[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Przede wszystkim nastawnik w Audi 100 jest potencjometryczny a w A6 jest indukcyjny, i to jest główna przyczyna. Potem jeszcze jest kilka innych szczegółów.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Z tego co czytamy, chłop nie bardzo chce sie podjąć rezania 100 ?afro89 pisze:panowie napisałem e-mail do najlepszego specjalisty w tym kraju od naszych silników z zapytaniem o tuning waszych AAT. Co myśli o wtryskach 210 i 216 i to jest jego odp:
Bardzo nie lubię tych 100 AAT, bo mają kości wlutowane (muszę zlecać
elektronikowi wstawienie podstawek i wyjęcie kości bez uszkodzenia softu).
Soft bardzo stary nie da się poszaleć jakieś 165-170Ps realne, ale w
większości stara pompa na potencjometrze co utrudnia właściwy dobór mapy
pompy do wtrysków 210/216.
Na wtryskach 216 można troszkę większy moment uzyskać i mniejsze drgania
występują na dwumasie którego w AAT nie ma.
Ostatnio robiłem komuś z Bochni na forum AKP.
Miał duże wtryski co spowodowało spore dymienia i trzeba było to opanować.
Pozdrawiam!
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
No ale mi zrobił po namowach
Soft musimy dograć jak trochę pojeżdże a to już niedługo...
ECU w a6 ma dużą diagnostyke, w setce to nawet podnieść temperatury grzania świec się nie udało.
Obecnie mam sporo do poprawy w sofcie ale autko nagina miło
To_Ja! wgrał mi mape od pompy z AELa i to chyba nie jest najlepszy pomysł ale zobaczymy co da się zrobić
Najważniejsze że auto lepiej jedzie i nie pali więcej niż wcześniej a i tak mniej niż ori AAT
Soft musimy dograć jak trochę pojeżdże a to już niedługo...
ECU w a6 ma dużą diagnostyke, w setce to nawet podnieść temperatury grzania świec się nie udało.
Obecnie mam sporo do poprawy w sofcie ale autko nagina miło
To_Ja! wgrał mi mape od pompy z AELa i to chyba nie jest najlepszy pomysł ale zobaczymy co da się zrobić
Najważniejsze że auto lepiej jedzie i nie pali więcej niż wcześniej a i tak mniej niż ori AAT
160+PS
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Ale ppitolicie:P
Prostą metodą w AAt osiągnąłem blisko 160PS i 350Nm. Jeździ się bardzo przyjemnie - szczególnie na trasie. 5 bieg zrobił się bardzo elastyczny. I nie trzeba wstawiać 0.230 czy większych sprężarek:P
Prostą metodą w AAt osiągnąłem blisko 160PS i 350Nm. Jeździ się bardzo przyjemnie - szczególnie na trasie. 5 bieg zrobił się bardzo elastyczny. I nie trzeba wstawiać 0.230 czy większych sprężarek:P
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Kurcze Panowie.. zgłupiałem... byłem przekonany że sterownik, czy komputer jak to zwał w 100 C4 znajduje się pod osłoną w nogach pasażera, jako że kablem tam przeciągałem pod elektrykę chciałem spisać sobie nr ECU. A tu zonk nic tam nie znalazłem, nie wiem czy źle szukałem czy może komp jest pod wykładziną ale na grodzi i z boku go nie ma Pomoóżcie czy ja ślepy jestem czy źle szukam...
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
pawel, ECU jest pod plastikową pokrywą, a plastikowa pokrywa przysłania czarną skrzynkę/obudowę i znajduje się to pod dywanem nóg pasażera, chyba masz coś nie teges w tej twojej A6 albo nie czepiaj się słówek.
Ostatnio zmieniony 2013-07-02, 22:58 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Tak, tam szukałem ale jak odkryłem dywan to widac plastikową pokrywę a pod nia kompa...pawel pisze:Casian szukał zapewne w skrzynce po prawej stronie tam gdzie są jakieś bezpieczniki czy przekaźniki.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
ponowie więc tak.
Pompy we wszystkich 2.5TDI R5 w audi są 11mm, nawet w starych pompach na potencjometrze,
zmiana ecu na A6 wymaga, zmiany nastawnika, ECU, i przepinowania paru kabli we wtyczce, sam jestem po swapie ECU z A6 C4 do 100 C4
z tym że ja miałem już wcześniej nastawnik indukcyjny, auta z 1994 roku już miały nastawniki HDK zamiast MES, oczywiśćie nie wszystkie.
ori wtryski AAT o otworkach 0,185mm bez dotykania czegokolwiek pod maską ( oczywiście po za zapewnieniem prawidłowych nastaw) wystarczająna okolice 155KM i 320-340Nm jak zmienimy turbo na K24-7001 to okolice 160-`165KM i 380Nm.na wtryskiwaczach 210-tkach i 216-tkach uzyskacie bardzo podobne parametry bo obydwa mają otworki o średnicy ,0,210mm różnica to z zasługa ustawionych ciśnień, od AEL'a każdy ustawia 190/300 a od AXG lub AHY na 220/300bar.
zamiast turbo K16, małym nakładem prac i rzeźby w samym aucie można zaadoptować turbo K24-7001 a ono wystarcza przy wtryskiwaczach 230-tkach na około 230KM i 450Nm i w takie wartości narazie będę celował, bo narazie zbieram na wtryskiwacze.
jak już będzie, mało to następny etap to zmiana korbowodów na takie z AWX, ASZ które sąmocniejsze i gróbsze, wytrzymają spokojnie okolice 600Nm, przy dmuchaniu większych ciśnień dobrze by było nieco odprężyć silnik aby korbowody miały lżejsze życie.
jeśli za rok będę miał to auto nadal będę chciał atakować okolice 300KM i 600Nm, a następny etap i chyba max co z tego silnika bez dodatkowych gazów i cieczy( planuję wtrysk pary wodnej lub nawet samej wody dla zabicia EGT i zmianę wałka).
na taki z silników 2.0D lub 2.4D( to ten sam wałek)
Pompy we wszystkich 2.5TDI R5 w audi są 11mm, nawet w starych pompach na potencjometrze,
zmiana ecu na A6 wymaga, zmiany nastawnika, ECU, i przepinowania paru kabli we wtyczce, sam jestem po swapie ECU z A6 C4 do 100 C4
z tym że ja miałem już wcześniej nastawnik indukcyjny, auta z 1994 roku już miały nastawniki HDK zamiast MES, oczywiśćie nie wszystkie.
ori wtryski AAT o otworkach 0,185mm bez dotykania czegokolwiek pod maską ( oczywiście po za zapewnieniem prawidłowych nastaw) wystarczająna okolice 155KM i 320-340Nm jak zmienimy turbo na K24-7001 to okolice 160-`165KM i 380Nm.na wtryskiwaczach 210-tkach i 216-tkach uzyskacie bardzo podobne parametry bo obydwa mają otworki o średnicy ,0,210mm różnica to z zasługa ustawionych ciśnień, od AEL'a każdy ustawia 190/300 a od AXG lub AHY na 220/300bar.
zamiast turbo K16, małym nakładem prac i rzeźby w samym aucie można zaadoptować turbo K24-7001 a ono wystarcza przy wtryskiwaczach 230-tkach na około 230KM i 450Nm i w takie wartości narazie będę celował, bo narazie zbieram na wtryskiwacze.
jak już będzie, mało to następny etap to zmiana korbowodów na takie z AWX, ASZ które sąmocniejsze i gróbsze, wytrzymają spokojnie okolice 600Nm, przy dmuchaniu większych ciśnień dobrze by było nieco odprężyć silnik aby korbowody miały lżejsze życie.
jeśli za rok będę miał to auto nadal będę chciał atakować okolice 300KM i 600Nm, a następny etap i chyba max co z tego silnika bez dodatkowych gazów i cieczy( planuję wtrysk pary wodnej lub nawet samej wody dla zabicia EGT i zmianę wałka).
na taki z silników 2.0D lub 2.4D( to ten sam wałek)
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,