Strona 7 z 7

: 2013-09-02, 15:44
autor: afro89
arwam, Właśnie myślałem ostatnio nad wałkiem z 2,4D. Miałeś okazję lub czy jesteś pewien że są tam dłuższe czasy otwarć zaworów??

: 2013-09-02, 18:47
autor: msk
arwam pisze: auta z 1994 roku już miały nastawniki HDK zamiast MES, oczywiśćie nie wszystkie.
jak to sprawdzić który się posiada nastawnik?

: 2013-09-02, 20:39
autor: afro89
W nastawniku potencjometrycznym masz powrót od góry tak jak na zdjęciu

Obrazek


A w nastawniku indukcyjnym z boku

Obrazek

: 2013-09-03, 00:51
autor: arwam
afro89, nie tylko?
jak nie zapomnę zrobię foto nastawnika w C4,


afro89 pisze:arwam, Właśnie myślałem ostatnio nad wałkiem z 2,4D. Miałeś okazję lub czy jesteś pewien że są tam dłuższe czasy otwarć zaworów??

niestety nie mam nigdzie faz rozrządu, na necie nie znalazłem a na tematy w kilku forach nikt nie odpowiada, jedynie wnioskuję.
sama zmiana wałka nie da nam "góry" jeśli dobrze myślę to czasy otwarcia zaworów powinny wyglądać bardzo podobnie do silników 1.6D/TD lub 1.9D/TD
w 1.9TDI zmiana wałka na AAZ'owski po korekcie softu powodowało spory wzrost momentu obrotowego, bo jednak naszych silników ze względu na pompy nie ma co kręcić powyżej 5krpm, więc skoro nie ma bardzo możliwości wysokiego kręcenia, wykorzystajmy większy moment, zaletą jest to że suw pracy trwa dłużej w funkcji obrotu wału korbowego więc silnik powinien się stać bardziej ekonomiczny, i elastyczny.
niestety nie mam skąd znaleźć rozpisanych faz rozrządu.
suw wydechu jest krótszy jak i sów ssania, ale to podkreślam że tak jest w silnikach 1.6/1.9D/TD, sądząc po konstrukcji silników zostały tylko "dorzucone dodatkowe cylindry" a procesy spalania "zostały odziedziczone" po mniejszych rodzicach :)
niestety do puki cznie znajdę faz rozrządu to teza jest niepotwierdzona.

: 2013-09-23, 20:05
autor: mati_A6
Podłączę się pod temat. Przymierzam się do regeneracji wtrysków ponieważ moje wtryski już sikają a nie rozpylają ;-) Mam możliwość kupić zestaw naprawczy Boscha (końcówka, przekładka i trzpień) DSLA150P764 czyli te z transportera 150hp w dobrej cenie. I teraz odnosząc się do tego co przeczytałem kilka postów wyżej, czy jeśli zamontuję takowy zestaw z T4 to będzie możliwość ustawienia ciśnień takich jak we wtryskach z AEL-a czyli 190/300bar? Czy lepiej ustawić te 220/300? Jaka to w ogóle różnica? Bym prosił o rozjaśnienie ;-)

: 2013-09-23, 21:19
autor: afro89
arwam, Co do nastawnika, jest to najprostszy sposób aby je rozróżnić, w inne szczegóły się nie zagłębiam.

Trzymałem ostatnio w ręce wałek z 2,4 D i pomierzyłem wysokości krzywek, które są o ok 1mm niższe od tych naszych.

mati_A6, Jest to taka różnica, że przy ciśnieniu 190 będzie się trochę wcześniej zaczynał wtrysk paliwa(tzw wtrysk pilotujący), teoretycznie powinna być miększa praca silnika i powinien lepiej odpalać w porównaniu do tego 220.

: 2013-09-23, 22:04
autor: mati_A6
afro89, konkretna i wyczerpująca odpowiedz, dzięki :zdrowko:

: 2016-05-22, 23:51
autor: jasko79
witam Panowie, muszę wymienić turbinę w swoim AELu i myślałem o k16, ale wszyscy piszą że szału nie ma. może ktoś mi powiedzieć jak by wyglądał wykres przebiegu momentu obrotowego na k16+216+chip. dokładniej ile będę mógł mieć(teoretycznie) Nm przy 2000obr