Strona 5 z 7

: 2012-12-26, 22:06
autor: afro89
GTR34, Zgadzam się nie trzeba FMIC.

Casian, Nie panikuj. Silnik sprawdzić heh, co tam chcesz sprawdzić, jeśli będzie potrzeba to sobie w własnym zakresie zrobisz logi dynamiczne aby określić czy przepływka jest OK zaworek N75 działa prawidłowo czy tam EGR. Do części mechanicznych tak naprawdę nie wejdziesz.

: 2012-12-27, 21:17
autor: Casian
Spoko mnie chodziło o to żeby czegos nie pominąć i zrobić to z głową. I przy okazji być pewnym że czegos nie pominąłem Czyli zakupy , zakupy , zakupy

[ Dodano: 2012-12-27, 21:16 ]
Z góry sorry za link do innego forum.. Ale sprawa po przeczytaniu wątku stała się dośc zagadkowa i wątpliwa.. O co chodzi,

http://www.audiklub.org/f...103740&start=80

Jest to link gdzie widnieje wypowiedź Pana o nicku To_JA_!, który w kręgu zainteresowanych ma bardzo dobra opinie na temat robienia softów. I jakie było moje zaskoczenie po przeczytaniu jego wypowiedzi na tym forum o wtryskach 0,216. Informuje on że nie ma sensu wkładać 0,216 i lepiej pozostać na 0,210..
To jak to w końcu jest ? Bo już totalnie zgłupiałem..

: 2012-12-27, 21:38
autor: pawel
no nie ma, bo z k14 lub k16 i na 0.210 do 180kM dobijesz a na więcej to powietrza braknie z tych turbin a nie ropy (chyba, ze lubisz dym za samochodem oglądać).

: 2012-12-27, 22:00
autor: GTR34
Tak czy siak, to wtryski musisz wymienić, bo 0.210 to jest średnica otworków AEL'a. Bo AAT nawet nie wiem jaki ma, chyba 0.205 albo i mniejsze. Więc Casian, kupuj wtryski z AEL'a i na soft do Pana Tomka z BB i wszystko w temacie.

: 2012-12-27, 22:31
autor: J.A.G
Casian, wydaję mi się że koleś wie co pisze, dla tych ~30km więcej nie musisz ich ruszać, przecież jakiś zapas mają, tym bardziej że pompę masz wydajną. Co innego gdybyś szedł grubo pod 180-200KM.

: 2012-12-27, 22:37
autor: pawel
przy 210 masz większe pole manewru w tanich zamiennikach (od biedy możesz się pokusić o wymianę samodzielnie samych końcówek - koszt 280zł za najtańsze), łatwiej też jakiegoś gotowca może uda ci się od kogoś skopiować jeżeli chodzi o soft.

: 2012-12-27, 22:49
autor: afro89
210 też wystarczą tak jak piszą przedmówcy do tych 180 KM, ale to już zależy od użytkownika co chce, a różnicy w cenie chyba dużej nie ma między 210 a 216. Nie jestem pewien ale w AAT są chyba 185 czy coś koło tego.

: 2012-12-27, 22:53
autor: pawel
Jest spora, prawdziwe 216 to tylko fratelli a one drogie, 210 kupisz już za 55zł / szt.

: 2012-12-27, 22:55
autor: GTR34
Zgadzam się, z 210 tkami jest większe pole do popisu w tanich zamiennikach. Ja kupiłem WZM'y za 410zł z wysyłką, następnego dnia dałem do pompiarza aby wrzucił końcówki i ustawił obydwa ciśnienia otwarcia wtrysku, tutaj zapłaciłem stówkę.
pawel pisze:możesz się pokusić o wymianę samodzielnie samych końcówek
Samemu końcówki wtrysków wymienisz, ale ciśnień nie ustawisz.. A bez prawidłowych ciśnień otwarcia wtrysku będzie to samo, co lejący wtrysk, będą cyrki..
afro89 pisze: Nie jestem pewien ale w AAT są chyba 185 czy coś koło tego.
Tak, masz rację. 205tki to ma chyba 1.9 AFN.. Sorki, powaliło mi się.

[ Dodano: 2012-12-27, 22:56 ]
pawel pisze:210 kupisz już za 55zł / szt.
Chyba tylko Firds'y, czyli nic innego jak Włoskie podróby Firad'a.. Coś lepszego to tak koło stówy/szt chodzi.. Za WZM'y dałem po 80zł/szt.

: 2012-12-27, 23:02
autor: pawel
Ja jeżdżę na firdsach wymienionych samodzielnie bez regulacji, w zasadzie jeździłem bo teraz stoję. Na drugim biegu potrafi zrywać trakcję, co nie znaczy że polecam wymianę bez regulacji. Firdsy to "polski" produkt f-my z Raciborza. Podróby jak to podróby - wszystkie one to podróby Boscha :)

: 2012-12-28, 06:39
autor: Casian
Spoko.. Ja nie celuje pod 180-200.. chciałem tylko aby wozidełko dostało lekkiego kopa , bez uszczerbku na żywotności silnika (to jest mój główny cel - żywotność). Tylko myślałem że trzeba obligatoryjnie kupować 0,216, że 0.210 są jednak za małe. U nas w AAT siedzą 0.185 więc i tak muszę zmienić na coś większego.

: 2012-12-28, 22:24
autor: afro89
panowie napisałem e-mail do najlepszego specjalisty w tym kraju od naszych silników z zapytaniem o tuning waszych AAT. Co myśli o wtryskach 210 i 216 i to jest jego odp:

Bardzo nie lubię tych 100 AAT, bo mają kości wlutowane (muszę zlecać
elektronikowi wstawienie podstawek i wyjęcie kości bez uszkodzenia softu).
Soft bardzo stary nie da się poszaleć jakieś 165-170Ps realne, ale w
większości stara pompa na potencjometrze co utrudnia właściwy dobór mapy
pompy do wtrysków 210/216.

Na wtryskach 216 można troszkę większy moment uzyskać i mniejsze drgania
występują na dwumasie którego w AAT nie ma.

Ostatnio robiłem komuś z Bochni na forum AKP.

Miał duże wtryski co spowodowało spore dymienia i trzeba było to opanować.

Pozdrawiam!

: 2012-12-29, 00:05
autor: msk
afro89, A podmianka ECU na AAT z A6 to ma sens?

: 2012-12-29, 10:20
autor: pawel
afro89, to chyba chodziło o audi 100 AAT, bo A6 AAT mają kości w podstawkach a nie wlutowane i mają dwumasy z tego co wiem, co do A100 to się nie wypowiadam bo nie wiem.

msk
W A6 AAT wystarczy podmiana ECU na taki z AEL-a + końcówki z ori 0,180 na 0.210 i masz osiągi AEL-a, ja tak zrobiłem + później jeszcze chip dla AEL-a.
Czy to ECU pasuje do AAT A100 nie wiem, mam tu wątpliwości - inny nastawnik pompy i przepływka też chyba nie jest taka sama.

: 2012-12-29, 11:07
autor: afro89
pawel, Nowości nie napisałeś jest wyraźnie napisane że do AUDI 100 AAT, No i Casian, jak i msk, mają 100 C4 co widać w profilu, więc tu chodzi tylko i wyłącznie o Audi 100 o Audi 100 nie wiem ile razy to jeszcze napisać.

msk, Sterownik nie podchodzi z A6 do 100 nawet jeśli jest z AAT.