[A6-2.5TDI AEL] zmiana turbiny z K14 na K16

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

[A6-2.5TDI AEL] zmiana turbiny z K14 na K16

Post autor: icemerc »

Witam. mam szanse zakupic w dobrej naprawde cenie Turbine K16 z AAT, bez luzów bez wycieków itp... Jak wiadomo w AEl jest K14. czy K16 bedzie pasowac p&p zamiast K14 czy wymagana jest np zmiana kolektora wydechowego?
i drugie pytanie czy K16 jest dużo wieksza, duzo wydajniejsza niż K14 ?


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

icemerc pisze:czy K16 bedzie pasowac p&p zamiast K14 czy wymagana jest np zmiana kolektora wydechowego?
Pasuje P&P bez żadnych przeróbek.
icemerc pisze:drugie pytanie czy K16 jest dużo wieksza, duzo wydajniejsza niż K14 ?
Wymiary ma te same, z tym, że jest ciut ciut wydajniejsza. Ja bym brał, tak nawiasem mówiąc, jeśli w git stanie itd.
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

GTR34, Przykładowo dla takich co nie posiadają wirusa w AEL-u, jeśli zamontować turbo z AAT do AEL to byłaby odczuwalna różnica? Nie zaszkodzi to w niczym?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

gjom, Może i od 2 tyś obr coś tam byś poczuł ciut lepiej, ale nie spodziewaj się rewelacji bez większych wtryskiwaczy, softu itd. Np. Na K16 i wtryskach 230, ładny wynik już można osiągnąć.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

A ja bym powiedział właśnie że ona ciut później wstanie bez korekty programu, no ale najlepiej będzie jak ktoś to sprawdzi na swoim aucie i zda relację.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

afro89, Tu możesz mieć rację.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

afro89 pisze:A ja bym powiedział właśnie że ona ciut później wstanie
Nawet na pewno. Z tym że na wysokich obr może być z kolei już deko lepiej.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

Przy zmianie turbiny na K16 Trzeba zmieniac parametry w programie?
A jak tak To Czy idzie to zrobic w Vag-u?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

to tak:
K16 pasuje P&P zamiast K14.
po zmianie na K16 nie trzeba robić korekt softu.


ja bym bardziej polecał zmianę nie na K16 tylko na K24-7000 lub K24-7001 ja mam tą ostatnią, zmiana samej tylko turbiny dodała mi
około 7KM i koło 80Nm
przed zmianą turbo:

Obrazek



po zmianie
Obrazek

przy odpowiednim spreparowaniu turbo odchodzi nam kłopotliwe w znalezieniu i zdobyciu WG i kolektor wydechowy z 2.2T 10V.

tak wygląda po "shybrydowaniu" turbo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

w razie czegoś mogę posłużyć pomocą na PW
Ostatnio zmieniony 2013-09-02, 00:53 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

arwam, _przywitajsie
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

GTR34, kiedyś zakładałem tutaj konto i się witałem, nawet zakłądałem temat odnośnie problemów z silnikiem ale wszystko przepadło, z tematem włącznie,
a fakt że żadko tu zaglądam dopiero dziś mnie zaskoczył że mi wyskoczył monit że nie istnieję w systemie, czyżby Matrix miał błąd? :)
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

arwam pisze:to tak:
K16 pasuje P&P zamiast K14.
po zmianie na K16 nie trzeba robić korekt softu.


ja bym bardziej polecał zmianę nie na K16 tylko na K24-7000 lub K24-7001 ja mam tą ostatnią, zmiana samej tylko turbiny dodała mi
około 7KM i koło 80Nm


w razie czegoś mogę posłużyć pomocą na PW
Ciekawe jest to co piszesz.. :)
A napisz z czego jest ta K24-7001.. Albo gdzie ja szukać ?
Aby zaadaptować ja do AAT to co trzeba powymieniać ? Albo co dorobić ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

arwam pisze:to tak:
K16 pasuje P&P zamiast K14.
po zmianie na K16 nie trzeba robić korekt softu.


ja bym bardziej polecał zmianę nie na K16 tylko na K24-7000 lub K24-7001 ja mam tą ostatnią, zmiana samej tylko turbiny dodała mi
około 7KM i koło 80Nm
Gdzie Takiej turbawki moge szukac? Moj Motor ma przejechane 360k. Wytrzymie?
Ostatnio zmieniony 2013-09-02, 09:47 przez mojeaudia6c4, łącznie zmieniany 1 raz.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

wydaje mi się ze z audi esek pojemność 2,2 :)
Ostatnio zmieniony 2013-09-02, 11:09 przez audki, łącznie zmieniany 3 razy.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

ale wtedy musisz dołożyć zewnętrznego WG i jego sterowanie. Nie wiem czy seryjnym kompem to wysterujesz (ale zapewne kk84 ci podpowie:D)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”