[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
GTR34, Zgadzam się nie trzeba FMIC.
Casian, Nie panikuj. Silnik sprawdzić heh, co tam chcesz sprawdzić, jeśli będzie potrzeba to sobie w własnym zakresie zrobisz logi dynamiczne aby określić czy przepływka jest OK zaworek N75 działa prawidłowo czy tam EGR. Do części mechanicznych tak naprawdę nie wejdziesz.
Casian, Nie panikuj. Silnik sprawdzić heh, co tam chcesz sprawdzić, jeśli będzie potrzeba to sobie w własnym zakresie zrobisz logi dynamiczne aby określić czy przepływka jest OK zaworek N75 działa prawidłowo czy tam EGR. Do części mechanicznych tak naprawdę nie wejdziesz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Spoko mnie chodziło o to żeby czegos nie pominąć i zrobić to z głową. I przy okazji być pewnym że czegos nie pominąłem Czyli zakupy , zakupy , zakupy
[ Dodano: 2012-12-27, 21:16 ]
Z góry sorry za link do innego forum.. Ale sprawa po przeczytaniu wątku stała się dośc zagadkowa i wątpliwa.. O co chodzi,
http://www.audiklub.org/f...103740&start=80
Jest to link gdzie widnieje wypowiedź Pana o nicku To_JA_!, który w kręgu zainteresowanych ma bardzo dobra opinie na temat robienia softów. I jakie było moje zaskoczenie po przeczytaniu jego wypowiedzi na tym forum o wtryskach 0,216. Informuje on że nie ma sensu wkładać 0,216 i lepiej pozostać na 0,210..
To jak to w końcu jest ? Bo już totalnie zgłupiałem..
[ Dodano: 2012-12-27, 21:16 ]
Z góry sorry za link do innego forum.. Ale sprawa po przeczytaniu wątku stała się dośc zagadkowa i wątpliwa.. O co chodzi,
http://www.audiklub.org/f...103740&start=80
Jest to link gdzie widnieje wypowiedź Pana o nicku To_JA_!, który w kręgu zainteresowanych ma bardzo dobra opinie na temat robienia softów. I jakie było moje zaskoczenie po przeczytaniu jego wypowiedzi na tym forum o wtryskach 0,216. Informuje on że nie ma sensu wkładać 0,216 i lepiej pozostać na 0,210..
To jak to w końcu jest ? Bo już totalnie zgłupiałem..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
210 też wystarczą tak jak piszą przedmówcy do tych 180 KM, ale to już zależy od użytkownika co chce, a różnicy w cenie chyba dużej nie ma między 210 a 216. Nie jestem pewien ale w AAT są chyba 185 czy coś koło tego.
Ostatnio zmieniony 2012-12-27, 22:50 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Zgadzam się, z 210 tkami jest większe pole do popisu w tanich zamiennikach. Ja kupiłem WZM'y za 410zł z wysyłką, następnego dnia dałem do pompiarza aby wrzucił końcówki i ustawił obydwa ciśnienia otwarcia wtrysku, tutaj zapłaciłem stówkę.
[ Dodano: 2012-12-27, 22:56 ]
Samemu końcówki wtrysków wymienisz, ale ciśnień nie ustawisz.. A bez prawidłowych ciśnień otwarcia wtrysku będzie to samo, co lejący wtrysk, będą cyrki..pawel pisze:możesz się pokusić o wymianę samodzielnie samych końcówek
Tak, masz rację. 205tki to ma chyba 1.9 AFN.. Sorki, powaliło mi się.afro89 pisze: Nie jestem pewien ale w AAT są chyba 185 czy coś koło tego.
[ Dodano: 2012-12-27, 22:56 ]
Chyba tylko Firds'y, czyli nic innego jak Włoskie podróby Firad'a.. Coś lepszego to tak koło stówy/szt chodzi.. Za WZM'y dałem po 80zł/szt.pawel pisze:210 kupisz już za 55zł / szt.
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Ja jeżdżę na firdsach wymienionych samodzielnie bez regulacji, w zasadzie jeździłem bo teraz stoję. Na drugim biegu potrafi zrywać trakcję, co nie znaczy że polecam wymianę bez regulacji. Firdsy to "polski" produkt f-my z Raciborza. Podróby jak to podróby - wszystkie one to podróby Boscha
AAT@17xKM/380Nm
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Spoko.. Ja nie celuje pod 180-200.. chciałem tylko aby wozidełko dostało lekkiego kopa , bez uszczerbku na żywotności silnika (to jest mój główny cel - żywotność). Tylko myślałem że trzeba obligatoryjnie kupować 0,216, że 0.210 są jednak za małe. U nas w AAT siedzą 0.185 więc i tak muszę zmienić na coś większego.
Ostatnio zmieniony 2012-12-28, 06:44 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
panowie napisałem e-mail do najlepszego specjalisty w tym kraju od naszych silników z zapytaniem o tuning waszych AAT. Co myśli o wtryskach 210 i 216 i to jest jego odp:
Bardzo nie lubię tych 100 AAT, bo mają kości wlutowane (muszę zlecać
elektronikowi wstawienie podstawek i wyjęcie kości bez uszkodzenia softu).
Soft bardzo stary nie da się poszaleć jakieś 165-170Ps realne, ale w
większości stara pompa na potencjometrze co utrudnia właściwy dobór mapy
pompy do wtrysków 210/216.
Na wtryskach 216 można troszkę większy moment uzyskać i mniejsze drgania
występują na dwumasie którego w AAT nie ma.
Ostatnio robiłem komuś z Bochni na forum AKP.
Miał duże wtryski co spowodowało spore dymienia i trzeba było to opanować.
Pozdrawiam!
Bardzo nie lubię tych 100 AAT, bo mają kości wlutowane (muszę zlecać
elektronikowi wstawienie podstawek i wyjęcie kości bez uszkodzenia softu).
Soft bardzo stary nie da się poszaleć jakieś 165-170Ps realne, ale w
większości stara pompa na potencjometrze co utrudnia właściwy dobór mapy
pompy do wtrysków 210/216.
Na wtryskach 216 można troszkę większy moment uzyskać i mniejsze drgania
występują na dwumasie którego w AAT nie ma.
Ostatnio robiłem komuś z Bochni na forum AKP.
Miał duże wtryski co spowodowało spore dymienia i trzeba było to opanować.
Pozdrawiam!
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
afro89, to chyba chodziło o audi 100 AAT, bo A6 AAT mają kości w podstawkach a nie wlutowane i mają dwumasy z tego co wiem, co do A100 to się nie wypowiadam bo nie wiem.
msk
W A6 AAT wystarczy podmiana ECU na taki z AEL-a + końcówki z ori 0,180 na 0.210 i masz osiągi AEL-a, ja tak zrobiłem + później jeszcze chip dla AEL-a.
Czy to ECU pasuje do AAT A100 nie wiem, mam tu wątpliwości - inny nastawnik pompy i przepływka też chyba nie jest taka sama.
msk
W A6 AAT wystarczy podmiana ECU na taki z AEL-a + końcówki z ori 0,180 na 0.210 i masz osiągi AEL-a, ja tak zrobiłem + później jeszcze chip dla AEL-a.
Czy to ECU pasuje do AAT A100 nie wiem, mam tu wątpliwości - inny nastawnik pompy i przepływka też chyba nie jest taka sama.
Ostatnio zmieniony 2012-12-29, 10:21 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
pawel, Nowości nie napisałeś jest wyraźnie napisane że do AUDI 100 AAT, No i Casian, jak i msk, mają 100 C4 co widać w profilu, więc tu chodzi tylko i wyłącznie o Audi 100 o Audi 100 nie wiem ile razy to jeszcze napisać.
msk, Sterownik nie podchodzi z A6 do 100 nawet jeśli jest z AAT.
msk, Sterownik nie podchodzi z A6 do 100 nawet jeśli jest z AAT.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13