[A6-2.5TDI AEL] Zasyfiony Intercooler
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
koledzy mam pytanie odnośnie zaworu n75. Wymontowalem go i te 2 górne kanały są drożne a jeden dolny wychodzi na to, że zatkany. Przsłałem wd40 ale dalej to samo. Można jakoś rozebrać ten zawór w celu przeczyszczenia?
- gavotte
- C4 Autorytet
- Posty: 383
- Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hrubieszów
GTR34, już sobie z tym poradziłem. Wystarczyło delikatnie włożyć drut w ten dolny kanał i przesunąć coś w rodzaju przepustnicy i dmuchając w górny kanał okazało się, że jest przepływ powietrza.
Koledzy potrzebuję jeszcze jakiegoś schematu jak powinny być prawidłowo podłączone te rurki idące do przepływomierza, pompy hamulcowej, egr itd. Pomożecie bo nie mogę znaleźć.
Powiedzcie jeszcze, odłączyłem te rurki od n75 oraz podzespołów: turba, coolera, dolotu, dmuchając w tą od dolotu turbiny nie czuć oporu ale już dmuchając w te rurki od gruszki turba i coolera czuć wyraźny opór. Próbowałem przeczyczyścić to wd40 ale dalej czuć ten opór. Powiedzcie ten opór jest spowodowany małą średnicą tych rurek czy coś jest zapchane?
Koledzy potrzebuję jeszcze jakiegoś schematu jak powinny być prawidłowo podłączone te rurki idące do przepływomierza, pompy hamulcowej, egr itd. Pomożecie bo nie mogę znaleźć.
Powiedzcie jeszcze, odłączyłem te rurki od n75 oraz podzespołów: turba, coolera, dolotu, dmuchając w tą od dolotu turbiny nie czuć oporu ale już dmuchając w te rurki od gruszki turba i coolera czuć wyraźny opór. Próbowałem przeczyczyścić to wd40 ale dalej czuć ten opór. Powiedzcie ten opór jest spowodowany małą średnicą tych rurek czy coś jest zapchane?
- Jasiek777
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubań
Ja również wziąłem się dzisiaj za czyszczenie intercoolera, wstępnie planowałem wykonać cały zabieg demontażu IC korzystając z kanału, ale okazało się że braciszek zajął kanał i postawił tam swojego zlomka z rozbebeszoną skrzynią biegów. Więc spróbowałem wyciągnąć IC górą. Udało się bez większych problemów. Uratowało mnie to, że miałem zdjętą osłonę pod silnikiem. Najpierw trzeba wyciągnąć puszkę filtra powietrza. Następnie wyciągnąć wąż puszka filtra powietrza - wlot turbosprężarki oraz wąż kolektor ssący - intercooler. Odłączyć podcisnienia przy IC, oraz zdjąć wąż z turbosprężarki który idzie do intercoolera. W moim przypadku był on zarzygany pół centymetrowa warstwa oleju. Następnie odkrecilem śrubę imbusowa trzymający intercooler i powolutku małymi krokami odciągałem go do tyłu i na dół. Po ok 10min szarpaniny wytargalem go razem z plastikową osłona przykreconą do niego. Demontaż jak i montaż coolera ułatwi nam odkręcenie klaksonów ( najlepiej odkręcić całe mocowanie, jedna śruba klucz 13) Bez żadnych uszkodzeń wyjąłem IC PRZEZ GÓRĘ, NIE DEMONTUJĄC ZDERZAKA ANI NIE KORZYSTAJĄC Z KANAŁU. Cała operacja zajęła mi ok 3h, łącznie z myciem. płynem do mycia silników spryskałem dosłownie wszystko, IC na zewnątrz i wewnątrz, węże gumowe, spłukałem wodą, pozniej zmywaczem do hamulców spryskałem IC wewnątrz oraz węże i wydmuchałem dokładnie sprężonym powietrzem.
Ostatnio zmieniony 2016-04-30, 23:51 przez Jasiek777, łącznie zmieniany 3 razy.
- Jasiek777
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2016-03-04, 22:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubań
Ciężko jest mi określić czy dynamika się poprawiła, na pewno silnik równiej pracuje i dużo ciszej, a przede wszystkim nie dymi tak jak przed czyszczeniem. Węże wewnątrz były oklejone błotem olejowym, a z intercoolera wylałem z pół szklanki oleju. Trochę pracy przy tym jest, ale na prawdę warto przeprowadzić taki zabieg
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Ja to się tam nie znam ale uważam że taki zabieg nie powoduje cichszej pracy silnika, jedynie co to może minimalnie zmniejszyć dym a IC i tak będzie tak samo zalany olejem po 10tyś km.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13