Strona 1 z 5

[A6-2.5TDI AEL] zmiana turbiny z K14 na K16

: 2013-05-21, 22:24
autor: icemerc
Witam. mam szanse zakupic w dobrej naprawde cenie Turbine K16 z AAT, bez luzów bez wycieków itp... Jak wiadomo w AEl jest K14. czy K16 bedzie pasowac p&p zamiast K14 czy wymagana jest np zmiana kolektora wydechowego?
i drugie pytanie czy K16 jest dużo wieksza, duzo wydajniejsza niż K14 ?


Pozdrawiam

: 2013-05-21, 22:36
autor: GTR34
icemerc pisze:czy K16 bedzie pasowac p&p zamiast K14 czy wymagana jest np zmiana kolektora wydechowego?
Pasuje P&P bez żadnych przeróbek.
icemerc pisze:drugie pytanie czy K16 jest dużo wieksza, duzo wydajniejsza niż K14 ?
Wymiary ma te same, z tym, że jest ciut ciut wydajniejsza. Ja bym brał, tak nawiasem mówiąc, jeśli w git stanie itd.

: 2013-05-21, 23:06
autor: gjom
GTR34, Przykładowo dla takich co nie posiadają wirusa w AEL-u, jeśli zamontować turbo z AAT do AEL to byłaby odczuwalna różnica? Nie zaszkodzi to w niczym?

: 2013-05-22, 07:06
autor: GTR34
gjom, Może i od 2 tyś obr coś tam byś poczuł ciut lepiej, ale nie spodziewaj się rewelacji bez większych wtryskiwaczy, softu itd. Np. Na K16 i wtryskach 230, ładny wynik już można osiągnąć.

: 2013-05-22, 14:21
autor: afro89
A ja bym powiedział właśnie że ona ciut później wstanie bez korekty programu, no ale najlepiej będzie jak ktoś to sprawdzi na swoim aucie i zda relację.

: 2013-05-22, 16:19
autor: GTR34
afro89, Tu możesz mieć rację.

: 2013-05-22, 18:04
autor: J.A.G
afro89 pisze:A ja bym powiedział właśnie że ona ciut później wstanie
Nawet na pewno. Z tym że na wysokich obr może być z kolei już deko lepiej.

: 2013-09-01, 14:46
autor: mojeaudia6c4
Przy zmianie turbiny na K16 Trzeba zmieniac parametry w programie?
A jak tak To Czy idzie to zrobic w Vag-u?

: 2013-09-01, 23:42
autor: arwam
to tak:
K16 pasuje P&P zamiast K14.
po zmianie na K16 nie trzeba robić korekt softu.


ja bym bardziej polecał zmianę nie na K16 tylko na K24-7000 lub K24-7001 ja mam tą ostatnią, zmiana samej tylko turbiny dodała mi
około 7KM i koło 80Nm
przed zmianą turbo:

Obrazek



po zmianie
Obrazek

przy odpowiednim spreparowaniu turbo odchodzi nam kłopotliwe w znalezieniu i zdobyciu WG i kolektor wydechowy z 2.2T 10V.

tak wygląda po "shybrydowaniu" turbo.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

w razie czegoś mogę posłużyć pomocą na PW

: 2013-09-02, 00:29
autor: GTR34
arwam, _przywitajsie

: 2013-09-02, 00:51
autor: arwam
GTR34, kiedyś zakładałem tutaj konto i się witałem, nawet zakłądałem temat odnośnie problemów z silnikiem ale wszystko przepadło, z tematem włącznie,
a fakt że żadko tu zaglądam dopiero dziś mnie zaskoczył że mi wyskoczył monit że nie istnieję w systemie, czyżby Matrix miał błąd? :)

: 2013-09-02, 07:44
autor: Casian
arwam pisze:to tak:
K16 pasuje P&P zamiast K14.
po zmianie na K16 nie trzeba robić korekt softu.


ja bym bardziej polecał zmianę nie na K16 tylko na K24-7000 lub K24-7001 ja mam tą ostatnią, zmiana samej tylko turbiny dodała mi
około 7KM i koło 80Nm


w razie czegoś mogę posłużyć pomocą na PW
Ciekawe jest to co piszesz.. :)
A napisz z czego jest ta K24-7001.. Albo gdzie ja szukać ?
Aby zaadaptować ja do AAT to co trzeba powymieniać ? Albo co dorobić ?

: 2013-09-02, 09:37
autor: mojeaudia6c4
arwam pisze:to tak:
K16 pasuje P&P zamiast K14.
po zmianie na K16 nie trzeba robić korekt softu.


ja bym bardziej polecał zmianę nie na K16 tylko na K24-7000 lub K24-7001 ja mam tą ostatnią, zmiana samej tylko turbiny dodała mi
około 7KM i koło 80Nm
Gdzie Takiej turbawki moge szukac? Moj Motor ma przejechane 360k. Wytrzymie?

: 2013-09-02, 11:08
autor: audki
wydaje mi się ze z audi esek pojemność 2,2 :)

: 2013-09-02, 11:49
autor: Pawel27
ale wtedy musisz dołożyć zewnętrznego WG i jego sterowanie. Nie wiem czy seryjnym kompem to wysterujesz (ale zapewne kk84 ci podpowie:D)