową.
zastanawia mnie to i nie daje spokoju bo jesli to jest ori, to chyba w Polsce nastanie nowy trend w modzeniu starych 2.5TDI R5, jeśli moje przypuszczenia sie sprawdzą i tu prośba do posiadaczy K16 w obojętnym stanie, żeby ktoś jesli może zapodał zdjęcia gorącego wirnika K16 i wymiary. bo niestety nie potrafię ich w necie znaleźć.
jeśli moje przypuszczenia się sprzawdzą, to w wydaniu oryginalnym mamy turbo o bardzo dużym potencjale po zmianie zimnego wirnika.
Pozdrawiam, i proszę o w miarę szybką odpowiedź
Jak w temacie potrzebuję wymiarów wirnika.
przy przekładce silnika w aucie kolegi trafiłem na taką sytuację.
silnik AAT, turbo początkowo wydawało sie że jest K16, przy rozbrajaniu silnika z osprzętu zerknąłem w gorącą muszlę i okazało sie że pomiedzy wirnikiem z ściankami muszli jest około 5cm luzu , wirnik nie ma luzów z łożyskowaniu, i teraz pytanie moje jest takie, czy muszla jest ori od K16, czy jest to pozostałość po przeróbce, turbiny, która być może wybuchła,
miejsca jest tyle że włożony wirnik od K24-7000 lata luzem wewnątrz, jeśli jest to oryginał, to po zmianie koła kompresji w K16 mamy potencjał i to naprawdę spory, szczególnie jeśli byśmy się zabawili z tokarką, powiększając szczelinę spalinową.
zastanawia mnie to i nie daje spokoju bo jesli to jest ori, to chyba w Polsce nastanie nowy trend w modzeniu starych 2.5TDI R5, jeśli moje przypuszczenia sie sprawdzą i tu prośba do posiadaczy K16 w obojętnym stanie, żeby ktoś jesli może zapodał zdjęcia gorącego wirnika K16 i wymiary. bo niestety nie potrafię ich w necie znaleźć.
jeśli moje przypuszczenia się sprzawdzą, to w wydaniu oryginalnym mamy turbo o bardzo dużym potencjale po zmianie zimnego wirnika.
Pozdrawiam, i proszę o w miarę szybką odpowiedź
Ostatnio zmieniony 2016-01-23, 14:05 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
znalałzłem coś takiego.
i to by było to.
miejsce na wirnik 50mm
http://www.techline.net.pl/pl/kategorie ... zarki,7473
pomierzone na drugiej turbinie K16.
skoro K24-7000 ma mniejszy wirnik,i sobie całkiem nieźle radzi, to do K16 zaaplikujemy koło kompresora od K24-7000 i myślę że będzie OK, lub też dobierzemy jakiś inny wirnik, roztoczymy muszlę i zapodamy już w ogóle inny kopresorr.
w każdym bądź razie myślę żę w dupo wozie 2.4D sprawdzi wyśmienicie.
i to by było to.
miejsce na wirnik 50mm
http://www.techline.net.pl/pl/kategorie ... zarki,7473
pomierzone na drugiej turbinie K16.
skoro K24-7000 ma mniejszy wirnik,i sobie całkiem nieźle radzi, to do K16 zaaplikujemy koło kompresora od K24-7000 i myślę że będzie OK, lub też dobierzemy jakiś inny wirnik, roztoczymy muszlę i zapodamy już w ogóle inny kopresorr.
w każdym bądź razie myślę żę w dupo wozie 2.4D sprawdzi wyśmienicie.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- Jasiek777
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubań
Właśnie jestem w trakcie zmiany i modyfikacji turbosprężarki w swoim AELu. Chcę wyrzucić K14 i włożę na jej miejsce K16, ale po małej modyfikacji. Wirnik zostaje ori, natomiast wylot strony ssącej roztoczę na tokarce, zwiększając średnicę na większe koło kompresji. Całość złożę, wrzucę na doważarkę i zobaczymy jakie będą efekty. Opóźnia mnie weekend majowy, hurtownia ma wolne i dopiero w środę zamówię większe koło kompresji. Reszta gratów już wyszkiełkowana czeka tylko na koło.
Taką modyfikację zastosowałem już w Vw t4, oryginalne turbo, włożyłem tylko większe koło kompresji. Różnica w mocy i przyspieszeniu odczuwalna od pierwszego depnięcia jak narazie zrobiłem na niej 40000 km i jest sucha. Jedyne o czym trzeba pamiętać to założenie lepszych opasek na węże gumowe bo ciśnienie je "rozsadza"
Taką modyfikację zastosowałem już w Vw t4, oryginalne turbo, włożyłem tylko większe koło kompresji. Różnica w mocy i przyspieszeniu odczuwalna od pierwszego depnięcia jak narazie zrobiłem na niej 40000 km i jest sucha. Jedyne o czym trzeba pamiętać to założenie lepszych opasek na węże gumowe bo ciśnienie je "rozsadza"
Ostatnio zmieniony 2016-05-01, 00:22 przez Jasiek777, łącznie zmieniany 2 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Jasiek777, Zakładasz od razu koło CNC ??????
Prośba do Ciebie, jeżeli możesz to pomierz koła turbiny jak i sprężarki w K14 i K16 u podstawy , w szczycie i ich wysokość, podkleimy później.
Prośba do Ciebie, jeżeli możesz to pomierz koła turbiny jak i sprężarki w K14 i K16 u podstawy , w szczycie i ich wysokość, podkleimy później.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Jasiek777
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubań
afro89 zależy od dostępności frezowanych kół w hurtowni, wiadomo, są dużo bardziej wytrzymałe na obciążenia. Ale jeśli będę musiał czekać dłużej na koło CNC to zamówię zwykłe. Zależy mi na czasie, jak dostanę koło to wtedy roztoczę pod nie dekiel aluminiowy aby było idealnie spasowane. W środę zwymiaruję K14 i K16, podeślę wymiary.
Ostatnio zmieniony 2016-05-01, 12:17 przez Jasiek777, łącznie zmieniany 1 raz.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Jasiek777, W takim razie czekamy z niecierpliwością na efekty prac bo osobiście nie znam AEL-a na K16 hybrydowej. W planach jest FMIC?????
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Jasiek777, obrób jeszcze szczelinę spalinową w gorącej części, wtedy obniżysz ciśnienie w kolektorze wydechowym, i dzieki temu straty na wydechu
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- Jasiek777
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubań
arwam wydaje mi się, że rozwiercając wydech owszem zmniejszę straty na wydechu, ale czy turbo wtedy nie będzie później wstawać?
Zamówiłem dzisiaj koło kompresji, chciałem dopasować coś z k27, ale wszystkie k27 mają średnicę wewnętrzną na wałek 7mm, a wałek K16 ma 5,4mm.
Ostatecznie dopasowane zostało koło z K24. Średnica u podstawy 60.6mm i średnicę górna 38mm. Czekam z niecierpliwością na dostawę
Zamówiłem dzisiaj koło kompresji, chciałem dopasować coś z k27, ale wszystkie k27 mają średnicę wewnętrzną na wałek 7mm, a wałek K16 ma 5,4mm.
Ostatecznie dopasowane zostało koło z K24. Średnica u podstawy 60.6mm i średnicę górna 38mm. Czekam z niecierpliwością na dostawę
- Jasiek777
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubań
A więc tak. Przed chwilą kurier dostarczył mi klamoty do turbałki.
afro89, zwymiarowałem koła kompresji oraz wirniki K14 i K16.
K14 5314 970 6707
* koło kompresji
- śr. u podstawy: 54mm
- śr. w szczycie: 36,5mm
- wys. łopatki: 4,51mm
* wirnik
- śr. u podstawy: 50mm
- śr. w szczycie: 42mm
- wys. łopatki: 6,3mm
K16 5316 970 6711
* kolo kompresji
- śr. u podstawy: 56mm
- śr. w szczycie: 36,5mm
- wys. koła ( od podstawy do szczytu łopatki ) : 19mm
- wys. łopatki: 4,61mm
* wirnik
- śr. u podstawy: 55mm
- śr. w szczycie: 49mm
- wys. łopatki: 6,49mm
Dla porównania podaje wymiary koła kompresji K24 , które dzisiaj do mnie przyszło i zastąpię nim standardowe koło kompresji K16:
- śr. u podstawy: 62mm
- śr. w szczycie: 38mm
- wys. koła ( od podstawy do szczytu łopatki ) : 21mm
- wys. łopatki: 4,61mm
Koła kompresji K16 vs. K24:
Zaraz odpalam tokarkę i biorę się za powiększanie średnicy w ślimaku aluminiowym i talerzyku pod koło kompresji, a na oko widzę że będzie trzeba trochę zebrać materiału.
W aluminiowym ślimaku jest taki zapas materiału, że mógłbym założyć jeszcze większe koło kompresji k24 lub K27, nawet do 64-66mm u podstawy, ale takie koła kompresji mają srednicę wewnętrzną otworu na wałek 7mm. a kola K14, K16 są na wałek 5,40mm, w takim wypadku musiałbym założyć wirnik o wałku śr. 7mm i roztaczać i tulejować korasa (obudowę łożyskowań), a tego właśnie chciałem uniknąć. Jedynym wyjątkiem jakim znalazłem jest właśnie to K24 z turbiny od Deutza, które ma śr. otworu 5,40mm.
afro89, zwymiarowałem koła kompresji oraz wirniki K14 i K16.
K14 5314 970 6707
* koło kompresji
- śr. u podstawy: 54mm
- śr. w szczycie: 36,5mm
- wys. łopatki: 4,51mm
* wirnik
- śr. u podstawy: 50mm
- śr. w szczycie: 42mm
- wys. łopatki: 6,3mm
K16 5316 970 6711
* kolo kompresji
- śr. u podstawy: 56mm
- śr. w szczycie: 36,5mm
- wys. koła ( od podstawy do szczytu łopatki ) : 19mm
- wys. łopatki: 4,61mm
* wirnik
- śr. u podstawy: 55mm
- śr. w szczycie: 49mm
- wys. łopatki: 6,49mm
Dla porównania podaje wymiary koła kompresji K24 , które dzisiaj do mnie przyszło i zastąpię nim standardowe koło kompresji K16:
- śr. u podstawy: 62mm
- śr. w szczycie: 38mm
- wys. koła ( od podstawy do szczytu łopatki ) : 21mm
- wys. łopatki: 4,61mm
Koła kompresji K16 vs. K24:
Zaraz odpalam tokarkę i biorę się za powiększanie średnicy w ślimaku aluminiowym i talerzyku pod koło kompresji, a na oko widzę że będzie trzeba trochę zebrać materiału.
W aluminiowym ślimaku jest taki zapas materiału, że mógłbym założyć jeszcze większe koło kompresji k24 lub K27, nawet do 64-66mm u podstawy, ale takie koła kompresji mają srednicę wewnętrzną otworu na wałek 7mm. a kola K14, K16 są na wałek 5,40mm, w takim wypadku musiałbym założyć wirnik o wałku śr. 7mm i roztaczać i tulejować korasa (obudowę łożyskowań), a tego właśnie chciałem uniknąć. Jedynym wyjątkiem jakim znalazłem jest właśnie to K24 z turbiny od Deutza, które ma śr. otworu 5,40mm.
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
- Jasiek777
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubań
Jeszcze nie, dużo pracy mam w tym tyg, przez co brakuje mi czasu na zajęcie się swoim autem. Jutro dopiero teściu roztoczy mi dekiel aluminiowy pod większe koło kompresji. Sam się za to nie chce brać, bo to wymaga dużej precyzji, a nie mam na tyle opanowanej tokarki. Także jutro już jak będzie gotowy dekiel, bede mogl złożyć korasa i wrzucić na doważarkę. Postaram się, aby do końca tygodnia nowe turbo już pompowało w moim wozie