Strona 1 z 7

[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

: 2012-12-08, 15:04
autor: Casian
A tak zapytam, bo ja nie w temacie ale czy są jakieś inne turbiny dedykowane do silników AAT ? Albo ogólnie co można zrobić aby podnieść moc, ale nie nadwyrężając ogólnie silnika.. Czy niestety jest to nie możliwe ?

: 2012-12-08, 15:25
autor: afro89
Casian, Załóż nowy temat o tym silniku (ten dotyczy S6 2,2T)a powiem Ci wszystko na temat twojego silnika. Powiem Ci tyle, z recji tego iż masz Audi 100 C4 to turbinę masz k16, a z tej turbiny atakujesz 180 KM i 4XX NM.

: 2012-12-08, 15:44
autor: msk
afro89, 4xx NM o to to! Mów :mrgreen:

: 2012-12-08, 15:48
autor: various
Wtryski, program. Ale o tym już było ;)

: 2012-12-08, 16:22
autor: afro89
Program wtryski i Ja bym jeszcze pompę wtryskową zrobił, tłoko-rozdzielacz 11mm

: 2012-12-08, 17:09
autor: msk
i to bez skracania życia samochodu który ma najechane 500kkm?

: 2012-12-08, 17:18
autor: afro89
msk, To wszystko zależy jak go będziesz użytkował, jak na każdym kroku będziesz pałował nie ważne czy zimny czy ciepły, każde skrzyżowanie itp to nic nie wytrzyma nawet nowy silnik. Ja na chwilę obecną na nic nie narzekam

: 2012-12-08, 17:21
autor: kk84
Wydzielono do właściwego działu.

: 2012-12-08, 19:04
autor: Maszto
afro89 pisze:Program wtryski i Ja bym jeszcze pompę wtryskową zrobił, tłoko-rozdzielacz 11mm
A czy jest sens robić program na ori wtryskach w ATT ?

: 2012-12-08, 19:18
autor: GTR34
Właśnie nie bardzo jest sens, minimum to wtryski z AEL'a a najlepiej do AAT to 216stki. Albo jak będziesz celował w jeszcze większą moc, to 230 stki i tłokorozdzielacz 11mm. Do tego program na wtryski 230 stki i turbo k16 i będzie tak jak napisał afro89, czyli 180 KM i 4XX NM.

: 2012-12-09, 06:53
autor: Casian
Dobra.. A możecie tak coś łatwiej to opisać ? co to jest ten tłoko-rozdzielacz ? Rozumiem że to w pompie wtryskowej, tak? Czy wtedy trzeba pompę nową kupywać czy to jest modernizacja starej ? Czy końcówki wtrysków z AEL-a te 216 -ki kupywać nowe? Czy można szukać używek ? Program jak rozumiem fajnie by było podjechać do słynnego Pana TO_JA ? Te K16 to gdzie mogę o tym poczytać i skąd jest ta turbina ? Sorry za takie błahe pytania, ale zaczynam temat od podstaw :)

: 2012-12-09, 09:39
autor: afro89
Casian, Turbiny K16 szły seryjnie w Audi 100C4 AAT, zaś w Audi A6C4 siedzi turbina K14 o tym samym kodzie silnika AAT

Wtryski. W AEL-u seryjnie są 0.210 jeśli zaś chodzi o 0.216 to seryjnie szły w T4 (kod silnika AHY, AXG 150 KM) 0.216 produkuje zarówno Bosch, ale zamienniki też są. 0.230 są tylko zamienniki Frateli Bossio czy jakoś tak :-P

Tłokorozdzielacz znajduje się w pompie wtryskowej. Słuchy mnie doszły że w AAT siedzi 10mm a w AEL-u jest 11mm na 100% (osobiście sprawdzałem) Twoja pompa powinna bez problemu uciągnąć 0.216 a jak i w dobrym stenie to 0.230 da radę. Jak byś chciał wymieniać tłokorozdzielacz to i głowiczka musi być inna, także chyba najlepiej jakaś inna kompletna pompa lub kupić komplet tłokorozdzielacz z głoiczką.

: 2012-12-09, 09:50
autor: Dawid2542
afro89, ile można dać za takie wtryski używane z T4 AHY? wiem wiem zależy od stanu itp ale dajmy na to że wszystko OK nie leją itp

[ Dodano: 2012-12-09, 09:51 ]
http://allegro.pl/wtryski-216-axg-ahy-1 ... 89328.html przykład...

: 2012-12-09, 10:12
autor: Casian
afro89 pisze:Casian, Turbiny K16 szły seryjnie w Audi 100C4 AAT, zaś w Audi A6C4 siedzi turbina K14 o tym samym kodzie silnika AAT
Czyli jak mam rozumieć turba nie musze szukać ? Bo te moje seryjne jest GIT ??

: 2012-12-09, 10:31
autor: J.A.G
Czyli twoje seryjne jest większe niż seryjne w A6 AAT, więc tu ci odpada konieczność zmian. Myślę że jak chcesz się bawić, zapewne lajtowo, to wtryski i nowy soft na początek zupełnie ci wystarczą a różnicę mocno poczujesz.